نویسنده: wood patch
// جمعه, ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

گرافیک بازی Uncharted 4 نسبت به سال ۲۰۱۵ پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است

دو روز پیش، کمپانی سونی تریلر داستانی جدیدی را از اثر مورد انتظار Uncharted 4: A Thief's End منتشر کرد که علاوه‌بر به تصویر کشیدن داستان بازی در قالب سکانس‌هایی جدید، برخی از صحنه‌های تریلر E3 ۲۰۱۵ را نیز دوباره در معرض نمایش قرار داد تا پیشرفت‌های گرافیکی بازی برای همه نمایان شود. با زومجی در ادامه مطلب همراه باشید.

مطالب مرتبط

گرافیک آنچارتد ۴: پایان یک دزد از همان روزهای اول معرفی بازی در جریان نمایشگاه E3 ۲۰۱۴، موضوع بحث‌ها و جدل‌های طرفداران بوده است. E3 سال گذشته، فرصت مناسبی برای استودیوی پرآوازه ناتی‌داگ پیش آمد تا با نمایش تریلری از گیم‌پلی بازی، به تمام بحث‌ها پایان دهد و  جلوه‌های بصری جدیدترین ساخته خود را به رخ همگان بکشد. سرانجام نمایش مورد انتظار ناتی‌داگ شروع شد و تریلری سرتاسر هیجان به نمایش درآمد که همه را برای لحظاتی به شوک فرو برد؛ گرافیک آن کم‌نظیر و درست همان چیزی بود که در تریلر معرفی‌اش دیده بودیم، اما هنوز هم بسیاری از ناتی‌داگ شاکی بودند و تریلر گیم‌پلی را در حد و اندازه‌های ویدیو معرفی بازی نمی‌دیدند.

با انتشار تریلر داستانی جدید Uncharted 4 و حضور دوباره بسیاری از سکانس‌های تعقیب و گریز نیتن دریک به همراه برادرش در آن، عده زیادی بر آن شدند تا به مقایسه گرافیکی بازی در سال‌‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بپردازند. نتیجه کار همه را شگفت‌زده کرد؛ نه تنها هیچ افتی در گرافیک بازی روی نداده، بلکه در بسیاری از جهات به‌خصوص در زمینه مدل کاراکترها، بهبودهای قابل توجهی شکل گرفته است. کیفیت بافت‌ها افزایش چشم‌گیری داشته‌اند و دست‌کاری‌های مجدد ناتی‌داگ در گرافیک این اثر تا حدی تاثیرگذار واقع شده‌ است که حتی با یک بار تماشای تریلرها، متوجه پیشرفت‌های مثبت بازی خواهید شد. بدون شک ارتقای کیفی صورت گرفته، هرچند که شاید از دید بسیاری اندک به‌نظر برسند، تجربه کلی گیم‌پلی بازی را دست‌خوش تغییر خواهد کرد.

مدل شخصیت النا متحول شده است و در تریلر داستانی، جلوه به‌مراتب واقعی‌تری دارد؛ به‌طوری که اندازه گردنش طبیعی‌تر شده، لباسش حالت سه‌بعدی پیدا کرده است و جزئیات بسیار بیش‌تری دارد، رشته‌های تکی موهایش افزایش پیدا کرده و خطوط اطراف لب‌هایش از بین رفته‌اند. شما می‌توانید که تصاویر مربوط به تریلر داستانی روز پیش را در سمت راست و تصاویر مربوط به تریلر گیم‌پلی E3 ۲۰۱۵ را در سمت چپ مشاهده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید:

در قسمت پایین نیز می‌توانید تصاویر مقایسه‌ای متحرک بازی را مشاهده کنید تا سیر صعودی گرافیک بازی درطی یک سال به‌خوبی برای شما نمایان شود:

elena

PSX 2014

Morion Blur

بنابراین با در نظر گرفتن ارتقای کیفی محتوا و همچنین رفع بسیاری از باگ‌ها، ایجاد تاخیر در انتشار بازی بی‌دلیل نبوده و ناتی‌داگ آخرین داستان نیتن دریک را به زیباترین شکل ممکن ساخته است تا چهره اسطوره‌ای وی برای همیشه در یاد طرفداران نقش ببندد. Uncharted 4: A Thief’s End در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز ناتی‌داگ را به‌علت این پیشرفت‌های گسترده تحسین می‌کنید؟

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده