// سه شنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

بازی Dark Souls 3 در هفته اول عرضه در ژاپن عملکرد موفقیت آمیزی داشته است

در حالی که چند روز تا عرضه جهانی بازی موردانتظار Dark Souls 3 در سراسر جهان باقی مانده است، این بازی توانست عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار ژاپن داشته باشد و دومین بازی پرفروش هفته شود. با زومجی همراه باشید.

سومین بازی سری Dark Souls که با نام Dark Souls 3 شناخته می‌شود، در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۶ (۲۴ فروردین ۱۳۹۵) در سراسر جهان بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. در این نسخه شاهد بازگشت نوار جادو مشابه Demon's Souls و دو نوع حمله (حمله عادی و حمله قوی‌تر) خواهیم بود. حال بر طبق آمار منتشر شده در وب‌سایت موسسه آماری مدیا کری‌ایت بازی Dark Souls III با پیشی گرفتن از بازی‌های Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games و The Division توانست در لیست ۲۰ بازی پرفروش هفته در کشور ژاپن، در مکان دوم قرار بگیرد.

اما این بازی نتوانست از پس نسخه جدید سری محبوب Dragon Quest برآید و در جایگاه دوم قرار گرفت. ضمنا به دلیل استقبال نه چندان مناسب گیمرهای ژاپنی از کنسول کمپانی مایکروسافت (تنها ۶۵ هزار و ۷۴۹ دستگاه از این کنسول به فروش رسیده است) حضور نداشتن نسخه ایکس‌باکس وان در بین ۵۰ بازی پرفروش هفته چندان دور از انتظار نبود. موسسه مدیا کری‌ایت پیش از این به بررسی میزان فروش بازی‌ها بر روی هر دو پلتفرم می‌پرداخت اما در قبال Dark Souls III این رویکرد را تغییر داده است و تنها میزان فروش نسخه پلی‌استیشن 4 را مورد بررسی قرار داده است.

در مقام مقایسه لازم به ذکر است که بازی Dark Souls II با فروش ۵ هزار و ۹۵۰ نسخه بر روی کنسول ایکس‌باکس 360 (در آن زمان  ۱ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۳۶۳ دستگاه از این کنسول به فروش رسیده بود) در رتبه چهاردهم قرار گرفته بود. موسسه مدیا کری‌ایت اعلام می‌کند که ۸۲/۵۲ درصد از نسخه‌ فیزیکی بازی Dark Souls III بر روی پلی‌استیشن 4  توسط علاقه‌مندان خریداری شده است. با این حال فروش ۲۱۰ هزار و ۱۴۱ نسخه‌ای دارک سولز ۳ در هفته اول عرضه نسبت به بازی دارک سولز ۲ در مقطع زمانی مشابه و بر روی پلی‌استیشن 3 به میزان ۴۵ هزار و ۵۶ نسخه‌ کمتر بوده است. بازی Dark Souls II در هفته اول عرضه در ژاپن توانست ۹۰/۱۹ درصد از ۲۵۵ هزار و ۱۹۷ نسخه را به فروش برساند.

در زمان عرضه دومین نسخه از سری Dark Souls در ژاپن به تعداد ۹ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۴۱ دستگاه پلی‌استیشن 3 به فروش رسیده بود و بر طبق آمار منتشر شده در هفته جاری میزان فروش کنسول پلی‌استیشن 4 در ژاپن به عدد ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۷۹ رسید. با یک عملیات ساده ریاضی می‌توان نتیجه گرفت که Dark Souls III نسبت به بازی‌های قبلی این سری عملکردی به مراتب موفق‌تر داشته است.

منبع: Dual Shockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده