// پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

عذرخواهی سازندگان Uncharted 4 از یوبی‌ سافت به خاطر استفاده از تصویر هنری ACIV

تریلر داستانی روز گذشته بازی Uncharted 4: A Thief's End بسیاری را به وجد آورد و قدرت ناتی‌داگ در روایت داستانی را به رخ کشید. اما در این تریلر تصویر کانسپتی منسوب به بازی Assassin's Creed وجود دارد که توسط یوبی‌سافت کشف شد! با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در دقیقه ۱:۳۵ از تریلری که ما در زومجی منتشر کردیم، تابلویی در خانه نیتن دریک نشان داده می‌شود که ساحلی را نشان می‌دهد. اما این ساحل کجا است؟ آیا یکی از ماجراجویی‌های نیتن را نشان می‌دهد؟

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

خیر! عزیزی ایمار، مدیر محتوای مجموعه Assassin's Creed در کمپانی یوبی‌سافت، توییتی منتشر کرد که مدعی شد این تصویر دقیقا مشابه تصویر هنری است که برای بازی Assassin's Creed IV: Black Flag به کار رفته و حالا ناتی داگ از آن در بازی خود استفاده کرده است!

ption id="attachment_107945" align="aligncenter" width="641"]اساسین کرید واو! آنچارتد ۴ یکی از تصاویر هنری ACIV را در تریلر استفاده کرده! حالا معنی کلمه «دزد» را در نام بازی گرفتم(فهمیدم)!

 

۵ ساعت بعد، عزیزی توییت دیگری منتشر کرد که البته در نوع خود جالب و خنده‌دار بود:

ption id="attachment_107951" align="aligncenter" width="581"]اساسین هنوز زیبا به نظر می‌رسد! بهتره به هر جهتی که شده حقایق مربوط به دریک مایلز رو بگید! (اشاره به دزموند مایلز بازی AC و ارتباط دادن آن با نیتن دریک!)

سونی و ناتی داگ بلافاصله پس از انتشار این توییت و آگاهی از مسئله، تریلر بازی را حذف و ویدیویی جدید و تدوین شده را جایگزین آن کردند که صحنه‌ی مورد نظر از آن حذف شده است.

سونی در پاسخ به این مسئله، جوابیه‌ی رسمی را ارائه داده است:

ما در اشتیاق و خوشحالی زیادی برای انتشار تریلر بودیم که متاسفانه «اشتباهی تاسف‌بار» مرتکب شدیم و متوجه نشدیم که از این تصویر هنری به طور کامل در نقاشی داخل بازی استفاده کردیم. ما تریلر را بروزرسانی کردیم. ما احترام به تمام جنبه‌های هنری را درک می‌کنیم و مسئولیت کامل این اتفاق را بر عهده می‌گیریم.

ما خالصانه از همه‌ی اعضای کمپانی یوبی‌سافت، تیم Assassin's Creed، صاحب اثر و همه طرفداران خود عذرخواهی می‌کنیم.

پس از آپدیت و انتشار بیانیه عذرخواهی سونی، عزیزی توییت دیگری منتشر کرد و کار ناتی‌ داگ را عملی تحسین برانگیز خطاب کرد:

ption id="attachment_107956" align="aligncenter" width="587"]Assassin's Creed tw 2 اشتباه غیر عمدی و تصحیحش مانند یک رئیس! آفرین به شما بچه‌ها.

اگر به تصویر هنری اصلی دقت کنید، کنار قایق سمت راست تصویر شخصی ایستاده اما در تصویری که ناتی داگ در بازی خود به کار برده، آن شخص حذف شده است. از طرفی، تصویر مقداری کوچک شده و قسمت‌هایی از سمت چپ هم حذف شده تا در ابعاد قاب تابلو قرار بگیرد.

ption id="attachment_107958" align="aligncenter" width="940"]تریل داستانی آنچارتد ۴ تصویری که در تریلر به کار رفته
ption id="attachment_107957" align="aligncenter" width="888"]تصویر هنری اساسینس کرید تصویر اصلی که اثری هنری برای بازی Assassin's Creed IV است

آیا فکر نمی‌کنید که به کار بردن این تصویر در واقع یک اشاره یا Easter Egg بوده باشد؟ در صنعت بازی‌های ویدیویی و در بیشتر بازی‌ها، به کار بردن المان‌هایی از بازی‌های دیگر به عنوان Easter Egg یک چیز مرسوم است. از آخرین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، وجود بخشی در بازی Dying Light بود که اشاره‌ی مستقیمی به مرحله‌ی اولیه بازی سوپر ماریو داشت یا وجود جسد فردی شبیه به یک اساسین در کنار تلی از کاه در بازی The Witcher 2 که اشاره به عمل پرش اساسین‌ها از ارتفا بر روی کاه را داشت.

نظر شما چیست؟ آیا این یک اشتباه سهوی بوده؟ آیا ناتی داگ نیازی به استفاده از تصویر هنری بازی دیگری در بازی خود داشته یا به کار بردن این تصویر در واقع ادای احترامی به قسمت چهارم سری AC بوده است؟

در آخر می‌توانید تریلر اصلاح شده را که بدون صحنه‌ی ذکر شده است را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده