نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

پچتر: Shenmue 3 و The Last Guardian، بازی های خیلی پر فروشی نخواهند بود

در جریان نمایشگاه E3 2015 و هنگامی که دو بازی Shenmue 3 و The Last Guardian معرفی شدند، بسیاری از طرفداران به وجد آمدند اما مایکل پچتر، تحلیل‌گر نام‌آشنای بازی‌های ویدیویی عقیده دارد این دو بازی فروش زیادی نخواهند داشت. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

مایکل پچتر، یکی از تحلیل‌گران نام‌آشنای صنعت بازی‌، چندی پیش مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمینگ‌بولت انجام داد که در آن مصاحبه نظراتی درباره مجموعه‌های محبوب سونی داده بود. وی گفت که به زودی بازی‌های محبوب و انحصاری Sony، برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شوند اما او نسبت به دو بازی The Last Guardian و Shenmue 3 امید زیادی ندارد و فکر نمی‌کند که این دو بازی بتوانند فروش خوبی داشته باشند زیرا این دو بازی، فقط طرفداران خاص خود را دارند:

به نظر من، سونی مجموعه‌های بزرگ و زیادی ندارد اما در آینده‌ای نزدیک ما شاهد انتشار بازی‌های آنها هستیم. به نظر من، بازی‌هایی که قرار است دیرتر منتشر شوند، بازی‌های خیلی جالبی نیستند.

منظور من این است که به طور مثال The Last Guardian، هر چه قدر شما فکر کنید سرگرم کننده است، اما مطمئنا به پای بازی‌های مانند Uncharted و The Last of Us نمی‌رسد. The Last Guardian یک بازی خاص است و مخاطبین خاص خود را دارد. دقیقا همین مسئله برای بازی Shenmue 3 هم صدق می‌کند. با اینکه شنمو هم بازی خوبی است، اما به نظر من این بازی در خارج از ژاپن به موفقیت زیادی دست پیدا نمی‌کند.

با تمام این تفاسیر،‌ این فقط نظر شخص پچتر است و اصلا به معنای درست بودن پیش‌بینی‌های وی نیست و او پیش از این هم پیش‌بینی‌های اشتباهی داشته است. تمام شواهد از موفقیت عظیم بازی Shenmue 3 خبر می‌دهند زیرا این بازی از زمانی که کمپین خود را در وب‌سایت کیک‌استارتر آغاز کرد، توانست مقدار بسیار زیادی سرمایه از طرفداران این مجموعه جمع‌آوری کند. از طرف دیگر، بسیاری از گیمرها سال‌ها است که منتظر انتشار بازی The Last Guardian هستند. پس ما نیز باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا پیش‌بینی‌های Michael Pachter به حقیقت می‌پیوندند یا خیر.

نظر شما در این‌باره چیست؟‌ آیا شما نظری بر خلاف نظر پچتر دارید؟

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده