// پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

پلتفرم رایانه‌های شخصی طی چند سال آینده نبض بازار را در دست خواهد گرفت

پلتفرم رایانه‌های شخصی تا پیش از نیمه دوم دهه ۹۰ میلادی، محبوب‌ترین پلتفرم بود، اما طی سال‌های اخیر از محبوبیت این پلتفرم کاسته شده است. حال موسسه دی‌اف‌سی باور دارد که پلتفرم رایانه‌های شخصی نبض بازار را در دست خواهد گرفت. با زومجی همراه باشید.

موسسه تحقیقاتی دی‌اف‌سی که یکی از معتبرترین موسسات تحقیقاتی و آماری حوزه فناوری و بازی‌های ویدیویی است، اعلام کرده است که تا چند سال آینده صنعت بازی‌های ویدیویی شاهد رونق و محبوبیت بیش از پیش پلتفرم رایانه‌های شخصی خواهد بود. این موسسه قصد دارد نتیجه تحقیقات خود مبنی بر میزان درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی و تسلط پلتفرم رایانه‌های شخصی بر این صنعت طی چند سال آینده، را در رویداد GDC 2016 ارائه دهد. بر طبق این تحقیقات محتواهای واقعیت مجازی و ورزش‌های الکترونیک از عوامل تاثیرگذار و جذب‌کننده مخاطبین به پلتفرم رایانه‌های شخصی است.

موسسه دی‌اف‌سی پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، صنعت بازی‌های ویدیویی مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد و سود داشته باشد. اما نکته حائز اهمیت در تحقیقات موسسه دی‌اف‌سی، سهم بزرگ پلتفرم رایانه‌های شخصی در این درآمد و افزایش ۸ میلیارد دلاری سود این پلتفرم نسبت به مبلغ ۲۸ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۵ است. دیوید کول، تحلیل‌گر موسسه دی‌اف‌سی در این باره می‌گوید:

محرک و عامل اصلی رشد صنعت بازی‌های ویدیویی نه نرم‌افزار بلکه سخت‌افزار است. به دلیل ظهور و محبوبیت ورزش‌های الکترونیک و محتواهای واقعیت مجازی، مصرف‌کنندگان به خرید رایانه‌های قدرتمند به منظور تجربه بازی‌ها و مشاهده بازی دیگران علاقه نشان می‌دهند و به سمت آن‌ها جذب می‌شوند.

مت پلویهار، از اعضای هیئت مدیره گروه اوپن گیمینگ چنین اضافه می‌کند:

من نسبت به این موضوع که سال ۲۰۱۶ مصادف خواهد بود با کسب سود ۳۰ میلیارد دلاری پلتفرم رایانه‌های شخصی، بسیار خوش‌بین هستم. سال گذشته شاهد عملکرد موفق بازی‌های Fallout 4، Grand Theft Auto V و Metal Gear Solid V بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی بودیم. امسال نیز بازی‌های فوق‌العاده‌ای از جمله World of Warcraft Legion، Civilization VI، Doom 4 و Dishonored 2 عرضه خواهد شد. عرضه این حجم از بازی‌ها به سود تولید‌کنندگان سخت‌افزار و رونق‌بخش این صنعت خواهد بود.

نظر شما راجع به این پیش‌بینی و آینده پلتفرم رایانه‌های شخصی چیست؟

منبع: Games Industry


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده