// دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

تماشا کنید: تیزر فیلم مستند «ماجرای بازی‌ سازی مستقل در ایران»

«در بهشت احتمالات از دست رفته: ماجرای بازی‌سازی مستقل در ایران» نام بلند بالای فیلم مستند بلندی به کارگردانی متین ایزدی است که با هدف به تصویر کشیدن وضعیت بازی‌سازی مستقل در ایران تولید آن به پایان رسیده است.

مراحل تولید و توسعه‌ی این اثر سینمایی از اواخر سال ۹۳ آغاز شده و به تازگی یعنی اواخر سال ۹۴ به اتمام رسیده و دست‌اندرکاران این فیلم قصد اکران آن را دارند.

متین ایزدی، کارگردان «ماجرای بازی‌سازی مستقل در ایران» در باره‌ی این فیلم گفت:

در این فیلم به سه قشر بازی‌ساز مستقل پرداخته‌ایم؛ اول آن‌هایی که با سودای بازی‌سازی وارد می‌شوند و رویای‌شان این است که به تنهایی بازی‌هایی در سطح جهانی بسازند. دوم بازی‌سازانی که چند بار تجربه کسب کرده و فهمیده‌اند که بازی‌سازی مستقل اصلا کار آسانی نیست و احتمال شکست بسیار بالاست. قشر سوم نیز بازی‌سازان مستقلی هستند که بازی‌های موفقی ساخته‌اند و با حقیقت ماجرا روبرو شده‌اند؛ این دسته‌ی آخر، درس‌های بزرگی برای تازه‌واردان دارند.

وی در مورد دریافت مجوز‌های فیلم گفت:

در انتظار دریافت مجوزهای لازم از معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت اکران این فیلم هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که اوایل سال اولین اکران را داشته باشیم.

باید دید این فیلم که به نوعی می‌تواند اولین اثر سینمایی مرتبط با صنعت بازی‌سازی ایران باشد، چگونه به مرحله‌ اکران می‌رسد و آیا مسئولین به آن به چشم یک اثر فرهنگی ارزشمند توجه می‌کنند یا خیر.

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

منبع: روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده