نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

شایعه: Nintendo NX به دوربین مادون قرمز و حسگر فاصله سنج مجهز خواهد بود

نینتندو پتنتی را در مورد قرارگیری دوربین مادون قرمز در یک کنسول دستی به ثبت رسانده؛ پتنتی که احتمال دارد به کنسول NX مربوط باشد. همراه زومجی باشید.

اطلاعاتی از اسناد حق‌امتیازهای نینتندو منتشر شده که از طرح این کمپانی برای به‌کارگیری تجهیزات فاصله‌یابی و تشخیص اشارات کاربر در یک کنسول دستی خبر می‌دهند. در این میان، از آنجا که بنا به برخی شایعات، Nintendo NX، پلتفرم گیمینگ بعدی نینتندو، ترکیبی از کنسول دستی و خانگی است، این احتمال وجود دارد که حق‌امتیاز فوق با این محصول مورد انتظار یا کنترلر آن ارتباط داشته باشد.

در اسناد این حق‌امتیاز به «یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل» اشاره شده که صفحه‌نمایشی در وجه روبرویی‌اش و یک دوربین مادون قرمز به‌همراه حسگر فاصله‌سنج در وجه کناری آن جای گرفته است. زمانی که کاربر، دستگاه را با یک دست نگه می‌دارد و با دست دیگرش حرکتی را انجام می‌دهد، سیستم تصویر به‌دست‌آمده از دوربین را تحلیل می‌کند و نوع حرکت یا اشاره کاربر را تشخیص می‌دهد. سپس نرم‌افزار یا بازی در حال اجرا می‌تواند بسته به نتیجه‌ی پردازش‌ها، محتوایی را بر روی صفحه به نمایش درآورد. در ادامه، تعدادی از تصاویر مربوط به این حق‌امتیاز را مشاهده می‌کنید.

 

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظرتان در نینتندو ان‌ایکس با چنین قابلیتی سر و کار خواهیم داشت؟

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده