نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

مایکروسافت: اعلام تعداد کاربران فعال شبکه ایکس‌ باکس مهمتر از آمار فروش کنسول است

فیل اسپنسر به دفاع از رویکرد مایکروسافت در منتشر نکردن ارقام فروش ایکس‌باکس وان و در عوض، اعلام کردن آمار شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو پرداخته است. همراه زومجی باشید.

مایکروسافت در فصل پاییز اعلام کرده بود که دیگر قصد ندارد به تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده از کنسول نسل هشت‌اش اشاره کند. در عوض، این کمپانی ترجیح داد تا به سراغ آمار و ارقام شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو برود و آن را به‌عنوان ملاکی از وضعیت‌اش در گیمینگ مطرح کند. اکنون فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس، درباره‌ی علت این تغییر رویکرد مایکروسافت صحبت کرده است.

اسپنسر در جلسه‌ای که خبرنگار گیم‌اسپات هم در آن حضور داشت در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم مایکروسافت برای گزارش ندادن میزان فروش ایکس‌باکس وان، از جهت تمایل نداشتن این کمپانی به مقایسه شدن فروش محصول‌اش با پلی‌استیشن 4 بوده، به‌صراحت گفت:

خیر. این‌طور نیست.

او در ادامه، با اشاره به این که مایکروسافت قصد ندارد با این کار، چیزی را مخفی کند، گفت:

اینکه [فرضاً] من دو سال پیش کنسولی را به فروش رسانده باشم که الان دارد در یک گوشه خاک می‌خورد نه به‌نفع گیمر است، نه به‌نفع توسعه‌دهنده‌ها و نه به‌نفع مایکروسافت… امثال ما که سعی دارند کنسول‌های‌شان را به فروش برسانند یک امتیاز دارند و آن اینکه تعداد کنسول‌های راه‌اندازی‌شده همیشه رو به افزایش است. البته این ارقام لزوماً بازگوکننده‌ی وضعیت اکوسیستم نیست. [در همین راستا] ما روی تعداد کاربران فعال در هر ماه تمرکز کرده‌ایم؛ چرا که می‌دانیم آن‌ها گیمرهایی هستند که در مورد انتخاب محتوا، بازی‌ها، پلتفرم و خدمات ما رویکردی آگاهانه دارند. ما می‌خواهیم موفقیت‌مان را با میزان رضایت و احساس تعلق این دسته از مشتریان بسنجیم. ما باید آن‌ها را راضی نگه‌داریم.

اسپنسر همچنین به این موضوع اشاره کرد که مشکلاتی که گهگاه در شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو بروز می‌کند در کنار عدم عرضه‌ی بروزرسانی‌های بزرگ طی بازه‌های زمانی طولانی، به سهم خودش تأثیری منفی در تعداد کاربران فعال ماه می‌گذارد.

منظور از تعداد کاربران فعال ماه، شمار کاربرانی است که طی یک بازه‌ی ۳۰ روزه به حساب‌کاربری‌شان در Xbox Live وارد شده باشند. از این جهت، این معیار علاوه بر دارندگان Xbox One، کاربرانی را که از رایانه‌های شخصی ویندوزی و ایکس‌باکس 360 به این شبکه متصل می‌شوند هم شامل می‌شود. مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی پایانی سال  ۲۰۱۵ به‌طور متوسط بیش از ۴۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده