با اینکه بیش از ۶ ماه دیگر تا زمان انتشار بازی فیفا 17 زمان باقی مانده است، از همین الان هایپ زیادی پیرامون بازی وجود دارد به همین دلیل ما در این مطلب مواردی را که دوست داریم در نسخه بعدی به بازی اضافه شود، با شما در میان گذاشتیم. با زومجی همراه باشید.

فیفا ۱۶ نیز به سنت هرساله در اواخر تابستان منتشر شد و باعث شد که طرفداران با آغاز فصل جدید فوتبال در اروپا و دیگر نقاط جهان، جدیدترین شبیه‌ساز پرطرفدارترین ورزش دنیای الکترونیک آرتز را تجربه کنند. بازی با اینکه توانسته بود نوآوری‌هایی داشته باشد و بسیاری از مشکلات فیفای قبلی را حل کند، اما باز هم یک نسخه انقلابی نبود و اکثر تغییرات اعمال شده، در راستای بهبود گیم‌پلی و رفع باگ‌های بازی صورت گرفته بود. البته این مسئله به این معنی نیست که فیفا 16 بازی بدی بود، اما مسلما بخش ورزشی الکترونیک آرتز برای اینکه بتواند کماکان در میان طرفداران دنیای توپ گرد محبوب باشد، باید تغییرات اساسی‌ای در FIFA 17 اعمال کند، مخصوصا این که کونامی هم با PES 2016 نشان داد که درس خود را از نسخه‌های ضعیف سال‌های پیش به خوبی یاد گرفته و قصد دارد که سال به سال بهتر شود و دوباره مانند اوایل هزاره سوم، به بهترین بازی شبیه‌ساز فوتبال تبدیل شود. به همین دلیل، EA Sports امسال کار سختی در پیشرو دارد. اما ما به عنوان گیمر، چه چیزهایی از فیفا ۱۷ می‌خواهیم؟

چه چیزهایی از FIFA 17 می‌ خواهیم؟

۱- حالت داوری

چند سالی است که سری فیفا، بخشی در بازی خود قرار داده که به شما اجازه می‌دهد که در نقش یک بازیکن خاص بازی کنید. در این حالت زاویه دوربین عوض می‌شود و شما بیش از پیش خود را درون زمین حس می‌کنید. اما چه می‌شود اگر شما بتوانید در نقش داور یا کمک داور بازی کنید؟‌ بتوانید آفساید بگیرید، به ضرر تیمی پنالتی اعلام کنید و یا بازیکنی را از زمین مسابقه اخراج کنید! این قابلیت مسلما به بیش از پیش جذاب شدن بازی کمک خواهد کرد اما مسئله‌ای که وجود دارد، نحوه پیاده‌سازی آن است و EA باید راه بسیار خوبی برای پیاده‌سازی عادلانه آن در پیش بگیرد.

 

چه چیزهایی از FIFA 17 می‌ خواهیم؟

۲- بخش داستانی

شاید بتوان گفت که مجموعه NBA 2K، استاندارد جدیدی در بخش داستانی بازی‌های ورزشی ایجاد کرده است و جدیدترین نسخه این سری نیز این استانداردها را یک پله بالاتر برده و باعث شده که شما بیش از پیش درگیر یک بازی ورزشی شوید. الکترونیک آرتز هم باید از این اقدام توکی درس بگیرد و یک بخش داستانی هیجان‌انگیز در بازی خود بگنجاند.

 

چه چیزهایی از FIFA 17 می‌ خواهیم؟

۳- مربی‌های واقعی

آیا واقعا شما دوست ندارید هنگامی که در حال مسابقه با تیم حریفتان هستید و گل می‌زنید، صورت مغموم مربی واقعی تیم حریف را ببینید؟ یا فریادهای مربی‌های واقعی مثل رانیری، الگری، گواردیولا،‌زیدان و یا ونگر را در کنار زمین و هنگام بازی بشنوید؟‌ یا حتی دوست ندارید دو مربی واقعی را ببینید که بر سر یک خطا یا یک پنالتی با هم دعوا می‌کنند؟  کمپانی‌ای که می‌تواند اینقدر بازیکن را با جزئیات فراوان در بازی خود قرار دهد، مطمئنا نیز می‌تواند مربیان واقعی را در بازی خود شبیه‌سازی کند.

 

چه چیزهایی از FIFA 17 می‌ خواهیم؟

۴- لیگ‌ها و تیم‌های ملی بسیار بیشتر

مجموعه فیفا همیشه از لحاظ تعداد لیگ رسمی، بسیار قوی عمل می‌کرده است اما برای شرکتی به بزرگی الکترونیک آرتز، باز هم این مقدار کم است و باید لیگ‌های مختلفی مانند لیگ ترکیه، لیگ چین (به خصوص این واقعیت که بازیکنان بسیار خوبی در حال رفتن به این لیگ هستند) و حتی لیگ ایران را به بازی خود اضافه کند. این کمپانی همچنین باید سعی کند که حق استفاده از نام چمپیونز لیگ و لیگ برزیل را از چنگ کونامی در بیاورد تا بتواند بیش از پیش به واقعیت نزدیک شود. حتی فیفا ۱۷ می‌تواند تیم‌هایی را داشته باشد که در لیگ بازی نمی‌کنند و شما با بر عهده گرفتن کنترل آنها و برنده شدن در مسابقات محلی، وارد لیگ‌های رسمی شوید. به علاوه، فیفا ۱۶ با معرفی کردن فوتبال بانوان، اقدام بسیار جالبی در جذاب‌تر کردن بازی خود برای گیمرهای خانم انجام داد اما مشکل اصلی، محدود بودن این حالت به تیم‌های ملی بود. آنها امسال باید لیگ‌های معتبر بانوان را به بازی خود اضافه کنند. ذتیم‌های ملی دیگری نیز از جمله تیم‌های ملی جنوب‌شرقی آسیا و خاورمیانه نیز باید به بازی اضافه شوند.

 

وجود یک بخش داستانی جدید در فیفا ۱۷

۵- تغییراتی در بخش Career Mode و تغییرات کلی در گیم‌پلی

فیفا ۱۷، باید تغییراتی اساسی در Career Mode خود به وجود بیاورد. علاوه بر حضور رسمی چمپیونز لیگ که در بالا به آن اشاره کردیم، ما باید این توانایی را داشته باشیم که بتوانیم در بازی استادیوم تیم خود را ارتقا دهیم، باید بتوانیم لباس‌های تیم را برای فصل جدید طراحی کنیم و حتی اسپانسرهای روی لباس را نیز تغییر دهیم.

در این قسمت ما باید توانایی این را داشته باشم که در کنفرانس‌های خبری شرکت کنیم، درباره بازیکنان حرف بزنیم، جوایز مختلفی اعم از توپ طلا و جایزه پوشکاش را داشته باشیم. موارد دیگری که وجود آنها در بازی بسیار جالب می‌شود مواردی هستند مانند تعویض کردن لباس بازیکنان در انتهای مسابقات بزرگ با یک‌دیگر، عکس‌العمل‌های واقعی‌تر طرفداران، به طور مثال در صورت بد بازی کردن تیم، تماشاگران شروع به هو کردن بکنند و یا شروع به ترک کردن استادیوم بکنند، توانایی اعتراض به بازیکن تیم حریف و داور در هنگامی که یک خطای بد برروی شما صورت بگیرد و ورود تیم پزشکی به زمین در صورت مصدوم شدن بازیکن. در آخر نیز باید توانایی این را داشته باشیم که بتوانیم به صورت جداگانه رنگ تی‌شرت، شلوارک و جوراب تیم‌ها را انتخاب کنیم.

کار دیگری که الکترونیک آرتز می‌تواند بکند، باز هم الهام گرفن از سری NBA 2K است، به این حالت که پیش از مسابقات، مانند یک برنامه تلویزیونی ورزشی، تعدادی از مفسرین معروف فوتبال (مانند گری لینکر) را ببینیم که درباره بازی و آمار آن حرف می‌زنند. تیم‌های گزارشگری بازی نیز باید بیشتر شوند و حداقل یک تیم گزارشگری بیشتر در بازی ببینیم.

بازیکنان باید بیشتر از یک پست در قابلیت‌های خود داشته باشند. به طور مثال،‌بسیاری از بازیکنان هستند که هم می‌توانند در گوشه‌ها بازی کنند و هم در پست مهاجم نوک یا مدافعینی هستند که می‌توانند در پست هافبک دفاعی نیز بازی کنند.

همچنین در بخش کریر مود، نقل و انتقالات باید دستحوش تغییراتی اساسی شود و به همین راحتی نباید فقط با پول بیشتر بتوانید بازیکن مورد نظر را به تیم خود بیاورید. به علاوه شما باید قابلیت این را داشته باشید که بتوانید خارج از پنجره نقل و انتقالات، با بازیکنان دیگر مذاکره کنید و با آنها پیش قرارداد امضا کنید و هنگامی که بازیکن بزرگی را به عضویت تیم خود در آوردید و بازیکن به تیم شما آمد، مراسمی در ورزشگاه برای او برگزار شود.

در فیفا ۱۶ چند نوع خوشحالی پس از گل جدید به بازی اضافه شده بود که به شما اجازه می‌داد با هم‌تیمی‌های خود خوشحالی کنید و حتی با دویدن به سمت دوربین تلویزیونی کنار زمین‌، خوشحالی خود را از لنز دوربین ببینید. امسال الکترونیک آرتز می‌تواند این خوشحالی را به مرحله دیگری ببرد و به شما اجازه دهد که با مربی‌تان خوشحالی کنید و یا حتی خود مربی‌تان به تنهایی به خوشحالی بپردازد.

 

FIFA-17-Legends

۶- موارد دیگر

خطاهای هَند بازی باید بسیار بهتر پیاده‌سازی شوند و سیستم پاسکاری جدید بازی که در FIFA 16 معرفی شد، باید بسیار بهینه‌تر شود. از دیگر امکاناتی که می‌تواند در نسخه جدید بازی فیفا اضافه شود، وجود بازیکنان افسانه‌ای (Legends) برای تمام پلتفرم‌ها است. بازیکنان افسانه‌ای در حال حاضر در انحصار نسخه‌های ایکس‌باکس بازی هستند.  نکته دیگر مربوط به بازی کردن آنلاین است. مطمئنا اگر شما هم جزو کسانی باشید که فیفا را به صورت آنلاین بازی می‌کنید، می‌دانید که هنگامی که توپ دست شما نیست و شما دکمه توقف را می‌زنید، پیغامی وسط صفحه نقش می‌بندد که عملا بازی کردن را برای چند ثانیه غیر ممکن می‌کند. EA Sports باید این پیغام را به گوشه‌های صفحه منتقل کند، هنگامی هم که بازی پس از توقف قرار است دوباره به جریان بیفتد، باید یک تایمر حداقل سه ثانیه‌ای برروی صفحه ظاهر شود که به شما اجازه بدهد خود را برای ادامه مسابقه آماده کنید.

در آخر یکی از مواردی که مطمئنا باعث جذابیت بیش از پیش بازی می‌شود، وجود بخشی به نام سناریوها است. در این بخش شما شانس این را دارید که تاریخ را تکرار کنید و یا آن را دوباره از اول بنویسید، به این صورت که به شما سناریوهایی از بهترین مسابقات تاریخ فوتبال داده می‌شود و شما شانس این را دارید که دوباره آنها را بازی کنید و تاریخ را عوض کنید و یا آن را بازنویسی کنید. به طور مثال، شما از دقیقه ۷۰ هدایت تیمی را بر عهده بگیرید که دو هیچ از حریف خود عقب است و باید با بازی خوب، حریفتان را شکست دهید.

مواردی که در این مطلب ذکر شد، همگی تغییراتی بودند که به نظر تیم زومجی باید در نسخه بعدی فیفا یعنی FIFA 17 اعمال شوند. نظر شما درباره این تغییرات چیست؟‌ شما دوست دارید که در فیفا ۱۷ چه تغییرات و موارد جدیدی را مشاهده کنید؟‌ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده