// سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

شایعه: کنسول ایکس‌باکس وان بیش از ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشته است

کمپانی مایکروسافت تاکنون از ارائه هرگونه آمار رسمی از میزان فروش کنسول و بازی‌های ایکس‌باکس وان خودداری کرده است. حال وب‌سایت وی‌جی چارتز برآورد جدیدی ازمیزان فروش این کنسول را منتشر کرده است. با زومجی همراه باشید.

وب‌سایت وی‌جی چارتز در حالی آمار تخمینی جدیدی از میزان فروش بازی‌ها و کنسول ایکس‌باکس وان را منتشر کرده است که کمپانی مایکروسافت علاقه‌ای به انتشار آمار مرتبط با کنسول نسل هشتم خود ندارد و تنها مرجع مقایسه میزان فروش این کنسول با کنسول پلی‌استیشن 4 همین آمار تخمینی و غیررسمی است. در آمار وب‌سایت وی‌جی چارتز چنین گزارش شده است که کمپانی مایکروسافت تا تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۶ (۲۳ اسفند ۱۳۹۴) توانسته است به تعداد ۲۰ میلیون و ۶۷ هزار و ۳۱۰  دستگاه کنسول ایکس‌باکس وان را به فروش برساند.

از نظر محتواهای نرم‌افزاری تعداد ۱۱۶ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۴۲ بازی بر روی این کنسول به فروش رسیده است که بازی Call of Duty: Black Ops 3 با فروش ۶ میلیون نسخه لقب پرفروش‌ترین بازی این کنسول را بدست آورده است. نسخه قبلی سری Call of Duty که تحت عنوان Advanced Warfare عرضه شد، با یک میلیون نسخه فروش کمتر در رتبه دوم لیست پرفروش‌ترین بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان و بالاتر از بازی‌های Grand Theft Auto V، Halo 5: Guardians و Fallout 4 قرار می‌گیرد. نکته حائز اهمیت این است که در این گزارش تنها آمار بازی‌های به فروش رسیده در فروشگاه‌های خرده‌فروشی لحاظ شده است.

مدتی قبل بلیک یورگنسن، رئیس امور مالی کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرده بود که کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 مجموعا در حدود ۶۰ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. همچنین کمپانی سونی گزارش داده بود که تا پایان اولین ماه از سال ۲۰۱۶ میلادی این کمپانی توانسته است در حدود ۳۶ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 را به فروش برساند. با استناد به این دو آمار، میزان صحت گزارش وب‌سایت وی‌جی چارتز افزایش می‌یابد. در پایان لازم به ذکر است که کمپانی مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود که میزان فروش و ساعت‌های انجام بازی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان به ترتیب به میزان ۴۹ و ۹۳ درصد افزایش داشته است.

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده