نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰

حالت بقا بازی Fallout 4 هفته آینده به صورت آزمایشی در استیم منتشر می‌شود

بتسدا اعلام کرد که نسخه بتای حالت Survival (بقا) برای بازی Fallout 4 هفته آینده در استیم منتشر می‌شود و در دسترس بازیکنان رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

کمپانی بتسدا ماه گذشته جزییات حالت Survival برای بازی Fallout 4 را اعلام کرده بود. در این حالت بازیکن‌ها نمی‌توانند بازی را به صورت دستی یا سریع ذخیره کنند و برای این کار باید حداقل یک ساعت بخوابند. همچنین قابلیت سفر سریع (Fast Travel) در حالت Survival حذف شده است و مهمات در بازی وزن پیدا کرده‌اند؛ یعنی مانند قبل نمی‌توانید تعداد نامحدودی از آنها را با خود حمل کنید. علاوه بر این، تغییرات دیگری در جهت سخت‌تر شدن بازی رخ داده‌اند که باب میل بازیکن‌های چالش‌طلب هستند.

حالت Survival فعلا به صورت آزمایشی و فقط برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. نسخه کامل این حالت در آینده عرضه خواهد شد و در دسترس صاحبان کنسول‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

علاوه بر حالت Survival قبلا سه محتوای دانلودی نیز برای بازی Fallout 4 معرفی شدند. اولین محتوای دانلودی بازی Automatron نام دارد که به تازگی منتشر شده و داستان شخصیتی به نام «مکانیست» را روایت می‌کند. مکانیست لشگری از ربات‌ها را ساخته و وارد دنیای بازی کرده است. بازیکن‌ها می‌توانند با نابود کردن این ربات‌ها از اعضای بدنشان برای ساخت تجهیزات جدید و ارتقای قدرت‌های خود استفاده کنند.

دومین بسته‌ الحاقی بازی با نام Wasteland Workshop ماه آینده (آوریل) منتشر می‌شود و امکان ساخت قفس برای زندانی و رام کردن حیوانات را به بازیکن‌ها می‌دهد. سپس می‌توان این حیوانات را به جان یکدیگر انداخت و مبارزه آنها با هم و حتی با ساکنین پناهگاه را تماشا کرد. Far Harbor سومین و بزرگترین محتوای دانلودی Fallout 4 است که فعلا تاریخ انتشار آن مشخص نیست. این محتوا یک بخش داستانی نسبتا بزرگ را به بازی اضافه می‌کند و شامل ماموریت‌هایی در رابطه با «سازمان کاراگاهی ولنتاین» و گروه ربات‌های «سینث» خواهد بود.

بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵ (۱۹ آبان ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد. منتقد زومجی در بررسی خود از این بازی نمره عالی ۹ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفت؛ ضمن اینکه ما Fallout 4 را به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۵ انتخاب کردیم.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده