نویسنده: میثم علی حسنی
// شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

گزارش روز دوم مسابقات شانگهای بازی Dota 2

روز دوم رقابت‌های زمستانی شانگهای بازی Dota 2 با تمام حواشی و اتفاقات خود به پایان رسید و به نظر می‌رسد تیم‌های منطقه آسیای شرقی بسیار آماده و قدرتمند در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. با گزارش روز دوم همراه زومجی باشید.

مسابقات شانگهای در کشور چین برگزار می‌شود و حالا سوال اصلی این است که چرا تیم‌های چینی عملکرد بسیار ضعیفی در کشور خود دارند در حالی که بدون شک طرفداران بسیاری منتظر درخشش نمایندگان کشورشان در این تورنمنت هستند. یکی از مهمترین اخبار امروز مربوط به اخراج جیمز '2GD' هاردینگ میزبان انگلیسی این رقابت‌ها بود که به خاطر مشکلات فنی زیاد در گزارش بازی‌ها و یک سری دلایل مشخص نشده دیگر، کنار گذاشته شد. در روز دوم باز هم نماینده دیگر منطقه آسیای شرقی خوش درخشید و تیم چینی این گروه مکانی بهتر از جایگاه چهارمی به دست نیاورد. به بررسی بازی‌های روز دوم خواهیم پرداخت.

Spirit-VS-Alliance-shanghai-major-Dota-2-zoomgSpirit VS Alliance

نتیجه: ۲-۰ به نفع Allinace

پیروزی قاطع سوئدی‌ها

در نخستین دیدار این گروه Allinace به مصاف Spirit رفت تا عملکرد قهرمان The International 3 را نظاره‌گر باشیم. در دو مسابقه برگزار شده مخصوصا بازی دوم هیجان به اوج خود رسیده بود و مشخص شد در روز دوم، رقابت‌های بهتری‌ را شاهد خواهیم بود. هر چند تلاش‌های Spirit قابل تقدیر بود، اما این تیم نتوانست حریف شایسته‌ای برای Alliance باشد.

Alliance-VS-Team-spirit-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

Alliance  در مسابقه اول خود با ریسکی کم پیک‌های خود را انجام داد و از تاکتیک Io و Tiny بهره گرفت. در عوض Team Spirit نیز با انتخاب هیروهای محبوب نسخه ۶.۸۶ نقشه Dota 2، در نظر داشت تا بتواند از توانایی مفید آن‌ها نهایت استفاده را بکند؛ اما همکاری خوب EGM و Loda، در کنار بازی بی نقص S4 نتیجه بازی را به نفع تیم قهرمان TI3 تغییر داد.

Alliance-VS-Team-spirit-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

پیک و بن‌های مسابقه دوم بسیار جذاب بود و هر دو تیم سعی داشتن تا انتخاب‌های یکدیگر را کانتر کنند. اینبار Spirit سعی در استفاده از تاکتیک Io و Chaos Knight داشت تا بتواند پوش سنگینی را بر مسیر مختلف تیم حریف وارد کند. در مقابل Alliance به لطف بازی خوب Admiralbulldog با هیرو Nature's Prophet به خوبی در مقابل تاکتیک حریف دفاع می‌کرد. فاصله کیل‌های (Kill) بازی به کمتر از تعداد انگشت‌های یک دست رسیده بود و استرس بسیاری را به بازیکنان دو تیم منتقل می‌کرد.در پایان رقابت، به لطف بازی موثر EGM با هیرو Warlock و طبق معمول درخشش S4 تیم Alliance با پیروزی در این دیدار راهی رقابت بعدی شد.

Fnatic-VS-Vici-Gaming-shanghai-major-Dota-2-zoomg

Fnatic VS Vici Gaming

نتیجه: ۱-۲ به نفع Fnatic

شانگهای، کابوس وحشتناک چینی‌ها

باور اینکه بهترین تیم‌های چینی در کشور خودشان حتی نمی‌توانند یک بازی را ببرند واقعا سخت است؛ اما در عوض درک این موضوع که چرا تیم‌های آسیای شرقی در چین این گونه نتیجه می‌گیرند هم جواب منطقی ندارد. به هر حال باید تمام بازی‌ها و عملکرد قبلی این دو تیم را فراموش کنیم چرا که حالا مالزیایی‌ها در این دیدار درس خوبی به VG دادند.

Vici-gaming-VS-fnatic-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

اگر نگاهی به پیک‌های تیم Fnatic و سابقه VG داشته باشید بلافاصله برنده رقابت را بدون شک تیم چینی معرفی خواهید کرد ولی به دلایل اشتباهات فراوان fenrir، بازی ضعیف Super و البته درخشش Mushi تمام معادلات روی کاغذ به هم خورد و Fnatic مسابقه اول را با پیروزی پشت سر گذاشت.

spirit VS fnatic Shanghai Major Dota 2 game 2 Zoomg

دیدار دوم:

در دومین بازی Fnatic ترجیح داد پیک‌های خود را تغییر ندهد و همین نکته یکی از اشتباهات این تیم در مسابقه دوم‌ بود چون VG‌ می‌دانست اینبار چگونه انتخاب‌های خود را انجام دهد تا پیروز رقابت باشد. Super عملکرد بد رقابت اول را جبران کرد و به همراه BurNing ستاره‌های تیم خود بودند. به جز اوایل بازی  که به لطف حضور Chen ،Shadow Shaman و Lone Druid تاکتیک پوش Fnatic موثر بود؛  با فارم Morphling دیگر کنترل مسیر‌ها هم به دست این مجموعه چینی افتاد تا تیم مالزیایی مجبور به تسلیم شود و بازی سوم برنده این مرحله را مشخص کند.

Vici-gaming-VS-fnatic-Shanghai-Major-Dota-2-game-3-Zoomg

دیدار سوم:

بازی آخر اصلا چیزی که انتظارش را می‌کشیدیم نبود و کاملا مسابقه یک طرفه دنبال شد. Fnatic با بازی عالی Mushi توانست فقط در ۲۰ دقیقه این رقابت را به نفع خود به پایان برساند. بازیکنان VG بسیار نامنظم و آشفته در حال بازی بودند و هیچ حرکت مثبتی جز مردن پیاپی از خود نشان نداند. عدم توانایی دفاع در مقابل فارم سنگین بازیکنان Fnatic تیم VG را مجبور به گفتن کلمه GG کرد تا شاهد سقوط تیم چینی دیگر به مسابقات بازنده‌های مرحله گروهی باشیم.

Spirit-VS-Vici-gaming-shanghai-major-Dota-2-zoomg

Team Spirit VS Vici Gaming

نتیجه: ۰-۲ به نفع Team Spirit

افتضاح از نوع چینی

هر چقدر هم که بدبین باشید باز هم درک این موضوع که تیمی مثل VG با بازیکنان بزرگ خود مثل BurNing و Fy مرحله گروهی را با سقوط به جدول بازنده‌های مرحله اصلی به پایان رسانده، کمی سخت است. واقعا در این گروه بازی‌های خوبی را از Team Spirit شاهد بودیم و آن‌ها استحقاق پیروزی در این دیدار را داشتند. این رقابت نزدیک، دو ساعتی به خاطرات مشکلات نامعلوم متوقف شده بود.

Team-Spirit-VS-Vici-Gaming-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیداراول:

در مسابقه اول AfteLife یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت با اضافه شدن به مسیرهای مختلف و کمک به تاکتیک گنک (Gank) تیمی، نقش مهمی در حکمفرمائی Spirit‌ در دقایق ابتدایی و میانی بازی داشت. به لطف فارم عالی RAMZES666 و هماهنگی بی نظیر بازیکنان Spirit با یک پوش سنگین به سمت مسیر پایینی بازی و کشتن اعضای تیم VG در High Ground خود تیم چینی مجبور به گفتن کلمه GG و پایان دادن به این دیدار شد.

Vici-gaming-VS-Team-spirit-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

VG اینبار در پیک و بن‌های خود دقت بیشتری نشان داد تا مثل دیدار اول از همان ابتدا مغلوب تاکتیک تیم Spirit نشود ولی مشکل این تیم به Draft (درفت) مربوط نبود و بازی افتضاح بازیکنان آن‌ باعث شکست این تیم شد. Spirit این بازی را بسیار تهاجمی آغاز کرد و قبل از اینکه صدای آغاز بازی شنیده شود، Roshan را کشتند تا Ankh به دست Iceberg برسد. با داشتن این آیتم مسیر میانی تبدیل به جهنمی برای Super شد و در ادامه حتی بازی نسبتا خوب Fy تاثیری بر نتیجه دیدار نداشت تا VG به دو تیم دیگر چینی حاضر در جدول بازنده‌ها ملحق شود.

Fnatic-VS-Alliance-shanghai-major-Dota-2-zoomg

Fnatic VS Alliance

نتیجه: ۲-۰ به نفع Alliance

صعود Ratboys به عنوان تیم اول گروه دوم

دیدار برنده‌های گروه دوم بین تیم‌هایی از منطقه اروپا و آسیای شرقی برگزار شد که البته تیم اروپایی در مقابل حریف خود به راحتی توانست پیروز میدان باشد. بدون شک ترکیب فعلی Alliance به همان انسجام مسابقات TI3 رسیده است و احتمالا فتح جام برای آن‌ها دور از دسترس نیست.

Alliance-VS-fnatic-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

Fnatic در رقابت اول می‌خواست با پیک‌های موثر در مبارزات و گنک فراوان بازی را به نفع خود تمام کند که در ابتدای مسابقه نیز تا حد کمی موفق بود ولی تجربه بالا بازیکنان Alliance در کنار فارم عالی Loda، هر بار تیم مالزیایی را هنگام حمله به تاور سوم و برکس‌های تیم حریف ناکام می‌گذاشت تا وقتی که دیگر نوبت تیم اروپایی شد تا با حمله‌ای سنگین تاورهای حریف را تخریب کند. در این دیدار Ohaiyo چندین بار سعی داشت تا S4 را در دام تور هیروی خود بیاندازید؛ اما به لطف رفلکس بی نظیر این بازیکن دست خالی مجبور به فرار می‌شد. البته نباید از بازی ضعیف Mushi هم چشم پوشی کرد که یکی از دلایل شکست تیم Fnaitc در این رقابت بود.

Alliance-VS-fnatic-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

هر دو دیدار مجموعا چیزی نزدیک به دو ساعت به طول انجامید که نشان می‌دهد هر دو تیم بازی نزدیکی را ارائه کردند. در دیدار دوم بالاخره باز هم شاهد بازی زیبا S4 با هیرو Puck بودیم که Alliance‌ پیروزی در مبارزات ابتدایی بازی را مدیون این بازیکن است. در ادامه Mushi فارم خوبی انجام داد و Midone به کمک آيتم Hex‌ چندین بار S4 را گنک کرد تا کنترل اواسط بازی در دست Fnatic باشد؛ اما Loda و همراهانش که نمی‌خواستند بازنده این دیدار باشند با پوشینگ سنگین و داشتن آیتم Ankh بالاخره موفق به مگاکردن کریپ‌ها شدند و در مبارزه‌ای زیبا در مسیر بالایی Base تیم Fnatic کار را تمام کردند تا هواداران بیشتر امیدوار به قهرمانی این تیم شوند.

Fnatic-VS-spirit-shanghai-major-Dota-2-zoomg

Team Spirit VS Fnatic

نتیجه: ۲-۱ به نفع Fnatic

یک رقابت مهیج و زیبا

بدون شک بهترین و مهیج‌ترین مسابقه امروز را این دو تیم انجام دادند و واقعا یک مبارزه نفس گیر را برای صعود یا سقوط شاهد بودیم. Fnatic به لطف هماهنگی عالی و البته کمی چاشنی شانس توانست تا مانند MVP شگفتی آفرین روز دوم رقابت‌های شانگهای باشد و به این تیم در جدول برنده‌ها بپیوندد.

spirit-VS-fnatic-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

Spirit بسیار مصمم بود که پیروز این رقابت باشد به همین منظور سعی کرد گنک مداوم بازیکنان Fnatic را در دستور کار خود قرار دهد؛ اما در ابتدا به لطف بازی عالی Ohaiyo در ابتدای مسابقه Fnatic کنترل رقابت را به دست گرفت. در ادامه Iceberg یک عملکرد درخشان را از خود نشان داد با غافلگیری بازیکنان Fnatic که سعی در پوش از مسیرهای مختلف را داشتند کم کم Spirit را به برد امیدوار کرد. DJ یک بار توانست در حرکتی زیبا Ankh را از تیم Spirit بریاید؛ اما عدم هماهنگی بازیکنان این تیم آسیایی‌شرقی و پخش شدن آن‌ها در نقشه فرصت را برای فارم راحت‌تر حریف باز گذاشت تا در آخر تیم Spirit پیروز این رقابت باشد.

spirit-VS-fnatic-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

Fnatic متوجه شده بود که در صورت تکرار عملکرد بازی اول باید به جدول بازنده‌ها بسنده کند به همین دلیل پیک تهاجمی تر نسبت به دیدار اول برگزید؛ در این مسابقه بدون شک Ohaiyo ستاره میدان بود و نقش موثری را در مبارزات ایفا کرد. Spirit اینبار کمی بی احتیاط عمل کرد و بازیکنان این تیم در قسمت‌های مختلف نقشه چندین بازی کشته شدند تا در پایان Mushi با فارم عالی و آیتم‌های فراوان خود وارد درگیری‌ها شود و Spirit را مجبور به گفتن کلمه GG کند.

spirit-VS-fnatic-Shanghai-Major-Dota-2-game-3-Zoomg

دیدار سوم:

حساس‌ترین دیدار روز دوم در ابتدا با مشکل فنی روبه رو شد و تیم‌ها دوباره پیک‌های خود را در لابی جدیدی انجام دادند. Fnatic با روحیه‌ای که از پیروزی در دیدار دوم به دست آورده بود جنگنده‌تر به سراغ Spirit رفت و از همان ابتدا توانست چند بار Iceberg را در مسیر میانی بازی بکشند. در ادامه هر چند Ohaiyo چندین بار مقابل Ember Spirit‌ مغلوب شد؛ اما به لطف ستاره واقعی هر سه بازی یعنی هیروی Outworld Devourer درگیری‌های 5v5 برای Fnatic سودمندتر بود تا اینکه در پایان Spirit تسلیم شد و به جدول بازنده‌ها مرحله اصلی سقوط کرد.

نگاهی کوتاه به دیدارهای آغازین روز سوم رقابت‌های شانگهای:

Group-3-shanghai-major-dota-2-zoomgروز سوم مسابقات، قهرمان مسابقات پاییزی فرانکفورت کار خود را آغاز می‌کند. OG کار سختی در پیشرو ندارد و خوشبختانه دیگر خبری از تیم‌های آسیای شرقی هم نیست. اما LGD و Newbee چه عملکردی از خود نشان خواهند داد؟ سه تیم چینی دیگر که تبدیل به افتضاحی ستودنی شدند تا کلا قدرت این منطقه را زیر سوال ببرند! اما شاید این دو تیم بتوانند حداقل کمی از ناراحتی طرفداران کشور خود را جبران کنند. Archon اصلا در گروه راحتی قرار نگرفته ولی اگر به مانند MVP و Fnatic نمایش در خور توجهی از خود ارائه دهد باید منتظر شگفتی روز سوم مسابقات باشیم.

در پایان اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با تیم‌های حاضر گروه سوم هستید می‌توانید با کلیک بر روی تصاویر زیر اطلاعات مختصری درمورد سبک بازی و بازیکنان این گروه به دست بیاورید:

Archon-dota-2-shanghai major Zoomg
Newbee_logo-Shanghai-Major-Zoomg-
LGD_Gaming_-shanghai-zoomg
OG-Dota-2-Zoomg

شما می‌توانید رخداد‌ها و نتایج روز اول مسابقات در اینجا مطالعه کنید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده