نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

شایعه: پردازنده گرافیکی پلی استیشن 4.5 دو برابر قدرتمند تر از نسخه فعلی است

یکی از کاربران وب‌سایت نیوگف با نام اوسیریس بلک، اطلاعات جدیدی از کنسول پلی‌استیشن 4.5 در این وب‌سایت منتشر کرده است که بر طبق آن پردازشگر گرافیکی این کنسول، دو برابر قدرتمندتر از پردازشگر گرافیکی پلی‌استیشن 4 است. با زومجی همراه باشید.

مدتی است که یکی از داغ‌ترین بحث‌های محافل بازی، عرضه کنسولی جدید توسط سونی است که نسبت به پلی‌استیشن 4، دارای قدرت بیشتری است و توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4k را دارد. با اینکه این اخبار هنوز در حد شایعه هستند و سونی هیچ چیزی را به صورت رسمی تایید نکرده، اما هرروز شایعات جدیدی از گوشه و کنار از این کنسول به گوش می‌رسد.

در جدیدترین این شایعات، یکی از کاربران وب‌سایت نیوگف موسوم به OsirisBlack مدعی شده است که در جلسه‌ای حضور داشته که در آن اطلاعات جدیدی از این کنسول به دست آورده است. با اینکه منابع این شخص توسط مدیران وب‌سایت نیوگف تایید شده‌اند، اما این مسئله به این معنی نیست که سخنان وی کاملا صحت دارند. در ادامه می‌توانید جزئیاتی را که از طرف اوسیریس بلک در رابطه با کنسول پلی‌استیشن 4.5 یا پلی‌استیشن 4k منتشر شده، مشاهده کنید:

قیمت و قابلیت تعویض کنسول فعلی

در حال حاضر قیمت این کنسول ۳۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. با این حال بحث‌هایی هم پیرامون عرضه این کنسول با پردازنده قوی‌تر مطرح شده بود که این اقدام قیمت آن را به ۴۹۹ دلار می‌رساند. با استناد به محققان بازار، ۴۹۹ دلار بیشترین قیمتی است که کاربران حاضر هستند برای یک کنسول جدید قوی‌تر پرداخت کنند.

سونی هنوز هیچ برنامه‌ای برای تعویض کنسول‌های فعلی پلی‌استیشن 4 ندارد اما به نظر می‌رسد که در آینده، این اتفاق رخ دهد.

پردازنده گرافیکی و پخش کننده بلوری

پردازنده گرافیکی این کنسول دو برابر از پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن 4 قوی‌تر و بسیار سریع‌تر است. همچنین این پردازنده گرافیکی جدید بسیار کوچک‌تر هم هست.

کنسول پلی‌استیشن 4.5 دارای یک پخش کننده بلو ری است که توانایی پخش فیلم‌ها با رزولوشن 4k را نیز دارد و می‌تواند بازی‌های فعلی را که از این رزولوشن پشتیبانی نمی‌کنند، به رزولوشن 4k ببرد (این مسئله به این معنی نیست که همه بازی‌های جدید از این رزولوشن پشتیبانی می‌کنند و این کنسول بازی‌ها را صرفا Upscale می‌کند).

اپلیکیشن پخش کنند فایل‌های صوتی و تصویری

صحبت‌هایی مبنی بر ساخت یک اپلیکیشن به نام VR Lounge وجود دارد که بر طبق آنها قرار است یک اپلیکیشن واقعیت مجازی برای آن ساخته شود که برای دیدن فیلم‌ها از آن استفاده شود.

کیت‌های توسعه دهنده و بازی‌های فعلی

توسعه‌دهندگان از الان به کیت‌های توسعه دهنده کنسول دسترسی دارند و در حال ساخت بازی‌هایی هستند که از این قدرت بیشتر کنسول استفاده کنند. این بازی‌ها با کنسول‌های فعلی پلی‌استیشن 4 نیز سازگاری دارند اما برای اجرا برروی پلی‌استیشن 4 مجبور هستند که گرافیک و رزولوشن خود را کاهش بدهند.

بازی‌های فعلی نیز اگر برروی این کنسول جدید اجرا شوند، عملکردشان دچار بهبود نخواهد شد مگر اینکه توسعه‌دهندگان بازی‌ها برای بازی‌های فعلی خود بروزرسانی‌هایی منتشر کنند. با این حال به غیر از چند بازی شاخص بسیار بعید به نظر می‌رسد که بازی‌های دیگر این بروزرسانی‌ها را دریافت کنند.

بازی‌های هنگام عرضه

بازی‌های زیر، مستقیما از تمام قدرت این کنسول جدید استفاده می‌کنند و در زمان عرضه این کنسول، در دسترس خواهند بود:

نظر شما درباره این شایعات چیست؟ آیا به نظر شما این شایعات صحت دارند؟

منبع: Gematsu

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده