نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

No Man's Sky دارای نژادهای مختلف فضایی‌ است که هر کدام زبان خودشان را دارند

هلو گیمز (Hello Games) سازنده بازی ماجراجویی No Man's Sky تاکنون اطلاعات زیادی درباره اینکه هدف اصلی بازیکن‌ها در این بازی چه خواهد بود ارائه نکرده، اما به تازگی جزییاتی در مورد نحوه تعامل با موجودات مختلف فضایی در No Man's Sky منتشر شده است.

شان موری،‌ کارگردان No Man's Sky به تازگی مصاحبه‌ای با PlayStation Blog انجام داد و در مورد نژادهای مختلف فضایی که در بازی شاهد آنها خواهیم بود توضیحاتی ارائه کرد. موری گفت:

ما همیشه درباره وجود جناح‌ها و فرقه‌های مختلف در بازی صحبت کرده‌ایم. این چیزی است که ما همیشه می‌خواستیم. در مورد اینکه چطور این فرقه‌ها را وارد دنیای No Man's Sky کنیم ایده‌هایی داشتیم، اما مدتی طول کشید تا به نقطه‌ای برسیم که از نشان دادن آن احساس رضایت داشته باشیم.

جناح‌هایی که موری در موردشان صحبت می‌کند در واقع نژادهای متنوع موجودات فضایی هستند که شما باید حین جستجوی قسمت‌های مختلف کهکشان با آنها آشنا شوید. این نژادها نقاط قوت و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند؛ یکی از آنها در بخش نظامی قوی‌تر است و دیگری اقتصاد یا دانش قدرتمندی دارد. شما باید نحوه تعامل با نژادها در No Man's Sky را یاد بگیرید؛ مثلا اگر قصد دارید مانند یک ارتش یک‌نفره، تک و تنها در سیارات مختلف به نبرد بپردازید بهتر است با نژادهایی که خصوصیات جنگی پررنگ‌تری دارند رابطه دوستی برقرار کنید.

No-Mans-Sky-542345

البته تعامل داشتن با نژادها در No Man's Sky به همین راحتی‌ها هم نیست، چون هر کدام از آنها با یک زبان متفاوت صحبت می‌کنند و طبق چیزی که موری می‌گوید، شما باید ساعت‌ها بازی کنید تا فقط بتوانید یکی از این زبان‌ها را یاد بگیرید. قطعا یادگیری تمام زبان‌های بازی کاری دشوار و تا حدی غیرممکن خواهد بود، اما زیاد جای نگرانی نیست، چون حرف زدن با موجودات مختلف در No Man's Sky تنها در مواردی مثل تجارت، درخواست تکنولوژی و یا دستورالعمل ساخت تجهیزات جدید کاربرد دارد. علاوه بر این در No Man's Sky خبری از درخت دیالوگ‌های طولانی و یا انتخاب‌های پیچیده داستانی نخواهد بود، چون سبک و حال و هوای بازی نیازمند چنین ویژگی‌هایی نیست. برای یادگیری یک زبان، دستور و گرامری وجود ندارد و صرفا با فرا گرفتن چند فعل اصلی می‌توان با نژادها ارتباط برقرار کرد. موری در این باره توضیح داد:

ما سعی نمی‌کنیم چیزی بسازیم که مردم در دنیای واقعی با آن صحبت کنند. این کار در واقع خلق یک دلیل و انگیزه جالب برای افراد است تا به جستجو در دنیای بازی بپردازند و نتایج تازه‌ای به دست آورند.

موری همچنین به این نکته اشاره کرد که یادگیری یکی از زبان‌های بازی از بقیه سخت‌تر است و تنها از طریق رمزگشایی برخی دیالوگ‌ها و هم‌فکری بازیکنان با یکدیگر ممکن خواهد بود.

بازی No Man's Sky در تاریخ ۲۱ ژوئن (۱ تیر ۱۳۹۵) برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده