نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

سونی: هدست پلی استیشن VR از لحاظ کیفیت فنی ضعیف تر از آکیولس ریفت است

طرفداران کمپانی سونی و کنسول پلی‌استیشن 4 بی‌صبرانه منتظر عرضه هدست واقعیت مجازی PlayStation VR هستند. با این حال نایب رییس Sony اعلام کرده که این هدست از لحاظ قدرت فنی ضعیف‌تر از هدست Oculus Rift است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

سال ۲۰۱۶ سال فناوری واقعیت مجازی است و هدست‌های آکیولس ریفت، HTC Vive و پلی‌استیشن وی‌آر در این سال عرضه خواهند شد. با این حال صحبت‌های مختلفی در مورد قدرت پردازشی و فنی این هدست‌ها ارائه می‌شود که چندی پیش پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیولس، در راستای توجیه قیمت ۶۰۰ دلاری هدست آکیولس ریفت، اعلام کرده بود که این هدست توان پردازشی بسیار بیشتری در مقایسه با هدست پلی‌استیشن VR دارد. حال ماسایاسو ایتو، نایب رییس سونی، این صحبت‌های لاکی را به نوعی در مصاحبه با سایت پالی‌گان تایید کرده است:

اگر هدف شما ارائه کیفیتی عالی باشد، باید اعلام کنم که هدست آکیولس تجربه بهتری از واقعیت مجازی ارائه خواهد کرد. با این حال این هدست نیازمند یک پی‌سی بسیار قدرتمند و در نتیجه گران قیمت است. بزرگ‌ترین مزیت هدست سونی امکان استفاده از آن بر روی پلی‌استیشن 4 است که استفاده ساده از آن را ممکن می‌کند و البته امکان خرید آن [به دلیل قیمت پایین‌تر] برای همه فراهم است. این هدست برای افرادی که پی‌سی قدرتمندی دارند مناسب نیست و بیشتر برای استفاده عموم طراحی شده است.

البته مسئله دیگری که می‌تواند در مقایسه هدست‌های واقعیت مجازی تاثیر گذار باشد، قیمت هریک از آن‌ها است. هدست آکیولس با قیمت ۶۰۰ دلار و  وایو با قیمت ۸۰۰ دلار عرضه خواهند شد و این در حالی است که هنوز قیمت هدست سونی مشخص نیست. ولی حتی در صورت داشتن قیمت ۸۰۰ دلاری شایعه شده، این هدست بازهم ارزان‌تر از دیگر هدست‌ها است؛ چرا که پیش‌نیاز آن فقط داشتن یک کنسول پلی‌استیشن 4 است و نیازی به پی‌سی قدرتمند ندارد.

هدست پلی‌استیشن VR در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد که البته اخیرا دیلی‌میل اعلام کرده که عرضه این هدست هفته آینده شروع می‌شود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده