// چهار شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

واکنش سونی به پشتیانی از امکان بازی بین پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

مدتی پیش اعلام شد که مایکروسافت قصد دارد امکان انجام بازی بین شبکه‌ای ایکس‌باکس وان با دیگر پلتفرم‌ها از جمله پلی‌استیشن 4 را فراهم کند. حال کمپانی سونی نسبت به این هدف مایکروسافت واکنش نشان داده است. با زومجی همراه باشید.

در روز دوشنبه مایکروسافت به صورت رسمی از دیگر کمپانی‌های عرضه‌کننده پلتفرم درخواست کرد که امکان انجام بازی بین‌ شبکه‌ای را در دستور کار قرار دهند. با تحقق این هدف شاهد اتحاد و یکپارچی هرچه بیشتر در بین پلتفرم‌های مختلف و پایان یافتن بیش از یک دهه اختلاف بین شبکه پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو خواهیم  بود. واکنش کمپانی سونی به پیشنهاد و دعوت کمپانی مایکروسافت در راستای اتحاد بین شبکه‌ای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، دلگرم‌کننده و در عین حال غیرقطعی است. با استناد به بیانیه رسمی کمپانی سونی می‌توان چنین برداشت کرد که این کمپانی با امکان بازی بین کنسولی مخالف نیست اما با ایکس‌باکس لایو وارد مذاکره نشده است. در این بیانیه چنین آمده است:

پلی‌استیشن همواره از امکان بازی بین پلتفرم با رایانه‌های شخصی که برای اولین بار با بازی Final Fantasy XI و در سال ۲۰۰۲ آغاز شد، حمایت و پشتیبانی کرده است. ما از تعامل با ناشرین و بازی‌سازانی که به امکان بازی بین پلتفرم علاقه دارند، استقبال می‌کنیم.

اولین بازی ایکس‌باکس وان که از ویژگی انجام بازی به صورت بین پلتفرم بهره می‌برد بازی Rocket League است که امکان رقابت آنلاین کاربران رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان را فراهم می‌کند. این ویژگی در نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Rocket League نیز وجود دارد و دارندگان این پلتفرم می‌توانند از طریق شبکه پلی‌استیشن با کاربران استیم به بازی بپردازند. اما هدف مایکروسافت پر کردن شکاف میان کنسول نسل هشتم این کمپانی و پلی‌استیشن 4 است و بر طبق صحبت‌های کریس کارلا، توسعه دهنده ID@Xbox زمینه‌های تحقق این هدف انجام شده است. وی در این باره می‌گوید:

علاوه بر پشتیبانی از ویژگی انجام بازی‌ها به صورت بین پلتفرم با استفاده از شبکه ایکس‌باکس لایو بر روی ایکس‌باکس وان و ویندوز 10، ما امکان انجام بازی به صورت بین شبکه‌ای را در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهیم.

این بدان معناست که کاربران ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 با استفاده از شبکه ایکس‌باکس لایو قادر به بازی با کاربران شبکه‌های آنلاین و چند نفره دیگر شامل شبکه‌ کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی هستند.

نظر شما در مورد این ویژگی و امکان تجربه مشترک با کاربران دیگر پلتفرم‌ها چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده