نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

مایکروسافت در مورد شایعات ساخت کنسول ارتقا یافته Xbox neXt شفاف سازی کرد

اخیرا شایعاتی مبنی بر تمایل مایکروسافت برای ساخت کنسول Xbox neXt با هدف رقابت با پلی‌استیشن 4.5 منتشر شده بود که این کمپانی رسما شایعات را تکذیب کرده است. با زومجی همراه باشید.

شایعات ساخته شدن کنسول پلی‌استیشن 4.5 یا پلی‌استیشن 4K توسط سونی مدتی است که به گوش می‌رسد و گزارش‌های متعددی در مورد آن منتشر شده است. با این حال و علی‌رغم اینکه چندی پیش فیل اسپنسر مخالفت خود را با ساخت نسخه ارتقا یافته ایکس‌باکس وان اعلام کرده بود، اخیرا شایعاتی از جانب مایکروسافت هم به گوش می‌رسید که احتمالا کنسولی ارتقا یافته یا حتی کاملا جدید با نام Xbox neXt در دست ساخت دارد.

این شایعات از جایی شروع شد که دیوید گاردنر، طراح کنسول‌های مایکروسافت، در پروفایل لینکداین و در قسمت سوابق خود، علاوه بر ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و اسمارت گلس، موردی با نام ایکس‌باکس نکست نیز لیست کرد. این مورد باعث شده بود تا همگان فکر کنند که neXt کنسول بعدی مایکروسافت است. با این حال کمپانی آمریکایی نسبت به این امر واکنش نشان داده و گفته است:

Xbox neXt به نوعی اسم رمزی است که گروه سازنده ایکس‌باکس وان در زمان ساخت این کنسول برای خودشان انتخاب کرده بودند و ربطی به کنسول آینده ندارد. جز این هیچ اطلاعات دیگری برای ارائه در این مورد نداریم.

به هر حال با این اعلان رسمی Microsoft و توضیحات پیشین فیل اسپنسر، به نظر می‌رسد که این کمپانی تصمیمی برای ارتقا کنسول نسل هشتمی خود نداشته باشد.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده