نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

رده‌بندی سنی Doom به خشونت بسیار بالای بازی اشاره دارد

سازمان رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی ESRB بازی Doom را درجه‌بندی سنی کرده و آن را برای افراد بالای ۱۷ سال مناسب دانسته است. این رده‌بندی همچنین اطلاعات جدیدی هم در مورد بازی ارائه کرده که می‌توانید جزییات آن را در ادامه مطلب زومجی بخوانید.

نسخه جدید بازی Doom استودیوی اید سافت‌ور (id Software) در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد و حال در فاصله تقریبا یک ماه مانده تا انتشار بازی، نظام رده‌بندی سنی ESRB محتوای آن را بررسی کرده و درجه M را برایش تعیین کرده است. درجه M یعنی بازی برای افراد بالای ۱۷ سال مناسب خواهد بود. این سازمان در توضیح بازی به خون، خشونت شدید و استفاده از الفاظ نامناسب اشاره کرده است. ESRB همچنین اطلاعاتی هم در مورد کلیت بازی منتشر کرده که به شرح زیر است:

Doom یک بازی شوتر اول‌شخص است که در آن گیمر در نقش یک سرباز باید با موجودات اهریمنی مهاجم در سیاره مریخ مبارزه کند. کاربر در این بازی از اسلحه کمری، شات گان، راکت لانچر و اره برقی برای کشتن موجودات عظیم‌الجثه و شیطانی استفاده می‌کند. در صحنه‌هایی که شاهد قطع عضو یا تکه‌تکه شدن دشمنان هستیم، افکت پخش شدن خون دیده می‌شود. به‌علاوه در بخش‌هایی از بازی شاهد اجسادی در محیط هستیم که اعضای بدن آن‌ها قطع شده است.

برخی از حملات به صحنه‌هایی ختم می‌شوند که شخصیت اصلی با حرکتی بسیار خشن دشمن را می‌کُشد؛ مثلا گیمر ممکن است شاهد بریده شدن سر دشمن به وسیله اره برقی یا خارج کردن قلب وی و قرار دادن آن در دهان دشمن باشد. به‌علاوه در صحنه‌هایی شاهد هستیم که شخصیت اصلی سلاح خود را در دهان دشمن گذاشته و شلیک می‌کند. همچنین برخی الفاظ رکیک هم در دیالوگ‌های بازی استفاده می‌شوند.

وظیفه انتشار نسخه جدید بازی «دووم» برعهده  کمپانی بتسدا (Bethesda) است. پیش از عرضه نسخه نهایی در تاریخ مذکور، طرفداران می‌توانند از ۲۷ تا ۳۰ فروردین قسمت‌هایی از بخش چندنفره بازی را در قالب نسخه بتای عمومی بر روی هر سه پلتفرم مقصد بازی تجربه کنند. به‌علاوه پس از انتشار، سه بسته‌ الحاقی پولی هم در کنار محتویات رایگان برای قسمت چندنفره این اثر عرضه می‌شود.

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده