// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

بتمن علیه سوپرمن موفق ترین افتتاحیه فیلم های DC را به نام خود ثبت کرد

با توجه به آمار و ارقام منتشر شده، فیلم Batman v Superman بزرگترین و پرفروش‌ترین افتتاحیه را میان تمامی فیلم‌های دی‌سی کمیک تا به حال داشته است. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

نزدیک به یک هفته از اکران فیلم به واقع جنجالی و بحث‌برانگیز بتمن علیه سوپرمن می‌گذرد و حالا و با سپری شدن اولین آخرین هفته (شنبه و یکشنبه) از اکران فیلم، یکی از مهمترین مباحث روز، به میزان فروش این فیلم باز می‌گردد.

پیش از اکران فیلم سازندگان و از همه مهمتر استودیوی برادران وارنر که خود را در رقابتی سخت با استودیوی مارول می‌بیند، پیش‌بینی کرده بود که این فیلم پس از مراسم افتتاحیه و در آخرهفته نخست، فروشی برابر با ۱۷۰ میلیون دلار (در آمریکای شمالی) خواهد داشت. بر اساس آخرین ارقام رسمی منتشر شده، بتمن علیه سوپرمن فروشی برابر با ۱۶۶/۱ میلیون دلار داشته است که اختلاف زیادی با پیش‌بینی وارنر ندارد. اما بیایید به بررسی آمار از زاویه‌ دیگری بپردازیم. بتمن علیه سوپرمن در اولین آخرهفته نمایش، فروشی برابر با ۴۲۴/۱ میلیون دلار در کل جهان را ثبت کرده است که ۵۷/۳ میلیون دلار آن فقط در چین بوده است! در آمریکا این رقم چیزی نزدیک به ۱۷۰/۱ میلیون دلار بوده است. ۲۵۴ میلیون دلار مابقی از فروش در ۶۶ کشور دیگر بوده است. از طرفی، این فیلم موفق به شکست رکورد فروش در هفته اول فیلم  The Hunger Games شد که فروشی برابر با ۱۵۲/۲ میلیون دلار را تجربه کرده بود. جالب‌تر اینکه این فیلم در میان دیگر آثار سینمایی دی‌سی هم اول شد و توانست The Dark Knight Rises که فروش هفته اول آن برابر با ۱۶۰/۹ میلیون دلار بوده را نیز کنار بزند که در نوع خود بسیار عجیب است! در آمریکای شمالی این فیلم از نظر فروش در نخستین آخرهفته، چهارمین فیلم ابرقهرمانانه در تاریخ سینمای آمریکا است پس از سه فیلم پر طرفدار The Avengers با فروش ۲۰۷.۴ میلیون دلار، Avengers: Age of Ultron با فروش ۱۹۱.۳ میلیون دلار و Iron Man 3 با فروش ۱۷۴.۱ میلیون دلار.

از طرفی در فروش جهانی، این فیلم رتبه چهارم را در فروش اولین هفته کسب کرده است و پس از فیلم‌هایی چون Star Wars: The Force Awakens با فروش ۵۲۹ میلیون دلار، Jurassic World با ۵۲۴/۹ میلیون دلار و Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2 با ۴۸۳/۲ میلیون دلار قرار گرفته است! البته از نظر منتقدین و صاحب نظران در عرصه سینما، این فیلم باید چیزی حدود ۱ میلیارد دلار فروش جهانی را تجربه کند تا بتوان آن را فیلم موفقی دانست که با توجه به آغاز فروش این فیلم، می‌توان امیدوار به فروش بالای آن در سطح بین‌المللی بود! اما این نکته هم ناگفته نماند که طرفداران در رتبه‌نبدی کلی به این فیلم رتبه B را اختصاص داده‌اند، رتبه‌ای که پیشتر به فیلم‌هایی نظیر Catwoman و Green Lantern داده شده است و این نشانه چندان خوبی برای دی‌سی و وارنر نخواهد بود. رقبای اصلی این فیلم تا اوخر فروردین (۲۸ فروردین) اکران نخواهند شد که این رقبای اصلی از لحاظ فروش عبارتند از: The Boss، The Jungle Book، Barbershop: The Next Cut که همگی آن‌ها از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت به اکران سینماها درمی‌آیند.

نظر شما در مورد فروش بتمن علیه سوپرمن چیست؟ آیا فروش کلی و جهانی آن رقم بالایی را تجربه خواهد کرد؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده