نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰

شایعه: پورت کردن بازی های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان برای نینتندو NX بسیار ساده است

در وب‌سایت ردیت شایعاتی در مورد Nintendo NX مطرح شده که در آن‌ها از ارتباط این کنسول با اپ‌های موبایل و معماری پردازنده‌ی آن صحبت شده است. همراه زومجی باشید.

اخیراً یکی از کاربران وب‌سایت ردیت به نام untypedhero به چند مورد از ویژگی‌های Nintendo NX، کنسول بعدی نینتندو، اشاره کرده است. گفته‌های اخیر، مانند بسیاری از مطالبی که تا امروز در مورد این محصول به گوش‌مان رسیده، در حد شایعه هستند؛ اما از آنجا که به تأیید مدیران جزء ردیت، untypedhero با توسعه‌دهندگان کنسول Wii U در ارتباط بوده، می‌شود تا اندازه‌ای روی گفته‌های‌اش حساب باز کرد.

آن‌طور که untypedhero نوشته است، نینتندو NX از پردازنده‌ای با معماری x86 بهره می‌برد. چنانچه این موضوع حقیقت داشته باشد، به معنای آن است که پورت کردن بازی‌های پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان برای پلتفرم جدید نینتندو با کم‌ترین دردسر انجام خواهد شد (در شایعات جدید هم  به اجرای پورت بازی‌های نسل فعلی روی NX اشاره شده است). در آن‌سو، تغییر رویکرد کمپانی ژاپنی در مورد معماری می‌تواند در پشتیبانی از بازی‌های کنسول‌های قبلی (Backward Compatibility) که نینتندو همیشه به آن توجه فراوانی داشته، مشکل ایجاد کند.

به ادعای untypedhero، نینتندو ان‌ایکس با اتصال به سرورهای نینتندو (به احتمال زیاد به‌واسطه‌ی حساب‌کاربری My Nintendo) از اطلاعات کاربر نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند. پشیبانی از صفحه‌نمایش‌های ثانویه هم یکی دیگر از ویژگی‌های مورد ادعا است که با این حساب، گویا NX می‌تواند به بعضی تلویزیون‌ها و دستگاه‌های مجهز به نمایشگر متصل شود. توانایی کنسول جهت ارتباط برقرار کردن با اپلیکیشن‌های اسمارت‌فون‌ها و امکان دریافت امتیاز در My Nintendo به‌واسطه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای NX هم دو مورد دیگری هستند که کاربر مذکور به آن‌ها اشاره کرده است.

منبع: AttackoftheFanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده