// پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

داستان Gears of War 4 چگونه خواهد بود؟

اگر از جمله افرادی باشید که بازی‌های Gears of War را تمام و کمال به پایان رسانده‌اید، می‌دانید که Gears of War 3 همه چیز را در دنیای این مجموعه به اتمام رساند. اما با روی کار آمدن GeOW 4، چه آینده‌ای برای این سری در نظر گرفته شده است؟ با زومجی همراه باشید.

قبل از معرفی کامل بازی نمی‌دانستیم که چه سرنوشتی در انتظار سری Gears of War نشسته است. آیا استودیو کوالیشن داستان مارکوس فنیکس و اعضای تیم دلتا را ادامه خواهد داد؟ آیا آن‌ها داستان را درست بعد از Gears of War 3 ادامه می‌دهند؟ یا حتی اصلا به گذشته بازخواهند گشت و داستان چگونگی ورود لوکاست‌ها به سیاره سرا را روایت خواهند کرد؟ چالش‌های زیادی وجود داشت که کوالیشن باید به آن‌ها توجه می‌کرد. در پایان Gears of War 3 شاهد این بودیم که مارکوس فنیکس همراه با یاران خود باید بمبی را فعال می‌کرد که تمامی لوکاست‌ها و لمبنت‌ها توسط آن‌ از بین می‌رفتند. اپیک با پایان بندی این بازی به این شکل، باعث شد تا ادامه دادن این سری بسیار سخت باشد. زیرا دشمنان مرده بودند، دیگر لوکاستی وجود نداشت و مردم سیاره سرا به آرامش رسیده بودند.

اما وقتی کوالیشن ساخت بازی را به دست گرفت، راحت طلبی را کنار گذاشت. زیرا آن‌ها می‌توانستند مارکوس فنیکس و دوستان او را دوباره کنار هم جمع کنند و به شکل غیر قابل قبولی نیز لوکاست‌ها را به دنیای بازی بازگردانند. اما برعکس، تیم جدید سازنده سری Gears of War تصمیم گرفت تا داستانی جدید را در دنیای بازی روایت کند. Gears of War 4 شما را به ۲۵ سال بعد از تمامی حوادث Gears of War 3 خواهد برد. بیش از دو دهه است که لوکاست‌ها به کلی نابود شده‌اند و هیچ اثری از آن‌ها باقی نمانده است.  جمعیت انسان‌ها نیز به شدت کاهش یافته و اثرات جنگ میان لوکاست‌ها و انسان‌ها تعداد آن‌ها را از میلیون‌ها نفر به صدها هزار نفر کاهش داده است. اما شرایط به این جا ختم نمی‌شود. بمبی که انسان‌ها برای نابودی لوکاست‌ها استفاده کردند باعث شد تا تمامی منابع و سوخت‌های فسیلی سیاره سرا به کلی از بین برود و انسان‌ها مجبور بودند تا منابع انرژی جدیدی را پیدا کنند.

Gears of War 4 (4)

طرفداران بازی به خوبی می‌دانند که ارگان COG در انتهای بازی Gears of War 3 به کلی منحل شد. اما انسان‌ها ارگان جدیدی را با همین نام تاسیس کردند و تلاش آن‌ها این بود که تمامی انسان‌های بازمانده از جنگ با لوکاسنت‌ها را در شهری مدور با دیوارهای بلند را دور هم جمع کنند. هدف آن‌ها حفظ امنیت انسان‌ها و افزایش جمعیت مردم بود. اما در این میان نیز انسان‌هایی وجود داشتند که مخالف تصمیمات COG بودند و  زندگی را در آزادی خود می‌دیدند. این افراد که در طبیعت‌های وحشی سیاره سرا به زندگی خود ادامه می‌دهند Outsiders یا خارجی‌ها نامیده می‌شوند. نیروهای COG و خارجی‌ها همیشه با یک‌دیگر در جنگ و جدال هستند و ایجاد یک رابطه خوب بین آن‌ها بی‌معنی شده است.

داستان شما از جایی شروع می‌شود که در یکی از روزهای عادی سیاره سرا، هنگامی که سه شخصیت اصلی بازی به یکی از کمپ‌های خارجی‌ها می‌رسند، متوجه اتفاقی عجیب می‌شوند. یک دشمن جدید با ظاهری عیجب و غریب به روستای خارجی‌ها حمله کرده است. آن‌ها مردمان این روستا را ربوده‌اند و به دل جنگلی عمیق برده‌اند.جی دی، دلموند و کیت ا اصلا نمی‌دانند آن‌ها چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند. اما این را خوب می‌دانند که خطری جدید سیاره سرا را تهدید می‌کند؛ آن‌ها باید آماده باشند.مشخص نیست مارکوس فنیکس و دیگر اعضای دلتا کجا هستند، مشخص نیست که در طول این ۲۵ سال چه اتفاقات دیگری رخ داده است. اما چیزی که می‌دانیم این است که سه شخصیت جدید بازی باید به دنبال مردمان روستای خود بروند و با این نیروی بیگانه جدید و اهداف آن‌ها آشنا شوند.

Gears of War 4 پاییز امسال برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده