نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

سونی از امکان عرضه پلی‌استیشن VR برای رایانه‌های شخصی می‌گوید

مدیر اجرایی شرکت سونی اعلام کرد که ممکن است پلی‌ استیشن VR، هدست واقعیت مجازی کنسول پلی‌استیشن 4، از رایانه‌های شخصی نیز پشتیبانی کند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

ماسایاسو ایتو، نایب رییس اجرایی کمپانی سونی به تازگی در گفتگو با مجله ژاپنی Nikkei اعلام کرد به دلیل اینکه کنسول پلی‌استیشن 4 از ساختار فنی مشابه رایانه‌های شخصی برخوردار است، این احتمالا وجود دارد که هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در آینده روی رایانه‌ها نیز قابل استفاده باشد. ایتو گفت:

به خاطر اینکه [ساختار] داخلی پلی‌استیشن 4 اشتراکات زیادی با رایانه‌های شخصی دارد، ممکن است [در آینده پلی‌استیشن VR از رایانه‌ها نیز پشتیبانی کند.]

ایتو همچنین در مصاحبه‌اش تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز پلی‌استیشن VR روی بازی‌ها است، اما سونی در آینده می‌تواند نگاهی به بازارهای دیگر نیز داشته باشد. ایتو توضیح داد:

فعلا ما بر روی بازی‌ها تمرکز کرده‌ایم و در این مرحله برای رونمایی [از یک چیز جدید] آمادگی نداریم، اما مایلم بگویم که در آینده [کارایی پلی‌استیشن VR] به حوزه‌های مختلف گسترش پیدا می‌کند.

البته سونی تنها شرکتی نیست که می‌خواهد از فناوری واقعیت مجازی در سایر زمینه‌ها استفاده کند؛ کمپانی آکیولس، سازنده هدست آکیولس ریفت نیز بارها و بارها اعلام کرده باید از قابلیت‌های واقعیت مجازی در صنایع دیگر (به جز بازی‌های ویدیویی) بهره گرفته شود.

ایتو اعلام کرد که سونی قصد دارد امسال بیش از ۲ میلیون دستگاه پلی‌استیشن VR را روانه بازار کند. این هدست در ماه اکتبر ۲۰۱۶ (مهر-آبان ۱۳۹۵) منتشر می‌شود و بازیکن‌ها می‌توانند با پرداخت ۴۰۰ دلار آن را تهیه کنند. برای استفاده از پلی‌استیشن VR باید یک دوربین پلی‌استیشن هم داشته باشید که همراه این محصول عرضه نمی‌شود و می‌توانید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. همچنین دسته‌های موو (Move) نیز برای انجام برخی بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش‌فروش باندل ۵۰۰ دلاری پلی‌استیشن VR که علاوه بر این هدست، شامل دوربین پلی‌استیشن، دو دسته موو و چند بازی است، هفته گذشته آغاز شد. این باندل مورد استقبال بازیکن‌ها قرار گرفت، به طوری که تنها چند دقیقه پس از آغاز پیش‌فروش هدست در فروشگاه آمازون، موجودی این محصول در شعبه‌ ایالات متحده‌ به اتمام رسید. پیش‌فروش نسخه معمولی پلی‌استیشن VR (به صورت تکی و بدون دوربین و سایر تجهیزات) از دیروز آغاز شده است.

اگر سونی بخواهد پلی‌استیشن VR را برای رایانه‌های شخصی عرضه کند، باید وجود رقبای سرسختی مثل آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو را نیز در نظر بگیرد. این دو هدست به لحاظ سخت‌افزاری قوی‌تر از پلی‌استیشن VR هستند و روی رایانه‌های قدرتمند عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، ولی هدست سونی از نظر سخت‌افزاری یک محصول میان‌رده به حساب می‌آید.

نظر شما درباره پشتیبانی پلی‌استیشن VR از رایانه‌های شخصی چیست؟

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده