نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

تماشا کنید: درس هایی که Uncharted 4 از The Last of Us گرفته است

استودیو ناتی داگ اخیرا مجموعه‌ای ویدیویی با نام «نحوه ساخت آنچارتد ۴» معرفی کرده که اولین قسمت آن چند روز پیش منتشر شد و سازندگان Uncharted 4: A Thief's End در جریان آن توضیحاتی در مورد تاثیر The Last of Us بر روی این اثر ارائه کرده‌اند.

استودیو ناتی‌داگ یکی از آن استودیو‌هایی است که تمامی بازی‌هایش توانستند به شاهکار‌های واقعی تبدیل شوند و همین مساله هم انتظار را برای Uncharted 4: A Thief's End سخت‌تر می‌کند. حال سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که The Last of Us تاثیر زیادی بر روی نسخه جدید آنچارتد ۴ داشته و آن‌ها درس‌های زیادی از این بازی گرفته‌اند. این اطلاعات در جریان اولین قسمت از مجموعه ویدیویی پنج قسمتی «Making of Uncharted 4» (نحوه ساخت آنچارتد ۴) ارائه شده که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید:

|

در بخشی از این ویدیو، آنتونی نیومن، طراح ارشد بازی، در مورد تاثیرات The Last of Us بر آن گفت:

یکی از مواردی که ما از The Last of Us یاد گرفتیم و استفاده از آن در بازی نتایج خوبی داشت، دادن آزادی عمل به مخاطب برای گشتن محیط و داشتن تعامل با دیگر افراد است. به همین دلیل هم در آنچارتد ۴ می‌توانید با افراد دیگر و همراهان‌تان صحبت‌هایی متنوعی داشته باشید.

به‌علاوه تقریبا در دقیقه ۵ ویدیو، یک میمون پوزه‌دار می‌بینیم که نیتن دریک در حال نوازش او است و بعد هم شاهد صحنه دیگری هستیم که نیتن در حال مبارزه با گروهی از دشمنان است که سالی به کمکش می‌آید. سازندگان اعلام کرده‌اند که روابط اینچنینی از رابطه جوئل با الی در The Last of Us الهام گرفته شده است. جرمی یتس، طراح انیمیشن‌های بازی، در این مورد گفت:

واقعا The Last of Us در مورد نحوه تعامل شخصیت‌ها کمک زیادی به ما کرد. هدف ما القا حس حضور یک شخصیت و همراه واقعی در طول ماجراجویی نیتن دریک است. همراهانی که کنارتان خواهند بود، در کنار شما مبارزه خواهند کرد و دقیقا حس تجربه تیمی کار‌ها را القا خواهند کرد.

البته در این ویدیو بخش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توان به صحبت‌های نولان نورث، بازیگر و صداپیشه شخصیت نیتن، اشاره کرد که بر اساس آن‌ها حتی نحوه مشت زدن نیتن هم دقیقا حسی مشابه مشت زدن واقعی دارد و ممکن است دست وی در اثر یک مشت شدید درد بگیرد و این حس به مخاطب القا خواهد شد. به‌‌علاوه سازندگان اعلام کردند که نیتن نه یک قهرمان، که یک فرد عادی است و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که وی وارد ماجراجویی‌های عجیبی می‌شود.

ویدیویی که تماشا کردید، اولین قسمت از مجموعه پنج قسمتی مذکور است و قرار است قسمت‌های بعدی این سری هم طی دو ماه باقی مانده تا انتشار بازی ارائه شوند. Uncharted 4 پس از تاخیر‌های چندین و چند باره، در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۶ (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

نظرات خود را در مورد ویدیو و صحبت‌های سازندگان با زومجی در میان بگذارید.

منبع: GamesRadar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده