نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۵

پیش بینی: فروش ۱۱۰ میلیون عددی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تا سال ۲۰۱۹

روند فروش و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارند که فروش کنسول‌های نسل هشتمی مایکروسافت و سونی تا سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۱۰ میلیون دستگاه خواهد رسید که در این بین به نظر می‌رسد برتری پلی استیشن 4 در فروش همچنان ادامه داشته باشد. با زومجی همراه باشید.

از زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم، گیمرها استقبال خوبی از آنها به عمل آورده‌اند و دو شرکت ژاپنی سونی و آمریکاییِ مایکروسافت تمام تلاش خود را برای فروش هرچه بیشتر کنسول‌هایشان انجام می‌دهند. طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته به نظر می‌رسد که تا سه سال دیگر یعنی ۲۰۱۹، در مجموع حدود ۱۰۸ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در بازار سرگرمی‌های ویدئویی به فروش برسد که از این میزان ۶۹ میلیون دستگاه سهم شرکت سونی و ۳۹ میلیون دستگاه هم سهم مایکروسافت خواهد بود.

این اطلاعات بر اساس داده‌هایی است که در کنفرانس استودیو وارگیمینگ، سازنده‌ی بازی World of Tanks، توسط تی جی واگنِر، مدیر اجرایی این استودیو ارائه شده و اخیرا رسانه‌ای شده است. یکی از اسلاید‌هایی که در این کنفرانس به نمایش درآمد نشان می‌دهد که هم اکنون ۳۶ میلیون دستگاه فعال پلی‌استیشن 4 و ۱۹ ملیون دستگاه فعال ایکس‌باکس وان موجود است. آمار‌های استودیو وارگیمینگ عدد‌های به دست آمده‌ی خود این استودیو نیست، بلکه از نهادهای آماری معتبری مثل Superdata، IDG Consulting و IHS به دست آمده و می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

طبق آمار‌های رسمی‌ای که پیش از این منتشر شده، سونی در ماه ژانویه (دی-بهمن) اعلام کرده بود که 36 میلیون دستگاه از کنسول خودش را فروخته است. همچنین، این شرکت ژاپنی در پایان ماه فوریه (۱۰ اسفند) و کمی پیش از اعلام آمار رسمی موسسه NPD اعلام کرد که در این ماه پلی‌استیشن 4 باز هم تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول بازی شده است. در طرف دیگر، با وجود اینکه مایکروسافت اعلام کرده است که دیگر آمار فروش ایکس‌باکس وان را اعلام نخواهد کرد، اما وب‌سایت وی‌جی چارتز برآورد جدیدی از میزان فروش کنسول این شرکت را منتشر کرد که بر اساس آن فروش ایکس‌باکس وان به بیش از 20 میلیون نسخه رسیده است.

همچنین، در سال ۲۰۱۵ فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس اعلام کرده بود که فاصله‌ی فروش سونی با آنها اینقدر زیاد است که دیگر به رسیدن به آمار فروش رقیب فکر نمی‌کنند و تنها به فکر جذب کاربران بیشتر هستند.

این را هم اضافه کنیم که کنسول‌های نسل بعدی احتمالا بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد. شما همچنین می‌توانید نکات مهم کنفرانس وارگیمینگ در GDC 2016 را در گزارش سایت DualShockers بخوانید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده