نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

Street Fighter V: اولین تصاویر شخصیت الکس و جزییات بروزرسانی بازی منتشر شدند

کپکام (Capcom) بالاخره اولین تصاویر از شخصیت جدید «الکس» که قرار است با انتشار یک محتوای دانلودی به بازی Street Fighter V اضافه شود رامنتشر کرد. برای مشاهده این تصاویر و همچنین اطلاع از جزییات بروزرسانی آینده بازی با زومجی همراه باشید.

الکس اولین شخصیتی است که به صورت دانلودی به بازی Street Fighter V اضافه خواهد شد. او نخستین بار در بازی Street Fighter III (سال ۱۹۹۷) ظاهر شد و جزء مبارزانی محسوب می‌شود که عادت به گرفتن حریف از نزدیک و دست‌به‌یقه شدن با او دارد. در ادامه می‌توانید تصاویر این شخصیت و برخی از حرکات او را مشاهده کنید.

3019730-9

کپکام طی توضیحاتی درباره این شخصیت گفت:

در Street Fighter V شخصیت الکس به عنوان یک مبارز گلاویز‌شونده بازمی‌گردد. او با حرکت مخصوصش که بمب قدرت (Power Bomb) نام دارد می‌تواند از فاصله نزدیک آسیب زیادی به حریف وارد کند؛ ضمن این‌که دست و پای بلند او برای مبارزه از فاصله متوسط به کمکش می‌آیند. البته این پایان ماجرا نیست، چون الکس از فنون ویژه متعددی نیز بهره می‌برد.

شخصیت الکس برای آن دسته از بازیکن‌ها طراحی شده که به دنبال یک مبارز درگیرشونده و صاحب‌ سبک هستند که می‌تواند از نزدیک صدمه بسیار جدی وارد کند و از فاصله متوسط هم عملکرد خوبی داشته باشد.

شخصیت الکس با بروزرسانی آینده Street Fighter V که در ماه مارس منتشر می‌شود به بازی اضافه خواهد شد. بازیکن‌ها می‌توانند از طریق بازی کردن و با سیستم «پول مبارزه»، الکس را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند و یا با پرداخت پول واقعی این شخصیت را خریداری کنند؛ البته هنوز قیمت الکس مشخص نشده است.

علاوه بر الکس شخصیت‌های بیشتری مثل «گایل»، «بالروگ»، «ایبوکی»، «یوری» و «یورین» نیز در آینده و به صورت دانلودی برای Street Fighter V عرضه خواهند شد؛ ضمن اینکه کپکام حدود سه ماه دیگر یک حالت داستانی کامل را به صورت رایگان به بازی اضافه می‌کند.

آپدیت ماه مارس همچنین یک حالت چالشی (Challenge Mode)، فروشگاه داخل بازی و گزینه‌ای برای تکرار مسابقه را به Street Fighter V می‌افزاید. به وسیله این آپدیت بسیاری از باگ‌های بازی برطرف می‌شوند و تغییراتی روی برخی شخصیت‌ها اِعمال می‌گردد تا تعادل بین قدرت‌های آنها برقرار شود. در ادامه می‌توانید فهرست کامل تغییرات این بروزرسانی را مشاهده کنید.

ویژگی‌های جدید بازی:

  • حالت چالشی:

    بخش نمایشی: این بخش دارای محتواهای نمایشی و آموزشی است که در قالب درس‌های مختلف، نکات مهمی را به بازیکن‌های مبتدی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای آموزش می‌دهد. در این قسمت درس‌های آموزشی مخصوص هر یک از ۱۶ شخصیت بازی نیز وجود دارد.
    بخش تمرینی: در این بخش شما می‌توانید مهارت خود در اجرای کومبوهای ساده و پیچیده شخصیت‌ها را مورد سنجش قرار دهید. با به پایان رساندن بخش تمرینی مقداری پول مبارزه نیز به شما تعلق می‌گیرد.
  • فروشگاه داخل بازی:

    در این قسمت می‌توانید پول مبارزه‌ای را که با بازی کردن به دست آورده‌اید را برای خرید محتواهای مختلف مثل شخصیت‌های دانلودی و یا لباس‌های جدید برای بخش داستانی خرج کنید.
  • گزینه تکرار مسابقه:

    با استفاده از این گزینه امکان تکرار مسابقه در حالت آنلاین وجود دارد؛ البته هر دو بازیکن باید این گزینه را انتخاب کنند.
  • ارتقاهای مربوط به بخش لابی و انتظار قبل از مسابقه

باگ‌ها و ایرادات برطرف شده:

  • خطایی که باعث می‌شد تا امتیازات تجربه کسب شده از مسابقات غیررسمی محاسبه نشوند.
  • گاهی پس از آغاز مجدد بازی، برخی رنگ‌ها که قبلا به وسیله بازیکن آزاد شده بودند ناپدید می‌شدند.

تغییرات مربوط به تعادل قدرت شخصیت‌ها:

در این بخش تغییرات زیادی در حالت V-Trigger برای شخصیت‌های «وگا»، «ام بایسون»، «رشید» و «چان‌-لی» رخ داده است. همچنین فریم‌های پرش اکثر شخصیت‌ها افزایش پیدا کرده و تغییراتی در تکنیک فرار از پرتاب به وجود آمده است. تمام این موارد در مجموع منجر به افزایش تعادل و بالانس توانایی‌ شخصیت‌های بازی می‌شوند.

بازی Street Fighter V که به وسیله کپکام و با همکاری استودیوی دیمپس ساخته شده، در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۶ (۲۷ بهمن ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شد. هم‌زمان با عرضه بازی، برخی از بازیکن‌ها در اتصال به سرورهای آن با مشکل مواجه شدند که البته این مسئله بلافاصله به وسیله کپکام برطرف شد. Street Fighter V بهار امسال برای سیستم عامل‌های لینوکس و SteamOS نیز منتشر می‌شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده