نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

مایکروسافت: ایکس باکس وان هنوز هم اولویت اصلی ما است

در چند وقت اخیر شاهد تایید عرضه بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان برای ویندوز 10 بودیم و این امر نگرانی‌هایی برای طرفداران کنسول‌های مایکروسافت ایجاد کرده است. با این حال کمپانی آمریکایی هنوز هم کنسول را اولویت اصلی خود می‌داند. با زومجی همراه باشید.

یکی از عمده دلایل محبوبیت‌ کنسول‌های بازی و چیزی که آن‌ها را از پی‌سی متمایز می‌کند، آثار انحصاری است که فقط دارندگان آن کنسول می‌توانند تجربه کنند. با این حال مایکروسافت چند وقتی است که عرضه بازی‌های انحصاری خود از جمله Quantum Break، Gears of War 4 و همچنین نسخه‌ای از Forza Motorsport 6 را برای ویندوز 10 هم تایید کرده که این امر باعث نگرانی طرفداران این کمپانی شده است. حال تعدادی از مسوولین ارشد Microsoft طی مصاحبه‌های جداگانه اعلام کرده‌اند که این کمپانی قصد ندارد کنسول‌ها را فراموش کند و این وسیله‌های مخصوص بازی هنوز هم اولویت اصلی آن‌ها خواهند بود. فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، در این مورد گفت:

نگرانی اصلی طرفداران این است که شاید ما کنسول‌ها را فراموش کرده باشیم و آن‌ها دیگر تمرکز اصلی ما نباشند. آن‌ها می‌ترسند که ما کاملا بر روی ویندوز 10 تمرکز کنیم و از این رو کنسول‌ها دیگر اهمیتی نداشته باشند. ولی این واقعیت نیست و من به جرات می‌گویم که کنسول‌ها هرگز تا این حد برای مایکروسافت مهم نبوده‌اند و ما پیش از هرزمان به آن‌ها و آینده‌شان متعهد هستیم.

البته علاوه بر اسپنسر، آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی مایکروسافت هم از سیاست‌های این کمپانی حمایت کرده است:

مردم باید از این موضوع مطمئن باشند که ایکس‌باکس اولویت اصلی و یک تعهد بزرگ برای مایکروسافت است. لطفا اجازه ندهید این موضوع که ما بازی‌ها را برای ویندوز 10 هم عرضه می‌کنیم، نظر شما را در مورد اهمیت ایکس‌باکس برای کمپانی ما تغییر دهد. حتی مدیر‌عامل کل مایکروسافت هم اهمیت و علاقه زیادی به کنسول‌ها دارد و ما در این زمینه عملکرد موفقی هم داریم. نمونه‌ای از این موفقیت میزان عالی فروش بازی‌های ما در دوران تعطیلات سال نو میلادی است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت چه هدفی از عرضه بازی‌های انحصاری برای ویندوز 10 و به نوعی نزدیک کردن این سیستم‌عامل به ایکس‌باکس وان دارد، بدون شک هنگام عرضه بازی‌هایی مثل Quantum Break و میزان فروش آن‌ها، نتیجه این تصمیم مایکروسافت را نشان خواهد داد.

نظر شما در مورد صحبت‌های مسوولین مایکروسافت چیست؟

منبع: ‌SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده