نویسنده: میثم علی حسنی
// شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش روز سوم مسابقات شانگهای بازی Dota 2

روز سوم مسابقات زمستانی شانگهای بازی Dota 2 در حالی به پایان رسید که OG قهرمان Major فصل پاییز توانست به عنوان تیم اول راهی مرحله اصلی رقابت‌ها شود. با گزارش کامل نتایج بازی‌های امروز همراه زومجی باشید.

روز سوم مسابقات شانگهای ابتدا با انتشار بیانه رسمی گیب نیویل که توضیحاتی در مورد اخراج جیمز "2GD" هاردینگ می‌داد، آغاز شد. OG در این روز توانست با پیروزی در دو دیدار پیاپی راهی جدول برنده‌های مرحله اصلی مسابقات شود؛ اما همچنان تیم‌های چینی عملکرد در خور توجهی از خود نشان نداند. امروز شاهد اتفاقی مهم یا شگفتی خاص نبودیم و تمام نتایج همانطور که پیش‌بینی می‌شد رخ داد.در ادامه به بررسی نتایج و بازی‌های انجام شده خواهیم پرداخت:

Archon-VS-OG-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

Archon VS OG

نتیجه: ۲-۰ به نفع OG

برد راحت به لطف Miracle

OG باید با تمام توان در این مسابقه ظاهر می‌شد تا آمادگی خود را به دیگر مدعیان قهرمانی ثابت کند. Archon حریف سختی برای این تیم نبود اما به هر حال در دیدار دوم کمی از ضعف‌ها و مشکلات OG مشخص شد هر چند که با تمام این مسائل باز هم فاتح هر دو رقابت در مقابل حریف آمریکایی و کانادایی خود بود.

Archon-VS-OG-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

همانطور که انتظار می‌رفت یک شروع بی نقص و طوفانی را شاهد بودیم و OG بدون کوچکترین مشکلی توانست تاکتیک همیشگی خود را در مسابقه اجرا کند. Archon سعی کرد تا مانع فارم Miracle شود ولی هر بار با شکست مواجه می‌شد. امتیاز این رقابت به دور از حاشیه خاص یا اتفاق مهمی نصیب N0tail و همراهانش شد.

Archon-VS-OG-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

شاید در بحث بازی حرفه‌ای دست کم گرفتن حریفان کمی غیر معمول باشد؛ اما در مسابقه دوم OG بازی را سفت و سخت نگرفته بود و همین اتفاق باعث شد که در ابتدا شاهد پیشی گرفتن Archon از این تیم باشیم. در ادامه باز هم Miracle به داد تیم خود رسید و با اضافه شدن به مبارزات بازی و پوشینگ سنگین روند بازی را به سود تیم خود برگرداند. در این دیدار Moon عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و باید خوشحال باشد که تیمش حداقل پیروز میدان بود.

Newbee-VS-LGD-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

LGD Gaming VS Newbee

نتیجه:۱-۲ به نفع LGD

رقابت از نوع چینی

دو تیم چینی باقی مانده در مرحله گروهی، دومین رقابت گروه سوم Major شانگهای را انجام دادند. هر تیم با عملکردی مشابه و از مرحله مقدماتی به این مسابقات راه یافته بود و این چندمین بار است که با هم روبرو می‌شدند ولی هر بار LGD پیروز مبارزه بین این دو تیم بود.

Newbee-VS-LGD-Shanghai-Major-Game-1Dota-2-Zoomg

دیدار اول:

در این دیدار Newbee امید داشت تا به کمک تاکتیک Io و Tiny و پیک Shadow Shaman با پوش سنگین خود حریف را در تنگا قرار دهد ولی بازی بد 2lei با هیروی Phoneix و عدم فارم مناسب دیگر بازیکنان Newbee اجرا این نقشه را سخت کرد تا جایی که با یک مبارزه بزرگ در کنار Roshan تیم Newbee مجبور به تسلیم شود. البته نباید از اشتباه Mu و Hao نیز غافل شد که یک درگیری بی مورد را در مسیر پایینی بازی انجام دادند و باعث تخریب برکس‌های دو مسیر تیم خود شدند.

Newbee-VS-LGD-Shanghai-Major-Game-2-Dota-2-Zoomg

دیدار دوم:

به وضوح در مسابقه دوم LGD به دنبال سریعتر تمام کردن رقابت بود و پیک‌های خود را به منظور پوش سنگین بر مسیرهای بازی انتخاب کرد. اما کشته شدن rOtk و گرفتن Frist Blood توسط Hao، اشتباهات مکرر و گنک‌های بی امان Newbee هر نوع ابتکار عملی را از دست LGD گرفت. در ادامه فارم آزادنه Hao، نبود پیکی مناسب برای مبارزات و کسب یک Tirpel کیل زیبا توسط ChuaN ضربه نهایی را روانه LGD کرد تا برنده این رقابت را در بازی سوم بین دو تیم جست و جو کنیم.

Newbee-VS-LGD-Shanghai-Major-Game-3-Dota-2-Zoomg

دیدار سوم:

فقط با نگاهی به انتخاب‌های دو تیم مشخص بود که هر دو آن‌ها به دنبال افزایش زمان بازی و ایجاد فضا برای فارم بازیکنان Carry خود هستند. هر دوتیم به دنبال یک فرصت برای استفاده و کشتن بازیکنان تیم حریف بودند و در این بین به لطف پیک بهتر، تیم LGD موفق شد تا برکس‌های دو مسیر را منهدم کند و در یک لحظه غفلت تیم حریف نهایت استفاده را ببرند. در پایان Hao‌ برای Ember Spirit آیتم Divine را خریداری کرد؛ اما این حرکت او نیز تاثیری نداشت تا LGD برنده کلی اولین بازی گروهی خود باشد.

Archon-VS-Newbee-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

Newbee VS Archon

نتیجه: ۰-۲ به نفع Newbee

سقوط نماینده آمریکا به جدول بازنده ها

در دیدار بازنده‌های گروه سوم شاهد رقابت چندان مهیجی نبودیم و هر چند Archon تمام تلاش خود را انجام داد ولی حریف تیمی با تجربه Newbee نشد. این تیم آمریکایی در تمام بازی‌های خود عملکرد متوسطی داشت و در بهترین حالت نیز سقوط به جدول بازنده‌ها برای این تیم پیش بینی می‌شد.

Archon-VS-Newbee-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

تیم Newbee مصمم به کسب پیروزی در این بازی بود و به همین خاطر در انتخاب‌های خود سعی کرد تا حد امکان تهاجمی کار کند. در عوض Archon که سبک بازی جنگنده‌ای داشت با پیکی متعادل،به دنبال ایجاد فضا برای فارم هیروی Spectre بود و نیم نگاهی هم به پوش مسیرها داشت. ابتدای بازی Frist ‌Blood زیبایی نصیب Newbee شد؛ اما در ادامه عملکرد Archon کمی بهتر از این تیم بود و کیل‌های بیشتری در ابتدای بازی نصیب آن‌ها شد. با اینکه Archon تا دقایق میانی بازی عملکرد نسبتا بهتری داشت خودداری از پوش و انتظار برای فارم بیشتر این تیم را به سمت تباهی کشید تا بعد از ۴۶ دقیقه بازی مجبور به تسلیم شود.

Archon-VS-Newbee-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

در دیدار دوم دیگر Newbee اجازه عرض اندام را به تیم حریف نداد و از همان ابتدا کنترل کامل بازی را به دست گرفت. هر چند Archon تمام تمرکز خود به فارم راحت‌تر Jeyo معطوف کرده بود ولی هماهنگی بهتر بازیکنان Newbee آن‌ها را پیروز این رقابت کرد تا اولین تیم سقوط کرده به جدول بازنده های گروه سوم تیم Archon باشد.

OG-VS-LGD-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

LGD Gaming VS OG

نتیجه: ۲-۱ به نفع OG

صعود سخت قهرمان فرانکفورت

تیم OG با روحیه‌ای خوب و رقابتی آسان به مسابقه برنده‌های گروه خود راه یافته بود در حالی که LGD با توجه به جو حاکم بر رقابت‌ها و عملکرد سوال برانگیز تیم‌های چینی برای نشان دادن قدرت تیم‌های این کشور به مصاف OG می‌رفت. هر چند دیدارهای جذابی را شاهد بودیم ولی باز هم درخشش Miracle به داد تیم OG رسید تا آن‌ها به عنوان تیم اول راهی جدول برنده‌های مرحله اصلی شوند.

LGD-VS-OG-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

پیروزی در بازی اول برای هر دو تیم بسیار مهم بود ولی LGD در اجرای تاکتیک‌ها و ایجاد فضا برای فارم بازیکن Carry خود ضعیف عمل کرد و همین اشتباه باعث شد تا کنترل رقابت را از دقایق ابتدایی بازی از دست دهد. Miracle در این بازی ۴۴ کریپ را فقط Deny کرد تا رکورد قبلی خود را بهبود ببخشد. با افزایش زمان، تلاش بازیکنان LGD تغییری در نتیجه بازی ایجاد نکرد تا دیدار اول به سود OG تمام شود.

LGD-VS-OG-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

طولانی‌ترین بازی حال حاضر مسابقات در این دیدار رقم خورد و بدون شک یکی از نفسگیرترین رقابت‌های این دوره را شاهد بودیم. در ابتدای بازی و تا دقیقه دهم عملکرد OG بی نظیر بود، آن‌ها دو تاور تیم LGD‌ را منهدم کردند و Ankh را هم به دست آورده بودند. دقیقه ۲۵ طی یک درگیری زیبا و مرگ چهار تن از اعضای LGD، تیم OG فرصت را غنیمت شمرد و برکس‌های مسیر میانی بازی را تخریب کرد. مدتی بعد مسیر پایینی تیم LGD نیز ساختمان‌های مهم خود را از دست داد و همه منتظر تسلیم شدن این تیم بودند ولی rOtk و همراهانش مخصوصا Maybe با هماهنگی بدون نقص بازی را در حالی به نفع خود تمام کردند که یک مبارزه زیبا در High Ground تیم OG ترتیب دادند و توانستند با تمرکز بر Ancient پیروز این رقابت فوق العاده باشند. اگر OG به این نقشه بسنده نمی‌کرد که تیم LGD‌ را از Base خود بیرون بکشد تا ساختمان اصلی آن‌ها را تخریب کند، شاید فاتح این رقابت می‌شدند.

LGD-VS-OG-Shanghai-Major-Dota-2-game-3-Zoomg

دیدار سوم:

بدون شک LGD بیشتر از تیم OG خسته شده بود ولی سعی کرد در پیک‌های بازی سرنوشت ساز آخر روی تاکتیک همیشگی خود تمرکز کند. OG نیز به سراغ انتخاب‌هایی شبیه به بازی اول خود رفت. بدون شک ابتدای بازی و مبارزات دقایق ابتدایی آن محل قدرت‌نمایی تیم LGD بود و حتی در یک Steal زیبا Ankh توسط Sylar ربوده شد تا طرفداران این تیم چینی امیدوار به پیروزی مجموعه محبوب خود باشند. اما فقط دو اشتباه و به همراه یک عملکرد خارق العاده در دو درگیری پایانی بازی توسط Miracle، باعث شکست LGD در این رقابت شد.

Newbee-VS-LGD-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

LGD Gaming VS Newbee

نتیجه:۰-۲ به نفع LGD

دیدار دوباره چینی‌ها

آخرین مسابقه این گروه باز هم بین دو تیم چینی برگزار شد تا بازی دوم روز سوم دوباره تکرار شود. هر چند در مسابقه اول Newbee بازنده بود اما به هیچ وجه عملکرد ضعیفی در مقابل LGD نشان نداده بودند. در این رقابت باز هم rOtk و همراهانش پیروز میدان بود تا هم به عنوان اولین تیم چینی راهی جدول برنده های مرحله اصلی شود و هم Newbee شکست این تیم را یکی از اهداف مهم خود در آینده قرار دهد تا طلسم پیروز نشدن در برابر LGD  را بالاخره در آینده بشکنند.

LGD-VS-Newbee-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

دیگر گفتن این نکته این دو تیم به هم اشراف کامل دارند نیازی نیست و هر دو تمام نیروی باقی مانده خود را فقط برای پیروزی در این رقابت گذاشته بودند. این گونه که به نظر می‌رسید هیروی Slark روز خوبی را برای تیم‌های پیک کننده این هیرو ساخت چرا که ۱۰۰٪‌ پیروزی را در روز سوم مسابقات ثبت کرده است. در این دیدار حرکت خاصی از دو تیم دیده نشد و Maybe به لطف فضای بهتری که برای فارم در اختیار داشت توانست آیتم‌های مورد نیاز خود را خریداری کند و برد در دیدار اول را برای تیم خود به ارمغان بیاورد.

LGD-VS-Newbee-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

در این رقابت Newbee سعی کرد با پیک‌هایی که مختص پوشینگ و گنکینگ غافلگیرانه و سریع است حریف را تحت فشار قرار دهد. اما ماجرا بازی اول بازهم تکرار شد و شاهد فارم آزادانه Maybe در نقشه بودیم. در مبارزات Newbee سعی کرد تا با کشتن Slark مانند بازی اول سریع تسلیم تیم حریف نشود ولی LGD به خوبی از نقاط ضعف آن‌ها با خبر بود و توانست باز هم کنترل بازی را به دست بگیرد. تلاش‌های Newbee قابل تحسین بود اما بازی LGD هر گونه تاکیتک یا انجسام تیمی را از آن‌ها صلب کرده بود تا در پایان با گفتن کلمه GG رقابت‌های روز سوم نیز به پایان برسد.

نگاهی کوتاه به دیدارهای آغازین روز چهارم رقابت‌های شانگهای:

Group-4-shanghai-major-dota-2-zoomgفردا شاهد برگزاری مسابقات روز آخر مرحله گروهی رقابت‌های شانگهای خواهیم بود و بعد از آن تیم‌ها چند روز استراحت خواهند داشت. در گروه چهارم EG قهرمان TI5 به مصاف حریفان خود می‌رود که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مانند Alliance و OG از گروه خود به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد. مسلما برای کسب سهمیه دوم این گروه رقابتهای زیبایی را شاهد خواهیم بود. Liquid با تیم تازه تاسیس و بسیار با استعداد خود به دیدار Virtus.Pro می رود تیمی که بازی‌های زیادی در تورنمنت‌های رسمی از زمان عرضه نسخه ۶.۸۶ بازی انجام نداده است و اطلاعات دقیقی از نحوه بازی یا تاکتیک‌های این تیم در دست نیست. آخرین تیم این گروه یعنی compLexity Gaming را از یاد نبریم که بعد EG قدرت دوم منطقه آمریکا به حساب می‌آید و می‌تواند  کار را برای تمام تیم‌های حاضر در این گروه سخت کند.

در پایان اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با تیم‌های حاضر گروه چهارم هستید می‌توانید با کلیک بر روی تصاویر زیر اطلاعات مختصری درمورد سبک بازی و بازیکنان این گروه به دست بیاورید:

EG-dota-2-shanghai-zoomg
virtus.pro-dota-2-zoomg
compLexity--major-shanghai-zoomg
Team_Liquid_logo-zoomg

همچنین شما می توانید گزارش روز اول و دوم مسابقات را نیز مطالعه کنید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده