نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

بیل گیتس: ساخت نسخه جدیدی از Age of Empires را پیگیری خواهم کرد

Age of Empires یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک تاریخ است که مایکروسافت با تعطیلی استودیو انسمبل در سال ۲۰۰۸، امید طرفداران برای تجربه نسخه‌های بعدی آن را هم نقش بر آب کرد. با این حال بیل گیتس، موسس مایکروسافت، از احتمال ساخت مجدد بازی خبر داده است.

بدون شک هر طرفدار سبک استراتژیک حداقل یک بازی بازی‌های Age of Empires را تجربه کرده که یکی از موفق‌ترین بازی‌های این سبک چه از لحاظ امتیازی و چه از لحاظ فروش به شمار می‌روند. با این حال کمپانی Microsoft طی اقدامی عجیب، در سال ۲۰۰۸ استودیو سازنده این بازی‌ها یعنی Ensemble Studios را تعطیل کرد تا پس از آن شاهد ساخته شدن نسخه جدیدی از AoF نباشیم و فقط نسخه بازسازی شده قسمت دوم به همراه یک بسته‌الحاقی چندی پیش عرضه شد که علی‌رغم داشتن گرافیکی قدیمی، همچنان توانست فروش عالی و نمره‌های خوبی تجربه و کسب کند.

حال طی یک پرسش و پاسخ در سایت ردیت، یکی از طرفداران سری خواستار ساخته شدن نسخه چهارم بازی شد که در عین ناباوری، بیل گیتس، موسس مایکروسافت، به وی پاسخ داد و گفت:

من حتما ساخته شدن این بازی را پیگیری خواهم کرد. چند بازی Age of Empires دیگر می‌خواهید؟

به هر حال بیل گیتس فرد بسیار با نفوذی است و علی‌رغم این که نمی‌توان این صحبت وی را تایید رسمی برای ساخته شدن بازی دانست، با این حال حداقل می‌توان به تلاش وی امیدوار بود. بدون شک ساخته شدن Age of Empires 4 خبری عالی برای علاقه‌مندان سبک استراتژیک خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Gamingbolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده