نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

هیدئو کوجیما: بازی بعدی من یک اثر ترسناک نخواهد بود

هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear، سال گذشته در حال کار بر روی نسخه جدید سری Silent Hill بود که نسخه دموی آن به نام P.T محبوبیت زیادی در بین طرفداران پیدا کرد اما در انتها،  کونامی بازی را لغو کرد. حال این بازیساز بزرگ اعلام کرده که بازی آینده‌اش یک اثر ترسناک نخواهد بود.

هیدئو کوجیما، چندی پیش ملاقاتی با نورمن ریدس و گیرمو دل‌تورو داشت؛ افرادی که در کنار وی پروژه ساخت بازی ترسناک Silent Hills را دنبال می‌کردند و ملاقات آن‌ها شایعه همکاری مجددشان در بازی جدید کوجیما را تقویت می‌کرد. البته شایعه دیگری نیز در این بین مطرح بود مبنی بر اینکه بازی جدید استودیو کوجیما پروداکشنز اگر با همکاری این سه نفر ساخته شود، به احتمال زیاد یک اثر ترسناک و چیزی شبیه به دمو P.T خواهد بود. حال کوجیما مصاحبه‌ای با سایت پالی‌گان داشته و اعلام کرده که قصد ندارد یک بازی صرفا ترسناک بسازد و فقط ممکن است نشانه‌هایی از سبک ترس را در اولین بازی وی پس از جدایی از کونامی ببینیم:

دمو P.T به نوعی باعث شد تا ما چیز‌های جدیدی یاد بگیریم. ولی فکر نمی‌کنم که اثری مثل Silent Hills مجددا وارد پروسه ساخت شود. من هنوز هم دوست دارم تا سراغ المان‌های ترسناک بروم، با این حال منظور از این حرف ساخت بازی در سبک ترس نیست؛ بلکه بیشتر خلق فضا و حال و هوای ترسناک مدنظرم است. بدون شک در آینده از این المان‌ها استفاده خواهم کرد.

بعد از دمو P.T، شاهد بازی‌های کوچک و بزرگی هستیم که با الهام از آن ساخته می‌شوند. ولی شخصا دوست ندارم دیگر چنین اثری بسازم و بیشتر هدف من خلق یک چیز متفاوت است. در حالت کلی، هرگز قصد بازگشت به گذشته را ندارم و می‌خواهم رو به جلو حرکت کنم.

به هر حال هنوز مشخص نیست که کوجیما برای بازی بعدی خود چه‌ ایده‌هایی دارد و این اثر در چه سبکی خواهد بود که جف کایلی، آن را یک بازی «شگفت انگیز» نامیده است. تنها چیزی که مشخص است، همکاری کوجیما با سونی برای ساخت این بازی در استودیو مستقل Kojima Productions وی است و این که بازی جدید برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده