نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

فیل اسپنسر: مهم نیست اگر طرفداران پی سی سراغ خرید ایکس باکس وان نروند

عده زیادی اعتقاد دارند که عرضه بازی‌های ایکس‌باکس وان برای پی‌سی، باعث می‌شود تا طرفداران رایانه‌های شخصی دیگر سراغ خرید کنسول مایکروسافت نروند. با این حال به نظر می‌رسد که این موضوع اهمیتی برای رییس بخش ایکس‌باکس ندارد. با زومجی همراه باشید.

در جریان کنفرانس اخیر مایکروسافت و پس از ارائه توضیحاتی در مورد عرضه بازی‌های Quantum Break و Forza Motorsport 6: Apex، فیل اسپنسر با سوال جالبی از جانب یکی از حاضرین روبرو شد که به شرح زیر است:

تصور کنید که فردی از ابتدا با پی‌سی بازی کرده است و سیستم بسیار قدرتمندی دارد و فروشگاه استیم را هم برای خرید ترجیح می‌دهد. چه دلیلی می‌تواند باعث شود که این فرد سراغ ایکس‌باکس وان برود؟

اسپنسر در پاسخ به این سوال گفت:

این فرد شاید هرگز ایکس‌باکس وان نخرد و ما نیز قصد نداریم وی را به خریدن کنسول وادار کنیم. چندی پیش شخصی از من پرسید که آیا هدف ما از عرضه نسخه Apex سری فورزا برای پی‌سی، نشان دادن قابلیت‌های این بازی و در نتیجه ترغیب پی‌سی گیمر‌ها به خرید کنسول و تجربه نسخه کامل آن است؟ که من در پاسخ وی و تمام افرادی که این چنین تفکری دارند، اعلام می‌کنم که خیر ما هرگز چنین قصدی نداریم و ممکن است این افراد هرگز کنسول ما را خریداری نکنند که از نظر ما هیچ مشکلی ندارد.

البته اسپنسر در ادامه اعلام کرد که حتی با وجود عرضه بازی‌ها، هنوز هم دلایل زیادی هست که یک فرد به خرید کنسول ترغیب شود:

به عقیده من بازی کردن با کنسول، حس خاص و منحصر به فردی دارد. امکان اجرای بازی روی تلویزیون در حالی که چهار متر از آن فاصله دارید و با یک کنترلر و در کنار دوست‌تان روی مبل نشسته‌اید و با هم یا در برابر هم بازی می‌کنید، تفاوت زیادی با نشستن پشت میز کامپیوتر و در فاصله ۳۰ سانتی‌متری از نمایشگر و بازی کردن با ماوس و کیبورد دارد.

هدف ما خلق بهترین تجربه از کنسول‌های بازی است و اگر فردی هم تصمیم بگیرد که در کنار داشتن کنسول، پی‌سی قدرتمندی هم داشته باشد، به خوبی حضور مایکروسافت را در هر دو حوزه حس خواهد کرد.

اسپنسر در ادامه اعلام کرد که قابلیت‌هایی مثل امکان استفاده از فایل‌های ذخیره مشترک یا بازی بین پلتفرمی، در کنار حضور قدرتمند Microsoft در دو حوزه پی‌سی و کنسولی، باعث می‌شود تا فاصله بین این دو پلتفرم کم‌تر و کم‌تر شود:

با کم‌تر شدن فاصله بین پلتفرم‌ها، زمانی که برای خرید بازی‌های ایکس‌باکس وان یا پی‌سی به فروشگاه بروید، دیگر حس نخواهید کرد که در یک دنیای جداگانه و به تنهایی باید آن را بازی کنید. هدف ما محوریت قرار دادن گیمر و خلق یک پلتفرم پیرامون وی است که در آن می‌توانید با دوستانش بازی کند یا اچیومنت‌های مشترکی را داشته باشد.

به هر حال کاملا مشخص است که مایکروسافت قصد دارد فاصله بین کنسول و پی‌سی را کم‌تر کند و باید منتظر ماند و دید که این امر در نهایت به ضرر این کمپانی تمام خواهد شد یا خیر. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده