// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

سونی کمپانی ForwardWorks را با هدف تمرکز بر روی بازی های موبایل تاسیس کرد

بر طبق اخبار منتشر شده کمپانی سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی کمپانی جدیدی با نام فورواردورکس (ForwardWorks) را به منظور تمرکز بر روی بازی‌های موبایل تاسیس کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی که از هفته آینده با نام سرگرمی‌های تعاملی سونی شناخته خواهد شد، قصد دارد با تاسیس کمپانی جدید فورواردورکس هرچه بهتر و قدرتمندتر در بازار بازی‌های موبایل ظاهر شود. در بیانیه رسمی کمپانی سونی آمده است که کمپانی فورواردورکس با استفاده از شخصیت‌ها و بازی‌های پلی‌استیشن و تجربه سونی در زمینه بازی‌های موبایل، «بازی‌های تمام عیار» خواهد ساخت.

با این وجود که تاریخ عرضه اولین بازی کمپانی فورواردورکس اعلام نشده، سونی اعلام کرده است که بازار مقصد محصولات این کمپانی کشور ژاپن و قاره آسیا خواهد بود. آتسوشی موریتا، مدیر شعبه سرگرمی‌های تعاملی سونی در ژاپن و آسیا، ریاست این کمپانی جدید را به عهده خواهد گرفت و اندرو هاوس، مدیر عامل اجرایی سرگرمی‌های تعاملی سونی به عضویت هیئت مدیره در خواهد آمد. کمپانی فورواردورکس از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۶ (۱۳ فروردین ۱۳۹۵) آغاز به کار خواهد کرد و در همین روز تغییر ماهیت سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی به سرگرمی‌های تعاملی سونی عملیاتی خواهد شد.

بدون شک رویکرد متفاوت و ورود کمپانی نینتندو به بازار موبایل در این تصمیم سونی بی‌تاثیر نبوده است. اما با استناد به اصطلاح «بازی تمام عیار» می‌توان نتیجه گرفت که سونی برخلاف نینتندو که با عرضه اپلیکیشن مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی Miitomo بازی را با این ویژگی ترکیب کرده است، قصد دارد بر روی گیم‌پلی و جلوه‌های بصری تمرکز کند. تاسیس کمپانی فورواردورکس را می‌توان ناشی از تغییر استراتژی سونی در قبال بازار موبایل پس از تعطیل شدن پلی‌استیشن موبایل دانست. این پلتفرم با هدف پر کردن شکاف بین بازی‌های مستقل موبایل و کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا و اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 1 بر روی گوشی‌های موبایل ایکسپریا و دیگر دستگاه‌های موبایل ایجاد شده بود.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده