نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

نسخه پی سی Watch Dogs 2 از دایرکت ایکس 12 استفاده می کند

ماه گذشته بود که یوبی‌سافت به صورت رسمی ساخت Watch Dogs 2 را تایید کرد و امروز اطلاعات جدیدی از نسخه رایانه‌های شخصی آن منتشر شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

امروز، روی تیلور، یکی از کارکنان ای‌ام‌دی، در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که دنباله بازی واچ داگز که واچ داگز ۲ نام دارد و توسط Ubisoft در حال ساخت است،‌ از DirectX 12 استفاده خواهد کرد. وی در ادامه اعلام کرد که این نسخه از بازی برای کارت‌های گرافیک کمپانی AMD بسیار بهینه شده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت داس‌گیمینگ، استفاده از کارت‌های گرافیک شرکت ای‌ام‌دی، روند تازه‌ای برای این سری بازی است؛ زیرا نسخه اول بازی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، با استفاده از ابزار گیم‌ورکس کمپانی انویدیا (Nvidia) ساخته شده بود. در آن زمان بود که بحث و جدل بسیار داغی بین دو کمپانی AMD و Nvidia نیز رخ داد زیرا ای‌ام‌دی ادعا می‌کرد که این ابزار انویدیا، به صورت عامدانه کاری می‌کند که عملکرد بازی‌ها برروی کارت‌های گرافیک ای‌ام‌دی، بسیار کاهش پیدا کند. در سال ۲۰۱۴، رابرت هلکاک، یکی از کارکنان AMD به وب‌سایت فوربس گفته بود:

ابزار GameWorks، یک تهدید جدی برای گیمرها محسوب می‌شود زیرا این نرم‌افزار به صورت عامدانه کاری می‌کند که بازی‌ها برروی کارت‌های گرافیک ای‌ام‌دی (که ۴۰ درصد بازار را در اختیار دارد) با افت عملکرد روبه‌رو شوند.

مشارکت در برنامه گیم‌ورکس، باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان پیشنهادات AMD را که با دستکاری در کد بازی به طور مستقیم برروی عملکرد بازی تاثیر مثبت مستقیم دارد،‌ گوش نکنند.

پس از این اتهامات بود که انویدیا در پاسخ گفت که این‌ها فقط اتهامات بی‌پایه و اساسی هستند و از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد. کم سبنویان، یکی از کارکنان انویدیا به فوربس گفت که گیم‌ورکس به هیچ‌وجه به صورت عامدانه عملکرد بازی‌ها را برروی کارت‌های گرافیکی AMD، کاهش نمی‌دهد. همچنین وی در ادامه اعلام کرد که این حرف ای‌ام‌دی که مدعی شده بود استفاده از گیم‌ورکس باعث می‌شود توسعه‌دهندگان توانایی استفاده از پیشنهادات AMD را ندارند، کاملا اشتباه است.

هنوز مشخص نیست استفاده از دایرکت‌ایکس 12 و بهینه شدن برای کارت‌های گرافیک AMD چه تاثیری برروی بازی خواهد داشت.

بازی Watch Dogs 2 در جریان کنفرانس گزارش مالی یوبی‌سافت در بهمن امسال رونمایی شد و قرار است بازی پیش از ماه آوریل ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۱۳۹۶)، منتشر شود. حتی چندی پیش وب‌سایت کوتاکو اعلام کرد که احتمال اینکه بازی در سال جاری میلادی عرضه بشود، بسیار زیاد است.

اولین نسخه بازی Watch Dogs توانست در حدود ۹ میلیون نسخه بفروشد. هنوز هیچ اطلاعاتی از داستان و گیم‌پلی بازی واچ داگز ۲ در دسترس نیست، اما اخیرا گزارشی منتشر شده که بر اساس آن، داستان قسمت دوم در شهر سان فرانسیسکو جریان خواهد داشت. نسخه اول واچ داگز، داستانش در شهر شیکاگو جریان داشت.

نظر شما در رابطه با قسمت دوم بازی Watch Dogs چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده