نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰

اولین هدست آکیولس ریفت برای مشتریان ارسال شد

بالاخره پس از مسیری طولانی که برای معرفی، توسعه و تبلیغات هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت طی شد، این گجت پوشیدنی جذاب، هفته آینده به دست مشتریانش می‌رسد. کمپانی آکیولس اولین بسته از این محصول را ارسال کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اولین بسته از نسخه مصرف‌کننده هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت که علاوه بر هدست، شامل یک گیم‌پد کنسول ایکس‌باکس وان نیز هست، برای مشتریان ارسال شد. این خبر یک نقطه عطف مهم در تاریخ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری واقعیت مجازی است.

3026963-oculus

برندان آیریب، مدیر عامل شرکت Oculus با انتشار تصویر بالا در توییر نوشت:

اولین Oculus Rift ارسال شد. تحویل [محصول به مشتریان] از روز دوشنبه، ۲۸ مارس ۲۰۱۶ (۹ فروردین) آغاز می‌شود.

پروژه ساخت آکیولس ریفت از سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی شروع شد. کمپین کیک‌استارتر این محصول با جمع‌آوری ۲.۵ میلیون دلار به کار خود پایان داد. نسخه اولیه این هدست با نام «کیت توسعه‌ شماره ۱» (DK1) در اواخر سال ۲۰۱۲ عرضه شد و در اختیار توسعه‌دهندگان و سایر افراد قرار گرفت. آکیولس در سال ۲۰۱۴ نیز «کیت توسعه‌ای شماره ۲» (DK2) را عرضه کرد که نسبت به نسخه قبلی پیشرفت‌های زیادی داشت. جالب است بدانید پیش فروش نسخه نهایی و کامل آکیولس ریفت در اوایل سال ۲۰۱۶ به تعداد محدود آغاز شد و خیلی زود به اتمام رسید. هدست‌هایی که اکنون برای مشتریان ارسال می‌شوند در واقع همان محصولات پیش‌فروش شده هستند. اگر شما حالا اقدام به پیش‌خرید آکیولس ریفت کنید، هدست خود را در ماه جولای ۲۰۱۶ (تیر-مرداد ۱۳۹۵) تحویل می‌گیرید.

از میان سه هدست مهم واقعیت مجازی، آکیولس ریفت اولین محصولی است که به صورت عمومی عرضه می‌شود. یک هفته پس از آکیولس ریفت، هدست اچ‌تی‌سی وایو در روز ۵ آوریل (۱۷ فروردین) منتشر خواهد شد. کمپانی سونی هم هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR را در ماه اکتبر ۲۰۱۶ (مهر-آبان ۱۳۹۵) عرضه خواهد کرد. این سه محصول به ترتیب ۶۰۰، ۸۰۰ و ۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده