نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: Far Cry: Primal به سلطه Black Ops 3 پایان داد

چند هفته‌ای بود که به صدرنشنی Call of Duty: Black Ops 3 در جدول فروش هفتگی انگلستان عادت کرده بودیم، با این حال شوتر اول شخص اکتیویژن این هفته جای خود را به Far Cry: Primal تقدیم کرده است. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۲۷ فوریه (۸ اسفند) همراه باشید.

بازی Call of Duty: Black Ops 3 چند وقتی بود که با اقتدار صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کرده بود و هفته گذشته توانست یازدهمین صدرنشینی خود را جشن بگیرد. ولی این هفته و با انتشار چند بازی جدید، آخرین محصول استودیو تری‌آرک نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد و با ۵۱ درصد افت فروش به رتبه چهارم جدول سقوط کرد. به نظر می‌رسد که انتخاب دوران پارینه سنگی تصمیم خوبی از جانب یوبی‌سافت برای نسخه جدید Far Cry: Primal بود و این بازی در اولین هفته انتشار خود، توانسته رتبه اول جدول فروش هفتگی را تصاحب کند. این در حالی است که پس از نسخه اول سری فار‌کرای، تمامی نسخه‌ها در سه ماهه پایانی سال میلادی و در زمان حضور بازی‌های بزرگ عرضه شده بودند که به نظر می‌رسد عرضه Primal در سه ماهه ابتدای ۲۰۱۶ تصمیمی صحیح از جانب سازندگان بازی بوده و شاهد فرش عالی آن هستیم.

رتبه دوم جدول این هفته هم در اختیار یک تازه‌وارد دیگر است؛ Plants Vs Zombies: Garden Warfare 2 از استودیو پاپ‌کپ گیمز و به لطف ناشر بزرگی مثل الکترونیک آرتز در اولین هفته عرضه توانسته رتبه دوم را تصاحب کند. این بازی نسبت به نسخه اول خود که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، ۳۱ درصد فروشی بیشتری را در هفته اول تجربه کرده است. FIFA 16، بازی شبیه‌ساز فوتبالی الکترونیک آرتز، علی‌رغم افت فروش ۳۸ درصدی برای سومین هفته متوالی در رتبه سوم جدول دیده می‌شود. در رتبه پنجم و پس از CoD: Black Ops 3، همانند هفته گذشته یار با وفای جدول فروش هفتگی یعنی Grand Theft Auto V حضور دارد. Lego Marvels Avenger همانند هفته قبل مجددا دو پله سقوط داشته و این بار در رتبه ششم جدول جای دارد. بازی‌های Star Wars: Battlefront و Fallout 4 هم هرکدام یک رتبه نسبت به هفته قبل سقوط کردند و به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم حضور دارند. Tom Clancy's Rainbow 6: Siege، شوتر تاکتیکال کمپانی یوبی‌سافت با یک رتبه سقوط در جایگاه نهم جدول دیده می‌شود و در رتبه دهم هم Street Fighter V حضور دارد که پس از درخشش در هفته نخست عرضه و رسیدن به رتبه دوم، با افت فروش ۷۸ درصدی مواجه شده و هشت پله سقوط داشته تا بازی مبارزه‌ای کپ‌کام این هفته رتبه دهم را به خود اختصاص بدهد.

در ادامه می‌توانید جدول کامل فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۲۷ فوریه را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Far Cry: Primal
هفته اول انتشار و دست یابی به مقام اول

۲

-
Plants vs Zombies: Garden Warfare 2
هفته اول انتشار، کسب رتبه دوم و ۳۱ درصد فروش بیشتر نسبت به نسخه اول

۳

۳
FIFA 16
۳۸ درصد افت فروش و باقی‌ماندن در رتبه سوم برای سومین هفته متوالی

۴

۱↓
Call of Duty Black Ops 3
۵۱ درصد افت فروش و سقوط سه پله‌ای پس از چند هفته صدرنشینی متوالی

۵

۵
Grand Theft Auto V
حضور پرقدرت در جدول و کسب رتبه پنجم هفته قبل خود

۶

۴↓
Lego Marvel Avengers
دو پله سقوط مجدد و رسیدن به رتبه ششم

۷

۶↓

Star Wars: Battlefront
یک پله سقوط

۸

۷↓

Fallout 4
یک پله سقوط

۹

۸↓
Tom Clancy’s Rainbow 6: Siege
یک پله سقوط

۱۰

۲↓
Street Fighter V

بیشترین سقوط هفته با افت فروش ۷۸ درصدی و رسیدن به رتبه دهم

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Far Cry Primal

Far Cry: Primal

فارکرای ۴ با وجود داشتن المان‌های بسیار مثبتی مثل گرافیک و گیم‌پلی عالی، از یک مشکل اساسی رنج می‌برد و آن تفاوت بسیار کم بازی با نسخه سوم بود. موردی که اعتراض طرفداران این سری شوتر محبوب را در پی داشت و به همین دلیل هم یوبی‌سافت برای ساخت نسخه جدید بازی سراغ یک ایده کاملا جدید رفت؛ ایده‌ای که نه تنها تا به امروز در سری فارکرای شاهدش نبودیم، بلکه در بازی‌های ویدیویی دیگر هم کم‌تر به آن پرداخته شده است. Far Cry: Primal گیمر به را دوران پارینه سنگی و عصر فرمانروایی ماموت‌های عظیم‌الجثه می‌برد. انواع و اقسام سلاح‌های گرم نسخه‌های پیشین جای خود را به نیزه و تیرکمان داشته و حیوانات همان‌طور که می‌توانند دشمن شما باشند، در صورت رام شدن دوشادوش شما مبارزه کرده و از شما محافظت خواهند کرد.

Primal در تاریخ ۴ اسفند برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شد و نسخه رایانه‌های شخصی بازی هم فردا (۱۲ اسفند) در دسترس خواهد بود. حضور بازی در جایگاه اول جدول فروش هفتگی انگلستان نشان می‌دهد که ایده جدید یوبی‌سافت بازخورد مثبت طرفداران را در پی داشته و باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی می‌تواند در هفته‌های آتی هم حضور پررنگی در جدول پرفروش‌ترین‌ها داشته باشد یا به سرنوشت Street Fighter V دچار خواهد شد.

عملکرد بهتر بتای PvZ: GW2 برروی پلی‌استیشن 4

Plants Vs Zombies Garden Warfare 2

برای هر استودیو بازیسازی یک نقطه تحول وجود دارد که به لطف آن سرنوشتش دگرگون می‌شود. پاک‌کپ گیمز که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است، پیش از Plants Vs Zombies هم بازی‌های متعددی عرضه کرده بود؛ ولی به لطف این اثر بود که نام استودیو بر سر زبان‌ها افتاد و پس از آن هم سال ۲۰۱۱ الکترونیک آرتز اقدام به خرید این استودیو کرد. پاک کپ در ادامه ساخت بازی براساس این سری محبوب، Plants Vs Zombies: Garden Warfare را در سال ۲۰۱۴ عرضه کرد که بر خلاف نسخه قبلی، یک اثر شوتر شوم شخص مهیج بود که گیاهان را در برابر زامبی‌ها قرار می‌داد و بیشتر بر روی بازی چندنفره تاکید داشت.

حال نسخه دوم این بازی محبوب با نام Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شده که با حفظ تمام ویژگی‌های مثبت نسخه قبلی، مواردی مثل شش کلاس شخصیتی جدید و حالت‌های بازی متنوع‌تر را به آن اضافه کرده است. این اثر توانسته ۳۱ درصد نسبت به نسخه قبلی در هفته اول انتشار فروش بیشتری تجربه کند و در رتبه دوم جدول دیده می‌شود.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده