نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

کنسول نینتندو NX احتمالا در سال ۲۰۱۶ و همراه با یک نسخه از Zelda عرضه می شود

بر اساس گزارشی که توسط یکی از منابع داخلی کمپانی نینتندو در سایت نیوگف منتشر شده، به نظر می‌رسد که کنسول Nintendo NX در سال ۲۰۱۶ و همزمان با یک نسخه از سری محبوب The Legend of Zelda عرضه خواهد شد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

چندی پیش اطلاعاتی در مورد برنامه‌های کمپانی نینتندو در سایت نیوگف منتشر شده که برگرفته از یکی از منابع داخلی این کمپانی ژاپنی بود. این اطلاعات ابتدا خیلی جدی گرفته نشدند، تا اینکه دیروز نینتندو رسما دو بازی جدید Pokemon Sun و Pokemon Moon را معرفی کرد که در گزارش مذکور هم به آن اشاره شده بود. به همین دلیل به نظر می‌رسد که دیگر اطلاعات موجود در این گزارش هم به قابل استناد هستند.

نینتندو از زمان تایید ساخت کنسول Nintendo NX، اطلاعات خیلی کمی در مورد آن ارائه کرده و هرچه می‌دانیم مربوط به گزارشات و گاها شایعات دیگر کمپانی‌ها و منابع وابسته به نینتندو است. برای مثال چندی پیش سایت وال استریت ژورنال اعلام کرد که این کنسول در دو واحد جداگانه عرضه می‌شود که واحد قابل حمل آن به زودی وارد بازار خواهد شد یا در مورد دیگر از احتمال پورت شدن یک بازی با گرافیک بالا کنسول پلی‌استیشن 4 برای کنسول نینتندو مطلع شدیم. به هر حال بر اساس گزارش منتشر شده در سایت نیوگف، کنسول نینتندو ان ایکس، در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و بازی هنگام عرضه آن هم Zelda NX نام دارد.

البته Zelda NX به احتمال زیاد یک نسخه کاملا جدید از بازی نیست و همان نسخه‌ای از زلدا است که برای Wii U هم عرضه خواهد شد. نینتندو در گذشته هم اقدام مشابهی انجام داده و بازی Twilighit Princess را در ابتدای راه Wii، برای این کنسول و گیم کیوب به صورت همزمان منتشر کرده بود.

در دیگر موارد موجود در این گزارش، اعلام شده که بودجه بازاریابی (هزینه‌های مربوط به تبلیغات و پخش بازی) درنظر گرفته شده توسط نینتندو برای بازی جدید زلدا ۱۰ میلیون دلار است که بخشی از آن مربوط به نسخه NX بازی می‌شود. به‌علاوه کمپانی ژاپنی ۳۴/۵ میلیون دلار بودجه بازاریابی برای کنسول Wii U و ۵۶/۲۵ میلیون دلار هم برای 3DS در نظر گرفته که مبلغ کم‌تر صرف شده برای کنسول خانگی، نشان می‌دهد که کنسول NX به احتمال زیاد فقط یک کنسول خانگی خواهد بود.

در این گزارش همچنین اشاره‌ای به بازی‌های عرضه شده برای کنسول 3DS در سال ۲۰۱۶ شده که آثاری مثل Mario and Sonic Rio 2016, Hyrule Warriors Legends, Bravely Second و دو بازی از سری Dragon Quest در بین آن‌ها دیده می‌شود. البته تعدادی بازی هم با نام رمز معرفی شدند که در بین آن‌ها Torte City و N-Stars قرار است بودجه ساخت بالایی داشته و یک اثر بزرگ باشند.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده