نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

شاید Assassin's Creed در آینده هم به صورت سالانه منتشر نشود

شرکت یوبیسافت، سازنده و ناشر بازی‌های سری Assassin's Creed اعلام کرد که با از سرگیری انتشار این مجموعه در آینده، احتمالا شماره‌های بعدی آن به صورت سالیانه عرضه نخواهند شد. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

چند روز پیش یاوس گیلموت، مدیرعامل کمپانی Ubisoft اعلام کرد که نسخه جدیدی از مجموعه پرطرفدار Assassin's Creed در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر نخواهد شد. این یعنی برای اولین بار در هفت سال اخیر (از زمان انتشار بازی Assassin's Creed II تاکنون)، یک سال را بدون بازی‌های این مجموعه سپری خواهیم کرد. با توجه به روند رو به افول سری Assassin's Creed به نظر می‌رسد که یوبیسافت عاقلانه‌ترین تصمیم را گرفته است تا به بازیسازان خود فرصت کافی برای ایجاد تحول اساسی در بازی‌های این مجموعه را بدهد.

در مراسم روز سرمایه‌گذار که شرکت یوبیسافت برگزار کرد، از گیلموت در مورد انتشار مجدد بازی‌های Assassin's Creed به صورت سالیانه سوال شد که او در پاسخ گفت عرضه بازی‌های مجموعه به صورت منظم خواهد بود، اما این به معنی انتشار سالانه آنها نیست. گیلموت توضیح داد:

هدف این نیست که مجددا به صورت خودکار به چرخه سالیانه برگردیم، بلکه می‌خواهیم به [انتشار بازی‌ها به صورت] منظم برسیم. ما تصمیم گرفتیم که زمان زیادی [به بازیسازها] بدهیم تا بتوانند روی ویژگی‌های مختلف [مجموعه] و تمام مکانیزم‌های آن کار کنند تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم [این سری را] به سطح دیگری ارتقا دهیم. چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم امیدوارکننده است. ما می‌توانیم یک انتشار منظم داشته باشیم اما نمی‌توانیم از عرضه سالیانه صحبت کنیم.

پس از اینکه سخنرانی گیلموت به پایان رسید، آلن مارتینز، مدیر ارشد مالی یوبیسافت گفت این احتمال وجود دارد در آینده نیز شاهد انتشار سالانه بازی‌های Assassin's Creed باشیم. او گفت:

یکی از بهترین تیم‌های ما برای کار روی مجموعه Assassin's Creed متمرکز شده است. ما به آنها زمان کافی داده‌ایم تا چیزی را عرضه کنند که امیدواریم فوق‌العاده و استثنایی باشد. آنها فرصت کافی برای انجام اصلاحات روی بازی و ارائه یک چیز عالی را دارند و این اولویت اول ما است. پس از آن، اگر احساس کنیم که در مسیر درستی هستیم و می‌توانیم راه را ادامه دهیم و نوآوری کافی برای بازی بعدی را در اختیار داریم، ممکن است یک سال بعد بازی بعدی را منتشر کنیم. اما [این مجموعه] دیگر به صورت هرساله عرضه نخواهد شد.

Assassins Creed-3004923

یوبیسافت که تاکنون برای کنسول‌های نسل جدید دو قسمت از این مجموعه را با نام‌های Assassin's Creed Unity و Assassin's Creed Syndicate منتشر کرده است، چندی پیش در وبسایت رسمی‌اش اعلام کرده بود که قصد ندارد در سال ۲۰۱۶ نسخه‌ جدیدی را به بازار بفرستد. این شرکت در این باره توضیح داد:

از زمان انتشار بازی Assassin's Creed Unity ما از بازخوردهای شما به چیزهای زیادی پی بردیم. ما همچنین فرایند توسعه خود را به‌روز کردیم تا Assassin's Creed را به یک مجموعه دنیای باز برتر تبدیل کنیم. ما امسال را صرف تحول مکانیزم‌های بازی می‌کنیم تا مطمئن شویم که Assassin's Creed یک تجربه منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیز را برای بازیکن‌ها رقم خواهد زد.

چندی پیش شایعه شده بود که بازی بعدی مجموعه در مصر جریان دارد و Assassin's Creed Empire نام خواهد داشت. همچنین برخی از هواداران پیش‌بینی کرده بودند که داستان این بازی مربوط به دوران تفتیش عقاید اسپانیا است و با فیلم Assassin's Creed که در آینده اکران خواهد شد نیز ارتباطاتی دارد. البته مارتینز در مراسم روز سرمایه‌گذار این گمانه‌زنی‌ها را رد کرد. وی گفت:

Assassin's Creed بعدی در مورد تفتیش عقاید نخواهد بود. البته این بدان معنی نیست که هرگز هیچ یک از بازی‌های سری در مورد تفتیش عقاید ساخته نخواهند شد، ولی ما حس کردیم عاقلانه‌تر این است که در مورد فیلم آزادی خلاقیت داشته باشیم، بنابراین هیچ ارتباط بزرگ و مستقیمی بین فیلم و بازی‌ها وجود ندارد.

چند روز قبل یوبیسافت تایید کرد که بازی Watch Dogs 2 را تا قبل از پایان سال مالی آینده‌اش، یعنی پیش از ماه آوریل ۲۰۱۷ (فروردین-اردیبهشت ۱۳۹۶) منتشر خواهد کرد. سایر بازی‌های این شرکت که تا این تاریخ عرضه خواهند شد For Honor و South Park: The Fractured But Whole و Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands هستند. ضمن اینکه دو بازی Far Cry Primal و The Division نیز به ترتیب در تاریخ‌های ۴ اسفند و ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ منتشر می‌شوند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده