نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰

خالق Everybody's Gone to the Rapture بازی جدید Total Dark را معرفی کرد

استودیو چاینیز رووم که بیشتر شهرت خود را مدیون ساخت بازی خاص Everybody's Gone to the Rapture است، بازی جدیدTotal Dark را معرفی کرد که یک اثر ماجرایی با المان‌هایی از سبک نقش آفرینی خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

بازی‌های پیشین استودیو The Chinese Room مثل Dear Esther، Everybody's Gone to the Rapture و حتی Amnesia: A Machine for Pigs را می‌توان بیشتر در دسته‌ بازی‌های ماجراجویی و شبیه‌ساز راه رفتن قرار داد که بیشتر تمرکز آن‌ها بر روی روایت یک داستان متفاوت بود. با این حال این استودیو طبق وعده پیشین خود، اخیرا بازی جدیدی را معرفی کرده که Total Dark نام دارد و قرار است همین نوع روایت داستانی را، این بار در قالب یک بازی ماجراجویی-نقش آفرینی با دوربین ایزومتریک (بالا به پایین) ارائه دهد.

این خبر را دن پینچبک، کارگردان بازی، در مصاحبه با سایت Rock.Paper, Shotgun اعلام کرد و گفت که در ساخت این بازی از علاقه‌اش به بازی‌های قلم کاغذی و آثاری مثل Paranoia و Twilight 2000 الهام گرفته است:

Total Dark بیشتر از آن که یک بازی متفاوت باشد، یک اثر با سبکی رایج است؛ یک بازی ماجراجویی با دوربین ایزومتریک که کنترل دوربین در اختیار گیمر است و مکانیزم‌های زیادی در بازی وجود دارند. البته اعلام این خبر با اینکه طرفداران زیادی را خوشحال می‌کند، ولی موجب تردید برخی دیگر هم خواهد شد. چرا که آن‌ها فکر می‌کنند ما تجربه ساخت بازی در این سبک را نداریم و استودیو ما را بیشتر با بازی‌هایی مثل Dear Esther و Everybody's Gone to the Rapture می‌شناسند؛ بازی‌هایی که تا به امروز ساخته‌ایم و در آینده هم خواهیم ساخت. ولی در حقیقت ما تجربه کافی برای ساخت این بازی را داریم و تا به امروز روی ساخت ماد‌های زیادی کار کرده‌ایم که یکی از آن‌ها هم Antlion Soccer است.

Antlion Soccer یک ماد برای بازی Half-Life 2 بود که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و توانست محبوبیت زیادی هم کسب کند. پینچبک در ادامه صحبت‌های خود گفت با اینکه اسم بازی جدید (Total Dark) کمی تاریک است، ولی این اثر از لحاظ فضاسازی به تاریکی بازی‌های پیشین استودیو نخواهد بود. به‌علاوه وی ذکر کرد که ایده «توتال دارک» در ابتدا به عنوان یک بازی رومیزی مطرح شد و حتی ممکن است در آینده یک بازی اینچنینی هم از آن عرضه شود، با این حال در حال حاضر این اثر به منظور عرضه بر روی رایانه‌های شخصی مراحل توسعه خود را سپری می‌کند و سازندگان امیدوارند که تا پایان ماه آوریل نسخه آزمایشی آن قابل بازی باشد. استودیو چاینیز رووم همچنین اخیرا نسخه پی‌سی بازی Everybody's Gone to the Rapture را نیز تایید کرده است.

نظر شما در مورد معرفی این بازی چیست؟

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده