نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۴

زاکربرگ با حضور در کنفرانس سامسونگ عرضه Minecraft برای آکیولس ریفت را تایید کرد

مارک زاکربرگ، مدیر شبکه اجتماعی فیسبوک، در جریان کنفرانس سامسونگ در کنگره جهانی موبایل به روی صحنه آمد و ضمن ارائه توضیحات در مورد فناوری واقعیت مجازی، عرضه بازی Minecraft برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت را هم تایید کرد. با زومجی همراه باشید.

کنفرانس سامسونگ برای رونمایی از پرچمدار جدید این کمپانی یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج در MWC 2016، در کنار تمام جذابیت‌های معرفی گوشی جدید، شاهد یک مهمان ویژه هم بود که پیشتر اشاره‌ای به حضور وی نشده بود. مارک زاکربرگ که با آمدن به این کنفرانس به تعریف و تمجید کمپانی سامسونگ پرداخت و در کنار آن خبر‌های خوبی هم در مورد واقعیت مجازی داشت:

واقعیت مجازی اصلی‌ترین پلتفرم نسل بعدی است و با این که فعلا فقط برای بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود، در آینده شاهد توسعه آن در دیگر زمینه‌ها هم خواهیم بود.

مدیر فیسبوک در ادامه از حضار خواست تصور کنند که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند همانند یک پیک نیک واقعی کنار آتش و همراه با دوستانشان باشند یا این که یک جلسه فوری با استفاده از واقعیت مجازی برگزار کنند. وی سپس گفت:

به دلیل توسعه روزافزون این فناوری است که کمپانی فیسبوک تا این حد برروی واقعیت مجازی سرمایه گذاری کرده است. این فناوری آینده ارتباطات اجتماعی خواهد بود و ما در این راستا با سامسونگ همکاری می‌کنیم. به علاوه سامسونگ تنها کمپانی است که توانایی ساخت صفحه نمایش‌های OLED را در مقیاس موردنیاز واقعیت مجازی دارد.

زاکربرگ در ادامه صحبت‌های خود سراغ هدست آکیولس ریفت رفت و گفت که تا به حال ویدیو‌های واقعیت مجازی بیش از ۱ میلیون ساعت مشاهده شده‌اند و سازندگان این هدست قصد دارند تا شبکه اجتماعی فیسبوک را به پلتفرم اصلی این نوع ویدیو‌ها یا همان ویدیوی‌های ۳۶۰ تبدیل کنند. وی گفت که تا به امروز بیش از ۲۰ هزار ویدیو ۳۶۰ آپلود شده است. به علاوه وی خبر داد که با همکاری سامسونگ قصد توسعه برنامه‌های بیشتری برای ویژگی‌های اجتماعی واقعیت مجازی دارند و در آینده نزدیک کمپانی فیسبوک تکنولوژی با نام Dynamic Streaming عرضه خواهد کرد که باعث می‌شود ویدیو‌های هدست Gear VR سامسونگ کیفیت بهتری با مصرف کم‌تر حجم اینترنت داشته باشند. چون نقطه‌ای که ببینده به آن نگاه می‌کند کیفیت بهتری نسبت به دیگر نقاط ویدیو خواهد داشت و در نتیجه حجم اینترنت کم‌تری مصرف می‌شود.

بخش پایانی صحبت‌های زاکربرگ در مورد بازی‌های هدست آکیولس ریفت بود؛ وی گفت که برای این هدست بیش از ۲۰۰ بازی مختلف عرضه خواهند شد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها نسخه واقعیت مجازی بازی Minecraft است. بدون شک ساخت و ساز در این بازی استودیو موجانگ با استفاده از واقعیت مجازی بسیار جذاب‌تر از نسخه معمولی آن خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده