نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

ساخت نسخه بازسازی شده Metal Gear Solid لغو شد

چندی پیش تعدادی از طرفداران سری Metal Gear Solid پروژه Shadow Moses را معرفی کردند که بازسازی نسخه اول متال گیر با استفاده از موتور آنریل ۴ بود. سازندگان بازی اخیرا اعلام کردند که ساخت این بازی لغو شده است. با زومجی همراه باشید.

امتیاز سری بازی‌های متال گیر در اختیار کمپانی کونامی است و به همین دلیل هم زمانی که مشخص شد تعدادی از طرفداران قصد بازسازی نسخه اول آن را با استفاده از Unreal Engine 4 دارند، بروز مشکلات حقوقی پیش‌بینی می‌شد. حال سازندگان این بازسازی که آن را پروژه Shadow Moss نامیده بودند، با انتشار پستی در حساب فیسبوک خود خبر از لغو شدن ساخت بازی دادند:

ما بنا به دلایلی که مربوط به خودمان نیستند، مجبور شدیم ساخت نسخه بازسازی شده Metal Gear Solid 1 را لغو کنیم. از تمامی افرادی که در طی این مدت از ما حمایت کردند کمال تشکر را داریم.

آیرام هرناندز، سرپرست تیم سازندگان این بازی، قبلا هم اعلام کرده بود که باید اجازه ساخت آن را از کونامی دریافت کنند و حال به نظر می‌رسد که Konami اجازه ساخت این بازی را صادر نکرده است. به هر حال پس از جدایی هیدئو کوجیما از کونامی، هنوز آینده سری Metal Gear مشخص نیست و اخیرا هم کنجی یانو، ویراستار مشهور ژاپنی، جدایی کوجیما را پایانی بر سری متال گیر دانسته بود. برای آشنایی بیشتر با پروژه Shadow Moss می‌توانید ویدیویی از آن را در زومجی تماشا کنید.

نظر شما در مورد لغو شدن این بازی چیست؟

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده