نویسنده: محمد رستمی
// سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

AMD هدست واقعیت‌افزوده Sulon Q‌ را معرفی کرد

کمپانی AMD نیز وارد صنعت واقعیت مجازی شد. این کمپانی با همکاری Sulon Technologies‌ هدستی آماده کرده است که Sulon Q نام دارد. برای جزئیات بیشتر درمورد این هدست با زومجی همراه باشید.

کمپانی AMD با همکاری سولون تکنولوژی هدست واقعیت مجازی جدیدی طراحی کرده است که Sulon Q نام دارد. AMD‌ معتقد است این هدست ترکیبی از واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده است و تنها هدست All in one ، بدون هیچگونه سیم و با استفاده آسان در این حوزه است.

در توضیحات این هدست اینطور آمده است که:

وقتی واقعیت‌افزوده را با Sulon Q‌ تجربه می‌کنید دنیای هدست با دنیای شما جایگزین نخواهد شد& بلکه این هدست دنیای اطراف شما را کاملتر و بهتر خواهد کرد. به هرجا که نگاه کنید دنیای اطرافتان را خواهید دید که علاوه بر اشیا واقعی، اشیا جدیدی هم به آن اضافه شده است.

ظاهرا این هدست قصد دارد خود را هم‌تراز هولولنز قرار دهد. Sulon Q هیچگونه کابل و سیم دست‌و‌پا گیری ندارد و به لطف سخت‌افزار کامل و پردازش درونی در زمان استفاده به راحتی می‌توانید در محیط جابجا شوید. علاوه براین‌ها سازندگان در وب‌سایت Sulon Q جمله‌ای را قرار داده بودند که این هدست را بیش‌از‌پیش قدرتمند نشان می‌دهد!

داهان بالاجاند مدیر ارشد Sulon Technologies معتقد است Sulon Q توان نمایش گرافیک کنسولی را داراست. این هدست از پردازنده مرکزی FX-8800P و نسل بعدی پردازنده گرافیکی R7 بهره‌مند است که تاییدی بر سخنان داهان بالاچاند است.

بالاچاند می‌گوید:

عملکرد ۴ هسته پردازنده مرکزی درکنار ۸ هسته پردازنده گرافیکی با معماری HSA به هسته‌ها اجازه می‌دهد برای عملکرد بهتر حافظه‌ی سیستم را باهم تقسیم کنند. نتیجه این دستاورد راهکار جدیدی است که برای بارکاری مدرن و فرمت‌های چندرسانه‌ایی کاملا بهینه شده و  توانایی اجرای اخرین API‌های گرافیکی نظیر دایرکت‌ایکس ۱۲ و Vulkan را دارد. درنتیجه هدست توانایی رندر بازی‌ها در سطح گرافیک کنسولی با رزولوشن 2560x1440 را داراست.

این هدست از فناوری LiquidVR کمپانی AMD استفاده می‌کند که تجربه‌ایی نرم و روان از واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده را بدست می‌دهد. استفاده از فناوری AstoundSound نیز به کاربر کمک می‌کند تا صدای کاملا کروی (۳۶۰ درجه) را تجربه کند. Sulon Q به جک ۳.۵ میلیمتری و ۲ میکروفون کاهش دهنده نویز نیز مجهز شده است.

Sulon Q درحال حاضر مراحل نهایی ساخت را می‌گذراند و انتظار می‌رود اواخر بهار به بازار عرضه شود. احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در هفته آینده شاهد خبر‌های بیشتری از این هدست خواهیم بود.

در پایان می‌توانید ویدیو‌ی  معرفی این هدست را تماشا کنید:

  | 

 

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده