// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰

اسکار 2016: لئوناردو دی‌کاپریو پس از سال‌ها انتظار برنده اسکار شد

ساعاتی پیش لئوناردو دی‌کاپریو سرانجام برنده جایزه آکادمی اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد به‌خاطر حضور و بازی بی‌نظیرش در فیلم The Revenant شد. با زومجی و جزیئات این خبر همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید از ساعت ۵ صبح امروز، هشتاد و هشتمین مراسم سالانه جوایز اسکار در تئاتر دالبی شهر لس‌آنجلس برگزار شد. امسال هم همچون سال‌های گذشته، فیلم‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف کاندید دریافت جوایز متعدد بودند که بدون‌شک فیلم زیبا، درام، مهیج و البته بسیار پرزحمت The Revenant از مهم‌ترین آن‌ها بود. یکی از دلایل قرار گرفتن این فیلم در کانون توجهات و لحظه‌شماری اکثر علاقه‌مندان دنیای سینما برای فرارسیدن زمان برگزاری اسکار امسال، کاندید شدن لئوناردو دی‌کاپریو برای پنجمین‌بار بود که به اعتقاد تعداد بسیار زیادی از طرفداران و منتقدین، امسال دیگر نوبت او بود. بخصوص با شاهکاری که کارگردان مکزیکی  آلخاندرو گونزالس ایناریتو خلق کرد و این اتفاق پس از سال‌ها انتظار برای دی‌کاپریوی ۴۱ ساله افتاد و او موفق به دریافت اسکار شد.

دی‌کاپریو پیش از این برای فیلم‌های The Wolf of Wall Street و Blood Diamonds ، The Aviator ، Whats Eating Gilbert Grape نامزد دریافت اسکار شده بود. لازم به ذکر است که دی‌کاپریو امسال به‌خاطر نقش‌آفرینی هنرمندانه و بی‌نظیرش در The Revenant موفق به دریافت جوایز متعددی مثل Golden Globs و Screen Actors Guild Awards نیز شده بود که این موضوع، شانس وی را برای دریافت اسکار بسیار بالا برده بود. دی‌کاپریو در سخنرانی که پس از دریافت اسکار داشت، ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندارکاران  و سازندگان این پروژه از جمله تام هاردی، الخاندرو گونزالس ایناریتو، کمپانی فاکس و سایرین که آن‌ها را بی‌نظیر خطاب کرد، مجددا از فرصت استفاده کرده و نسبت به تغیرات جوی و زیست محیطی مخرب، و همچنین تاثیرات آن بر زندگی گونه‌های مختلف جانوری و انسان‌ها، ضمن ابراز نگرانی از همه ارگان‌ها و مردم درخواست کمک برای حل و بهبود این معزلات کرد.

دی‌کاپریو در حالی برنده اسکار شد که رقیبان او برای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، مایکل فاسبندر برای فیلم Steve Jobs ، برایان کرانستون برای فیلم Trumbo ، مت دیمون برای The Martian و ادی ردمین به‌خاطر نقش‌آفرینی در The Danish Girl بودند. نظر شما در مورد انتخاب و برنده شدن لئوناردو دی‌کاپریو چیست؟ آیا به‌نظر شما حق او بود یا خیر؟

[alert variation="alert-warning"]شما می‌توانید برای مطلع شدن از آخرین اخبار اسکار 2016، به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید.[/alert]

منبع: Mashable.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده