نویسنده: میثم علی حسنی
// جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

آشنایی با تیم‌ های حاضر در مسابقات شانگهای - Vici Gaming

آشنایی با تیم‌های حاضر در مسابقات شانگهای بازی Dota 2 را با معرفی تیم Vici Gaming ادامه می‌دهیم تا نگاهی دقیق به عملکرد این تیم و شانس قهرمانی آن‌ها داشته باشیم. با زومجی همراه باشید.

بدون شک از نظر عملکرد Vici Gaming جز بهترین تیم‌های منطقه چین قرار می‌گیرد. آن‌ها در مسابقات Major فرانکفورت هر چند جز مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رفتند؛ اما عملکردی درخور وضعیت خود نشان ندادند و به جایگاه پنجم وششم مشترک قناعت کردند. بسیاری امید داشتند تا VG بتواند عملکرد گذشته خود را تکرار ولی متاسفانه در آخرین حضور آن‌ها در یک تورنمنت رسمی قبل از شروع رقابت‌های شانگهای زیاد موفق نبودند و دیگر تیم قدرتمند منطقه چین که EHOME نام دارد توانست کار نیمه تمام آن‌ها در مسابقات Mars Dota League را به پایان برساند و قهرمان شود.

Vici-Gaming-Roster-Dota-2-Zoomg

ترکیب تیم Vici Gaming:

China ژو 'fy' لین سن
China چائو 'Fenrir' چائو
China ژیی 'Super!' جون هائو
Sg کوه 'iceiceice' پی ژیانگ داریل
China ژو 'Burning' ژی لی

نتایج کسب شده توسط Vici Gaming بعد از مسابقات فرانکفورت:
 جایگاه سوم: The Summit 4
جایگاه چهارم و پنجم: MarsTV Dota 2 League Winter 2015

به نظر می‌رسید تحت رهبری ژو 'fy' لین سن VG بتواند موفقیت‌های زیادی در همه نسخه‌های مختلف نقشه بازی کسب کند. داشتن چندین استراتژی اصلی و منظم که در نسخه‌های قبلی به خوبی جواب خود را پس داده بود می‌توانست این تیم را به قهرمانی در هر تورنمنتی که علاقه دارد برساند؛ اما نکته اصلی را فراموش نکنیم که این استراتژی با انتشار هر نسخه باید دستخوش تغییراتی شود تا بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. در VG این نکات دقیق در نظر گرفته نشده است و بیشتر مواقع انتخاب‌های آن‌ها باعث شکست در بازی می‌شود.

روش بازی این تیم نسبت به دیگر همتایان چینی حاضر در مسابقات کاملا متفاوت است. با نگاهی به سبک بازی آن‌ها در مقایسه با تیم‌های LGD و EHOME کاملا مشخص است که بیشتر ایده و انتخاب این تیم براساس تقلیدی از دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات Dota 2 برگزینده  می‌شوند؛ برای مثال  انتخاب هیروی Vengeful Spirit در نقش Carry مانند تیم Virtus Pro، پیک هیروی Lone Druid مانند تیم Alliance و بازیکن آن AdmiralBulldog، که البته در بیشتر مواقع نتیجه عکس برای این تیم داده است.

مطالب مرتبط

حالا با توجه به تمام صحبت‌های بالا این تیم بسیار بد و ناموفق است؟ مسلما اینگونه نیست. توانایی بالا Super در افزایش سریع سطح و فارم خوب در کنار استفاده و پیک هیرو‌های مختلف و حتی اگر نتواند در مسیر میانی خوب عمل کند سریعا با ایجاد مبارزات تیمی در این مسیر قدرت خود را به دست می‌آورد. همکاری Fenrir و Fy یک سرمایه برای این تیم به حساب می‌آید و چرخش‌های مداوم آن‌ها در نقاط مختلف نقشه باعث می‌شود تا تیم در اواسط بازی به خوبی از حریفان از نظر فارم و Xp پیشی بگیرد. پیوستن Burning به عنوان بازیکن Carry به VG توانست کمک بسیاری به آن‌ها کند و کمی تغییرات جدید و مفید را در پیک و بن‌های خود داشته باشند و در آخر نباید iceiceice را از یاد برد که به خوبی می‌داند چگونه از فضاهای موجود در نقشه و مبارزات بهترین استفاده ممکن را انجام دهد.

آمار پیک و پیروزی تیم Vici Gaming در نسخه 6.86 نقشه بازی:

Burning:

  Gyrocopter /8 games /62.5% win rate

 Vengeful Spirit /4 games /100% win rate

 Morphling /2 games /50% win rate

Super!:

  Dragon Knight /6 games /67% win rate

  Death Prophet /5 games /60% win rate

 Outworld Devourer /4 games /50% win rate

iceiceice:

  Lone Druid /4 games /50% win rate

  Phoenix /4 games /75% win rate

 Faceless Void /3 games /100% win rate

fy:

 Night Stalker /3 games /100% win rate

mirana  Mirana /3 games /67% win rate

pudgePudge /3 games /67% win rate

Fenrir:

 Spirit Breaker /5 games /60% win rate

 Bane /3 games /67% win rate

 Vengeful Spirit /2 games /100% win rate

در  نسخه 6.86 بیشتر موفقیت تیم VG با هیروهای Void ،Vengeful Spirit و Phoenix به دست آمده است. به جز Viod دو مورد دیگر جز قهرمانان محبوب و پر انتخاب نسخه 6.85 بودند؛ اما انتخاب هیروهای محبوب و عمومی مخصوص نسخه 6.86 بازی مثل Lone Druid و Outworld Devourer برای آن‌ها فقط در ۵۰٪ مواقع پیروزی به ارمغان آورده است. Night Stalker نیز یکی از موفقیت‌های جالب این تیم به حساب می‌آیدو توانسته‌اند در تمام بازی‌هایی که این هیرو انتخاب شده، پیروز باشند و با توجه به این آمار مسلما این تیم با تمرین بیشتر و خلق استراتژی جدید و کارآمد می‌تواند در مسابقات شانگهای موفق باشد.

به نظر شما این تیم چه جایگاهی را در مسابقات شانگهای کسب خواهد کرد؟

منبع: Gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده