// یکشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

داستان بازی Uncharted 4 بعد از خروج اِمی هِنیگ صد در صد تغییر کرده است

نیل دراکمن در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود پرده از تغییراتی بنیادین در داستان بازی Uncharted 4 بعد از خروج تیم توسعه‌دهنده‌ی قبلی این بازی به رهبری امی هنیگ برداشته است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اکنون با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی Uncharted 4: A Thief's End، تازه‌ترین ساخته‌ی استودیوی ناتی‌داگ، نیل دراکمن، کارگردان بازی در جریان مصاحبه با وب‌سایت اِی‌پی اینترتینمنت، از تغییرات  «۱۰۰ درصدی» این بازی اکشن-ماجراجویی بعد از ورود تیم جدید توسعه به رهبری نیل دراکمن و بروس استرایلی سخن گفته است.

این بازی در ابتدا زیر نظر اِمی هِنیگ و جاستین ریچموند کارگردانی می‌شد اما در اواسط سال ۲۰۱۴ بعد از خروج این دو از استودیو ، وظیفه‌ی کارگردانی بازی Uncharted 4 به افراد دیگری سپرده شد. در آن هنگام گزارشات تایید نشده‌ای مبنی بر بیرون رانده شدن هِنیگ توسط دراکمن و استرایلی منتشر شده بود با این حال این گزارشات توسط استودیوی ناتی‌داگ رد شد.

به گزارش گیم‌ اینفورمر دراکمن و استرایلی، دو کارگردانی هستند که برروی اولین Uncharted و ادامه‌ی این بازی قبل از انتقال به بازی The Last of Us کار می‌کردند، این دو کارگردان در ژوئن ۲۰۱۴ (تیرماه) قبل از خروج هِنیگ و ریچموند از پروژه Uncharted وظیفه دستیار کارگردانی را نیز برعهده داشته‌اند.

هرچند هیچ جزئیات بیشتری از تغییرات ایجاد شده توسط دراکمن و استرایلی در داستان Uncharted 4 ارائه نشده است. با این حال، نولان نورث، هنرپیشه نقش نیتن دریک در جریان مصاحبه‌ای در تیرماه ۱۳۹۴ گفته بود که تغییرات بسیاری بعد از خروج هِنیگ از ناتی‌داگ در کار ساخت بازی ایجاد شده است.

نولان نورث در مصاحبه خود با اشاره به فیلم‌برداری هشت ماهه از داستان تهیه شده توسط هنیگ گفته بود که با ورود تیم جدید توسعه دهندگان «تمام تصاویر تهیه شده دور انداخته شده‌اند». وی در ادامه با اشاره به دوستی خود با امی هنیگ گفت:

من و امی هنوز هم دوستان خیلی خوبی هستیم؛ او همچنان مانند برلیان می‌درخشد. اما زمانی که بچه‌های Last of Us به عنوان تیم جدید آمدند، آنها کار بازی را بر عهده گرفتند و تنها به دنبال علایق خود بودند. تیم جدید از دست برخی افراد دخیل راحت شدند و تنها افکار خود را دنبال کردند.

نورث در ادامه از «کمی متفاوت»‌ بودن لحن کلی بازی نسبت به نسخه هنیگ در Uncharted 4 سخن گفت و افزود:

این تمام چیزی است که شما باید بدانید. شما نمی‌توانید رمانی از روبرت لادلوم داشته باشید که مانند رمان استیفن کینگ باشد. این فقط به متفاوت بودن سبک آنها مربوط است. اما این موضع حقیقت دارد.

در مصاحبه اِی‌پی ، استرایلی با اشاره به Uncharted 4، این بازی را «بزرگترین و بلند پروازانه‌ترین»‌ بازی ساخته شده تا کنون توسط ناتی‌ داگ معرفی کرده است.

Uncharted 4، آخرین نسخه از مجموعه Uncharted است که ناتی‌داگ قصد توسعه آن را با حضور نیتن دریک در نقش اول دارد. البته این لزوما به معنی توسعه‌ آخرین بازی از این سری نخواهد بود.

دراکمن در این رابطه گفته بود:

اکنون وقتِ آن است. گاهی اوقات، یک شخصیت تنها باعث می‌شود تا متوجه شوید که وقتی حرکت رو به جلو است. برای من، بخشی از دلایلی برای بازگشت به این جهان بود. شما هیچگاه یک پایان موفق را در این صنعت نمی‌بینید. اصولا فقط [محصولاتی] ناکام هستند.

بعد از چندین تاخیر بازی Uncharted 4 در نهایت در تاریخ ۲۶ آپریل سال ۲۰۱۶ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود. در روزهای گذشته، ویدیوی تبلیغاتی هیجان‌انگیزی از داستان Uncharted 4 پخش شد. هرچند این ویدیو عالی به نظر می‌رسید اما به دلیل استفاده اشتباه از تصویر هنری بازی Assassin's Creed IV: Black Flag در نهایت ناتی‌داگ با انتشار بیانه‌ای رسمی استفاده از این تصویر را «اشتباهی تأسف‌آور» اعلام و رسما عذرخواهی کرد. ناتی‌داگ به سرعت بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع با حذف ویدیوی قبلی، نسخه‌ای جدید از ویدیو را بدون تصویر منتشر کرد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده