نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

تماشا کنید‌: عرضه Forza Motorsport 6: Apex برای ویندوز 10 رسما تایید شد

با فاصله کم‌تر از چند ساعت از شایعه عرضه فورزا ۶ برای رایانه‌های شخصی، مایکروسافت رسما عرضه Forza Motorsport 6: Apex را برای ویندوز 10 تایید کرد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

سری بازی‌‌های شبیه‌ساز رانندگی Forza تا به امروز هرگز برای رایانه‌های شخصی عرضه نشده‌اند. با این حال مایکروسافت مدتی است که سعی دارد فاصله کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 را کم‌تر کند و پس از تایید عرضه بازی Quantum Break، این بار نوبت به نسخه‌ای رایگان از فورزا ۶ با نام Apex رسیده است. خبر عرضه این بازی چند ساعت پیش توسط سیاتل تایمز فاش شد و حال مایکروسافت در جریان رویدادی در شهر سان فرانسیسکو عرضه آن را رسما تایید کرده است.

Forza Motorsport 6: Apex بهار سال ۲۰۱۶ (بهار ۹۵) به صورت رایگان و از طریق فروشگاه ویندوز 10 عرضه خواهد شد و ساخت آن را همانند نسخه اصلی فورزا ۶ استودیو ترن ۱۰ بر عهده دارد. این بازی با موتورگرافیکی قدرتمند و انحصاری فورزا تِک (Forza Tech) ساخته می‌شود و قرار است از دایرکت ایکس 12 و همچنین رزولوشن 4K پشتیبانی کند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که عرضه این بازی تازه شروع راه ورود سری فورزا به ویندوز 10 خواهد بود و انتظار می‌رود در آینده نسخه‌های بیشتری هم از این سری برای پی‌سی عرضه شوند.

در مورد محتویات بازی Forza Motorsport 6: Apex، می‌توان به یک بخش داستانی مانند اشاره کرد که شامل ۱۲ رویداد خواهد بود و «Showcase Tour» نام دارد. در این بخش گیمر وارد یک سری مسابقات منحصر به فرد می‌شود که در میان آن‌ها شاهد میان پرده‌های داستانی بسیار جذابی خواهیم بود که افرادی مثل جیمز مِی و ریچارد هاموند در آن‌ها ایفا نقش می‌کنند. به‌علاوه Turn 10 وعده حضور خودرو‌های متنوع و واقعی و جوایز مختلف را در Apex داده است. همچنین در بازی شاهد حضور سیستم ماموریت‌ها و امتیاز نیز خواهیم بود که از طریق آن‌ها Apex گیمر را به ارتقا توانایی‌ها و مقایسه امتیازش با دیگر گیمر‌ها تشویق می‌کند. هریک از رویداد‌های بازی کاملا متمایز از دیگری است و محتویات آن‌ها به نوعی هستند که ارزش تکرار بسیار بالایی دارد.

از دیگر بخش‌های Forza Motorsport 6: Apex، می‌توان «Spotlight Series»‌را نام برد. رویداد‌های این بخش به مرور زمان آپدیت خواهند شد و مراحل جدیدی اضافه می‌شوند که بیشتر بر روی انجام حرکات نمایشی با ماشین تاکید دارند. برای مثال می‌توانید در قالب این مراحل دور موانع مختلفی در هوای بارانی دور بزنید یا خودرو شخصیت استیگ را از مستند معروف Top Gear دنبال کنید.

Forza Motorsport 6: Apex همانند نسخه اصلی بازی از هوش مصنوعی مخصوص این سری یعنی Drivatar استفاده می‌کند که رفتار‌های گیمر را یاد گرفته و عملکردی مشابه با رانندگان واقعی ارائه می‌دهد. به‌علاوه امکان انتخاب از بین ۶۳ ماشین لایسنس شده وجود خواهد داشت که همگی آن‌ها کاملا بر اساس نسخه‌های واقعی شبیه‌سازی شده‌اند. گیمر می‌تواند با استفاده از این خودرو‌ها در ۲۰ مسیر مختلف در شش منطقه مسابقه بدهد که این مناطق شامل ریو دِ ژانیرو برزیل، پیست یاس مارینا، پیست‌های مخصوص Top Gear می‌شوند. همچنین امکان انتخاب از بین گزینه‌هایی مثل شب، روز و آب و هوایی بارانی یا آفتابی در بازی وجود دارد.

از خودرو‌های بازی هم می‌توان به مدل‌هایی از فورد، آئودی و ماشین‌های کلاسیکی مثل پونتیاک اشاره کرد. در پایان می‌توانید تریلر معرفی این بازی را تماشا کنید:

|

نظر شما در مورد این نسخه از فورزا ۶ چیست؟

منبع: سایت رسمی ایکس‌باکس


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده