نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱

نسخه رایگان بازی Forza 6 برای ویندوز 10 عرضه خواهد شد

بر اساس گزارش سیاتل تایمز، مایکروسافت در ادامه تلاش‌های خود برای حمایت از ویندوز 10 به عنوان یک پلتفرم بازی، قصد دارد نسخه‌ای رایگان از Forza Motorsport 6 را با نام Apex برای این ویندوز عرضه کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

مایکروسافت از همان زمان معرفی ویندوز 10 هم بر روی ویژگی‌های مخصوص بازی این ویندوز تبلیغات زیادی انجام داد که برنامه ایکس‌باکس و API جدید دایرکت‌ایکس 12 بخشی از آن‌ها بودند. با این حال این کمپانی بزرگ آمریکایی در چند وقت اخیر خبر عرضه بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان را هم برای این ویندوز منتشر می‌کند که جدید‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها Quantum Break بود. حال مایکروسافت قرار است امروز رویدادی در سن فرانسیسکو آمریکا برگزار کند که پیش از شروع این رویداد، گزارش‌هایی از آن فاش شده است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

سیاتل تایمز گزارش کرده که مایکروسافت در رویداد مذکور نسخه‌ای رایگان از بازی فورزا ۶ معرفی خواهد کرد که Forza Motorsport 6: Apex نام دارد و قرار است به صورت انحصاری تنها از طریق فروشگاه ویندوز عرضه شود. البته این نسخه از فورزا ۶ تمامی محتویات نسخه ایکس‌باکس وان را نخواهد داشت. استودیو ترن ۱۰ (Turn 10) پیش‌تر هم در جریان نمایشگاه GDC 2014 نسخه‌ای از فورزا ۵ را روی پی‌سی و با دایرکت ایکس 12 اجرا کرده بود و نسخه فعلی هم در صورت تایید، احتمالا تنها از این API پشتیبانی خواهد کرد.

به‌علاوه انتظار می‌رود که مایکروسافت در رویداد مذکور، توضیحات جدیدی هم در مورد بسته‌الحاقی «پورشه» بازی Forza Motorsport 6 ارائه دهد که چندی پیش معرفی شد.

Forza Motorsport 6 یکی از بهترین بازی‌های سال گذشته بود که توانست عنوان بهترین بازی مسابقه‌ای سال ۲۰۱۵ را هم از زومجی دریافت کند. این بازی همچنین در بررسی زومجی توانست نمره عالی ۸/۵ را دریافت کند و نادر امرایی در مورد آن نوشت:

بدون شک فورزا موتوراسپورت ۶ استاندارد تازه‎ای در بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی به وجود آورده است. تلاش سازندگان بازی برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای بازیکنان قابل تحسین است. ترن تن با درس گرفتن از اشتباهات هرچند کوچک خود، توانسته یکی از بهترین بازی‌های رانندگی نسل هشتم را بسازد. فرقی نمی‌کند که طرفدار بازی‌های رانندگی باشید یا خیر. مطمئن باشید با بازی کردن فورزا موتوراسپورت ۶، نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت از رانندن سوپرکارهای فوق‌العاده گران قیمت دنیا را به دست می‌آورید.

نظر شما در مورد عرضه احتمالی Forza 6 برای پی‌سی چیست؟

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده