نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵

بازی Fable Legends لغو شد؛ احتمال تعطیلی استودیو لاین هد

کمپانی مایکروسافت امروز در اقدامی سورپرایز کننده ساخت بازی در حال توسعه و موردانتظار Fable Legends را لغو کرد و خبر از احتمال تعطیلی استودیو لاین هد داد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

استودیو Lionhead یکی از استودیو‌هایی است که همواره بازی‌های متفاوتی تولید می‌کرد و زمانی هم ریاست آن برعهده پیتر مولینیو معروف بود. این استودیو با ساخت بازی‌های مشهور Black and White و سری Fable شناخته شده است و اخیرا هم در حال توسعه بازی Fable Legends بود که طرفداران پی‌سی و ایکس‌باکس وان در انتظار عرضه آن بودند. با این حال مایکروسافت ساعاتی پیش و در یک خبر غیرمنتظره، ساخت این بازی را لغو و اعلام کرد که ممکن است استودیو لاین هد به کلی منحل شود. این خبر توسط هانو لمکه، رییس استودیو‌های بازیسازی مایکروسافت در اروپا و با انتشار پست زیر اعلام شد:

امروز باید خبری ناراحت‌کننده و سخت را اعلام کنم که در آینده برخی استودیو‌های بازیسازی ما در انگلیس و دانمارک تاثیرگذار خواهد بود. پس از بررسی‌های چندین و چند باره، تصمیم گرفتیم تا ساخت بازی Fable Legends را متوقف کنیم و در حال مذاکره با عوامل و کارکنان استودیو لاین هد برای تعطیلی احتمالی آن هستیم. به‌علاوه استودیو پِرس پلی گیمز را هم در کشور دانمارک تعطیل می‌کنیم و پروژه ساخت بازی Project Knoxville نیز متوقف می‌شود.

اتخاذ چنین تصمیماتی برای ما بسیار سخت بود و پس از بررسی‌های بسیار به این نتیجه رسیدیم. البته لغو این بازی‌ها و تعطیلی استودیو‌ها ارتباطی با نحوه کار آن‌ها ندارد و ما به داشتن چنین افراد با استعداد و متخصصی افتخار می‌کنیم. استودیو لاین هد با سری بازی‌های موفق Fable در ۱۰ سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و استودیو Press Play هم خالق بازی‌هایی مثل Max: The Curse of Brotherhood و Kalimba است که هردو توانستند بازخورد‌های خوبی از طرفداران داشته باشند. این تغییرات فقط در راستای اهداف مایکروسافت برای تمرکز سرمایه‌گذاری بر روی آثاری است که طرفداران بیشترین علاقه را به بازی کردن آن‌ها دارند.

البته من از طرف تمام تیم ایکس‌باکس اعلام می‌کنم که علی‌رغم این خبر، ما کماکان به حمایت از استودیو‌های بازیسازی اروپایی و انگلیسی ادامه خواهیم داد و بازی‌های بزرگ و کوچک همچنان از پشتیبانی ما بهره خواهند برد؛ حال این بازی‌ها یک اثر بسیار معروف مثل Quantum Break از استودیو رمدی باشد یا یک تجربه متفاوت مثل Sea of Thieves از استودیو رِیر یا حتی یک بازی مستقل مثل Ori and the Blind Forest از موون استودیوز.

ما با تمام وجود از تمامی افرادی که در استودیو‌های لاین هد و پرس پلی فعالیت داشتند به دلیل ساخت بازی‌های ایکس‌باکس تشکر می‌کنیم. البته ما به تمام تعهداتمان در قبال افرادی که به دلیل این خبر دچار مشکل می‌شوند پایبند خواهیم بود و سعی می‌کنیم از توانایی‌های آن‌ها در قسمت‌های دیگری از خانواده بزرگ ایکس‌باکس یا در استودیو‌های بازیسازی دیگر استفاده کنیم.

بازی Fable Legends اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و قرار بود بهار ۲۰۱۶ نسخه بتا عمومی آن عرضه شود. این اثر لغو شده یک نسخه رایگان از سری Fable بود که دارندگان ایکس‌باکس وان و پی‌سی می‌توانستند با همراهی یک دیگر و از طریق قابلیت بین پلتفرمی (Cross Platform) آن را تجربه کنند.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده