نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

فروش ۳ برابری نسخه پی‌سی Rise of the Tomb Raider نسبت به نسخه‌های کنسولی

موسسه تحقیقاتی معتبر سوپر‌دیتا، اخیرا طی گزارشی اعلام کرده که نسخه پی‌سی Rise of the Tomb Raider در یک ماه اول انتشار در مقایسه با نسخه‌های کنسولی در همین بازه زمانی، سه برابر فروش بیشتری داشته است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

Rise of the Tomb Raider یکی از پرحاشیه‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ بود؛ اثری عالی که مایکروسافت آن را تبدیل به یک انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 کرد و همین مسئله هم نظر‌های متناقض طرفداران را در پی داشت. با این حال اگر واقع گرا باشیم، فروش این بازی پایین‌تر از حد انتظار بود. ولی به نظر می‌رسد که دلیل این فروش پایین، بیشتر از خود بازی مربوط به پلتفرمی باشد که ابتدا برای آن عرضه شد! بر اساس گزارش ماهانه گروه تحقیقاتی سوپردیتا، نسخه پی‌سی بازی Rise of the Tomb Raider فروش به مراتب بهتری نسبت به نسخه کنسولی آن داشته است. در بخشی از گزارش این گروه آمده:

نسخه رایانه‌های شخصی بازی Rise of the Tomb Raider تقریبا سه برابر نسخه‌های کنسولی آن در ماه اول فروش کرده است.

البته خود سوپردیتا توضیحاتی در مورد این آمار ارائه کرده که آن را توجیه می‌کنند؛ اولا در زمان عرضه نسخه پی‌سی بازی هیچ بازی بزرگ دیگری نبود که بتواند با آن رقابت کند. در حالی که نسخه‌های کنسولی بازی دقیقا همزمان با Fallout 4 عرضه شدند و ماجراجویی‌های لارا کرفت هرگز نتوانست خود را از زیر سایه دنیا آخرالزمانی فال‌اوت ۴ بیرون بیاورد. البته مایکروسافت و اسکوئر انیکس اعلام می‌کنند که فال‌اوت ۴، به دلیل سبک متفاوتش، رقیبی برای بازی آن‌ها محسوب نمی‌شود.

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

به هر حال طبق پیش‌بینی سوپر دیتا، Rise of the Tomb Raider در مدت زمان تقریبا سه ماهه‌ای که از انتشار می‌گذرد، حدود چهار میلیون نسخه فروش داشته که هنوز اسکوئر انیکس توضیحی در مورد سود‌آور بودن آن ارائه نکرده است.

Rise of the Tomb Raider جدید‌ترین نسخه از ماجراجویی‌های لارا کرفت است که ساخت آن برعهده کریستال داینامیکس و انتشارش هم برعهده Square Enix بود. نسخه نسل هشتمی این اثر توانست در بررسی زومجی نمره عالی ۹ و نسخه نسل هفتمی هم نمره بسیار خوب ۸/۵ را دریافت کند. بازی به احتمال زیاد اواخر سال ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن 4 هم عرضه خواهد شد.

نظرات خود را در مورد این آمار ارائه شده با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده