نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

مایکروسافت: از مشکل قطعی سرور‌های ایکس باکس لایو متنفریم!

شبکه Xbox Live در چند وقت اخیر قطعی‌های متعددی را تجربه کرده که برای دارندگان کنسول‌های مایکروسافت بسیار آزاردهنده است. حال مدیر ارشد برنامه‌نویسی ایکس‌باکس در کمپانی مایکروسافت از این مشکلات ابراز انزجار کرده است! با زومجی همراه باشید.

یکی از مسائلی که همواره می‌تواند تجربه بازی آنلاین کاربران را دچار مشکل کند، قطعی سرور‌های مخصوص بازی یا پلتفرمی است که با آن بازی می‌کنند. حال دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان چند وقتی است که با مشکل قطعی سرور‌های ایکس‌باکس لایو دست و پنجه نرم می‌کنند و مایکروسافت هنوز نتوانسته راه‌حلی دائمی برای این مشکل پیدا کند. به همین دلیل هم اخیرا هری ریب (که با نام گیمر تگ خود یعنی میجر نلسون هم مشهور است)، طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که Microsoft از این مشکلات متنفر است:

کسی نمی‌تواند منکر مشکلات اعصاب خرد‌کن اخیر شبکه ایکس‌باکس لایو باشد؛ ولی ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا طرفداران تجربه‌ای خوب از بازی‌های آنلاین داشته باشند. ما همواره سعی می‌کنیم روش‌های جدیدی برای داشتن تجربه آنلاین مناسب خلق کنیم، برای مثال ما پورت شبکه را بر روی اولین کنسول ایکس‌باکس قرار دادیم که در زمان عرضه هیچ کاربردی نداشت و تقریبا پس از یک سال راهی برای استفاده از آن پیدا کردیم. ولی امروزه دیگر همه‌چیز از طریق اینترنت به یکدیگر متصل است؛ زمانی که کاربران اعلام می‌کنند شبکه لایو قطع شده است، منظورشان این است که دیگر امکان بازی آنلاین وجود ندارد و مهم نیست که آیا بخش‌های دیگر شبکه لایو فعال باشند یا خیر. اگر از این منظر نگاه کنیم، شبکه لایو مدت‌های زیادی است که دچار قطعی نشده است.

البته شخص نلسون هم اطلاعات خیلی دقیقی در مورد دلیل مشکلات شبکه ایکس‌باکس لایو ندارد و در این مورد گفت:

من چند وقتی است که درگیر سفر کردن هستم و به همین دلیل نتوانستم در جلسات اخیر مشکل یابی قطعی شبکه لایو شرکت کنم. با این حال ما در مایکروسافت تشکیلاتی مشابه ناسا داریم و کارشناسان ما بخش‌های مختلف شبکه لایو را از فروشگاه گرفته تا قسمت دوستان در نظر دارند و در صورت بروز مشکلی، خیلی سریع‌تر از بسیاری از کاربران متوجه آن می‌شوند.

ولی حتی با این وجود هم برخی مشکلات بسیار عجیب و رفع آن‌ها هم بسیار دشوار است. به جرات می‌توانم بگویم که در مایکروسافت هیچ‌کس رابطه خوبی با این مشکلات ندارد و ما واقعا از قطعی سرور‌های متنفر هستیم. هیچ‌کس دوست ندارد که این اتفاقات رخ دهد؛ ولی با این وجود رفع برخی از آن‌ها واقعا سخت است.

نظر شما در مورد صحبت‌های نلسون چیست؟ آیا شما هم از مشکلات شبکه لایو خسته شده‌اید؟

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده