نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۹

ایکس‌باکس وان با آپدیت ویندوز 10 به کیت توسعه دهنده تبدیل می‌شود

مایکروسافت تابستان امسال یک بروزرسانی بزرگ برای ویندوز 10 منتشر خواهد کرد. از قرار معلوم این بروزرسانی باعث تغییراتی در ایکس‌باکس وان نیز می‌شود و کنسول مایکروسافت را به یک کیت توسعه‌ دهنده تبدیل می‌کند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

آپدیت بزرگ ویندوز 10 که تابستان امسال عرضه می‌شود تقریبا روی تمام دستگاه‌های مایکروسافت (از جمله ایکس‌باکس وان) تاثیرگذار است. این کمپانی امروز در کنفرانس بیلد (Build) که در سن‌ فرانسیسکو برگزار می‌شود اعلام کرد که بروزرسانی تابستان به صورت رایگان برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد. مایکروسافت قصد دارد تا از طریق پلتفرم‌های مختلف مثل ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، موبایل‌ها و دستگاه‌هایی که در آینده عرضه می‌شوند مانند هولولنز، نقش پررنگ‌تری را در صنعت پرسود بازی‌های ویدیویی ایفا کند. در راستای تحقق این هدف، مایکروسافت مایل است تا بازیسازهای بیشتری را جذب پلتفرم‌های خود نماید. در واقع این شرکت قصد دارد تا امکان ساخت بازی‌ و برنامه‌های مختلف روی ایکس‌باکس وان را تسهیل کند و سپس به کمک پلتفرم یکپارچه ویندوز 10، این برنامه‌ها و بازی‌ها را روی رایانه‌ها، ویندوزفون‌ها و هولولنز نیز ارائه نماید.

تری مایرسون، رییس بخش دستگاه‌های ویندوزی در مایکروسافت، طی سخنرانی خود در کنفرانس بیلد اعلام کرد:

این بروزرسانی برای ایکس‌باکس وان شما عرضه می‌شود. حالا از طریق این آپدیت شما می‌توانید تمام برنامه‌های ویندوز خود را درون اتاق نشیمن در اختیار داشته باشید و کنسول ایکس‌باکس وان را به یک کیت توسعه دهنده تبدیل کنید.

تبدیل شدن ایکس‌باکس وان به یک کیت توسعه‌ دهنه یعنی هر کسی که نسخه خرده‌فروشی این کنسول را در اختیار داشته باشد می‌تواند اقدام به ساخت برنامه و بازی برای آن کند. در شرایط عادی، بازیسازها باید مستقیما از مایکروسافت، سونی یا نینتندو برای ساخت و انتشار بازی روی کنسول‌ها اجازه بگیرند، اما حالا استودیوهای کوچک‌تر و بازیسازان مستقل می‌توانند بدون دردسر و محدودیت به ساخت بازی‌ برای ایکس‌باکس وان بپردازند.

مایکروسافت قبل از عرضه کنسول ایکس‌باکس وان اعلام کرده بود که این دستگاه به کیت توسعه‌ای تبدیل خواهد شد؛ حالا این اتفاق با فاصله سه سال از انتشار ایکس‌باکس وان رخ خواهد دارد.

به نظر شما تبدیل شدن ایکس‌باکس وان به کیت توسعه‌ای چه تغییری در آینده این کنسول نسل هشتمی ایجاد می‌کند؟

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده