نویسنده: میثم علی حسنی
// پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

آشنایی با تیم‌ های حاضر در مسابقات شانگهای – OG

کم کم به آخر این مجموعه مقالات نزدیک می‌شویم و پس بهترین فرصت است تا به سراغ قهرمان دوره اول Major‌ فصلی بازی Dota 2 در پاییز و کشور فرانکفورت یعنی OG برویم. برای آشنایی بیشتر همراه زومجی باشید.

وقتی اسم OG‌، همان (monkey(business، را می‌بریم بلافاصله به یاد Miracle بازیکنی با ۸هزار امتیاز MMR خواهیم افتاد. هر چند W33 در تیم Secret نیز از چنین سطح MMR برخوردار است، ولی مسلما فقط این بازیکن دلیل شهرت و قهرمانی OG‌ در مسابقات فرانکفورت نبوده است. OG دقیقا کاری را در مسابقات فرانکفورت انجام داد که CDEC نتوانست آن را در The International 5 تمام کند. این تیم واقعا یک استثنا در تورنمنت پاییزی سال پیش بود که توانست تمام تیم‌های حاضر در جدول بازنده‌ها را شکست دهد و به گرند فینال آن رقابت‌ها راه یابد.

OG--Dota-2-roster-zoomgترکیب تیم OG:

Jordan عامر 'Miracle-' برقاوی
Denmark یوهان 'N0tail' ساندستین
Canada دیوید 'MoonMeander' تان
Denmark آندریس 'Cr1t-' فانک نیلسن
Israel تال 'Fly' آیزیک

OG تیمی است که توانایی جابه‌جایی پست‌های مختلف خود را دارد و معمولا Miracle و N0tail در مسابقات ماننده زوج Suma1l و Arteezy در تیم EG، جایگزین هم می‌شوند. از مهمترین ویژگی‌های این تیم می‌توان به کم اشتباه بودن آن‌ها در مسابقه و همینطور پیک و بن‌های آن‌ها اشاره کرد که با توجه به حضور بازیکنانی با انعطاف پذیری بالا در ترکیب OG با هیروهای مختلف، تیم حریف نمی‌تواند متوجه شود که چه کسی با چه قهرمانی بازی خواهد کرد و کار دشمنان برای بن هیرو مورد نظر آن‌ها یا حدس تاکتیکشان سخت می‌شود. Shadow Fiend و Invoker هیروهایی هستند که Miracle بازیکن Mid تیم OG از آن‌ها بسیار استفاده می‌کند و هر چند در ابتدا بازی هدف راحتی برای کشتن هستند؛ اما با پشتیبانی خوب بازیکنان ساپورت تیم به خوبی در مبارزات و اوایل بازی نقش خود را ایفا می‌کند. البته امکان دارد به عنوان پست Carry او هیروی Antimage را انتخاب کند که با توجه به توانایی عالی فارمینگ این بازیکن می‌تواند بسیار در پایان بازی موثر باشد. N0tail نیز می‌تواند تیم حریف را با پیک Meepo غافلگیر کند و البته نباید Gyrocopter را از یاد برد که Miracle و N0tail هر دو به خوبی با آن نقش خود را ایفا می‌کنند و باید به عنوان هدف اصلی تیم حریف برای بن یا پیک شدن برای بازیکنان خود باشد و اگر این کار صورت نگیرد بدون شک پیک این هیرو توسط OG کار را برای تیم روبرو سخت خواهد کرد.

مطالب مرتبط

سبک بازی تیم OG تمرکز بر Miracle، حمایت همه جانبه برای فارم راحت‌تر N0tail و مبارزات زیاد دارد و روش آن‌ها تقریبا شبیه نسخه اروپایی تیم چینی LGD‌ است. Fly به عنوان یک بازیکن ساپورت قدرتمند، در اوایل بازی تمام سعی خود می‌کند تا مطمئن شود در مسیرهای بازی تیمش برنده باشد و به لطف هدایت او به عنوان کاپیتان این تیم بسیار کم اشتباه ظاهر می‌شود.

نتایج کسب شده توسط OG بعد از مسابقات فرانکفورت:

قهرمان:  DreamLeague Season 4
مقام دوم: The Defense Season 5
مکان سوم: MarsTV Dota 2 League Winter 2015

آمار پیک و پیروزی تیم OG در نسخه 6.86 نقشه بازی:

Miracle:

 Invoker /7 games /71.4٪ win rate

 Anti-Mage /2 games /50٪ win rate

 Templar Assassin /2 games /50٪ win rate

N0tail:

 Gyrocopter /5 games /60٪ win rate

 Death Prophet /3 games /100٪ win rate

 Drow Ranger  /2 games /100٪ win rate

MoonMeander:

 Spirit Breaker /3 games /100٪ win rate

 Earthshaker /2 games /100٪ win rate

 Faceless Void /2 games /50٪ win rate

Cr1t:

 Earth Spirit /6 games /100٪ win rate

 Chen /3 games /33٪ win rate

 Rubick /3 games /66.7٪ win rate

Fly:

 Vengeful Spirit /5 games /100٪ win rate

 Dazzle /5 games /60٪ win rate

 Oracle /3 games /100٪ win rate

با توجه به عملکرد فعلی این تیم، پیک‌هایش و پیروزی‌های آن‌ها در نسخه 6.86، می‌توان نتیجه گرفت که انسجام و هماهنگی این تیم همچنان در بهترین حالت خود به سر می‌برد. OG مجموعه‌ای از بازیکنان با استعداد و دارای مهارت فردی بالا را در اختیار دارد که می‌تواند در مواقع لازم کمک شایانی به موفقیت آن‌ها بکند. بدون شک سبک بازی آن‌ها به همراه تاکتیک پوشینگی که در رقابت‌ها استفاده می‌کنند، نقش به سزایی در نتایج این تیم داشته است. در گروه سوم OG کار سختی در پیش ندارد و  با حفظ عملکرد فعلی خود خواهد توانست به عنوان تیم اول راهی جدول برنده‌های مرحله اصلی باشد.

منبع: Gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده